Όλα αρχίζουν αμέσως μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015 με στόχο να ανατραπεί η αλγεινή εντύπωση που είχε προκληθεί από το «μαύρο» στην ΕΡΤ που επέβαλε η κυβέρνηση Σαμαρά το καλοκαίρι του 2013. Τα ηνία της Δημόσιας Τηλεόρασης εξ’ αρχής αναλαμβάνει ο Νίκος Παππάς, εκ των άμεσων συνεργατών του Αλέξη Τσίπρα.

Απεδείχθη πολύ γρήγορα πώς η μεν πρόθεση ήταν αρίστη αλλά η «πολιτική σάρξ» λείαν ασθενής. Η ΕΡΤ κτίστηκε εκ νέου πάνω στα πρότυπα της προηγουμένης, ως ανεξέλεγκτο φέουδο δηλαδή της κάθε κυβέρνησης τόσο ως προς το δημοσιογραφικό προϊόν όσο και ως προς την διοικητική πλατφόρμα.
Επιστρατεύτηκαν οι «έμπιστοι», μπήκαν στο ψυγείο οι «μη έμπιστοι», απομακρύνθηκαν οι «ύποπτοι» και επιβραβεύθηκαν οι «ημέτεροι» των πολιτικά ισχυρών παραγόντων, δηλαδή του κ. Νίκου Παππά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ΕΡΤ προχώρησε στην πεπατημένη των προηγούμενων εκδοχών της. Αναρριχήθηκαν με μοναδική ευκολία οι λεγόμενοι «φελλοί» αφού αποτελούν απαραίτητο υλικό για την αντιμετώπιση της ανασφάλειας των πολιτικών προϊσταμένων τους. Μοιράστηκαν οι ρόλοι στους «διασκεδαστές» της παρούσης εξουσίας. Προωθήθηκαν οι αρεστοί. Οι υπόλοιποι κατέληξαν στην «αποθήκη», όρος γνωστός και διαχρονικός.

Ο σκιτσογράφος Στάθης Σταυρόπουλος στο ΠΟΝΤΙΚΙ παρεμβαίνει στα τεκταινόμενα της τελευταίας εβδομάδας στην ΕΡΤ

​Οι «αρεστοί» στην Κυβέρνηση, στο Μαξίμου και στον κ. Παππά διαγωνίζονταν για το ποιος θα σκαρφαλώσει πρώτος στους αιωρούμενους ιμάντες της εφήμερης εξουσίαςΗ ΕΡΤ ανέκαθεν ταλανιζόταν από εσωτερικές έριδες και ανταγωνισμούς. Αυτή η παλαιά καλή συνήθεια πρυτάνευσε εκ νέου. Οι «αρεστοί» στην Κυβέρνηση, στο Μαξίμου και στον κ. Παππά διαγωνίζονταν για το ποιος θα σκαρφαλώσει πρώτος στους αιωρούμενους ιμάντες της εφήμερης εξουσίας στο ιδιότυπο δημοσιογραφικό ίδρυμα της Αγίας Παρασκευής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι καυγάδες και τα μαχαιρώματα πολύ σύντομα είδαν το φώς της δημοσιότητας. Επιτέλους η σημερινή ΕΡΤ δεν είχε τίποτε να ζηλέψει από τις προηγούμενες δοξασμένες περιόδους απαξίωσης της. Σύντομα κατατέθηκαν και οι πρώτες καταγγελίες για ατασθαλίες και κακοδιοίκηση. Άρχισαν να «πέφτουν κεφάλια».

 Διαβάστε παρακάτω ένα πρώτο δείγμα του συστήματος «εντεταλμένης αυτοκάθαρσης» της Δημόσιας Τηλεόρασης μέσω παραιτήσεων και απομακρύνσεων.

Ιούνιος 2017:

Με επιστολή του προς τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά, τον Ιούνιο του 2017 παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην ΕΡΤ ο δημοσιογράφος Λάμπης Ταγματάρχης.

Οκτώβριος του 2017:

Παραιτήθηκε από πρόεδρος της ΕΡΤ ο Διονύσης Τσακνής. Η θητεία του κ. Τσακνή διήρκεσε περίπου δυόμισι χρόνια καθώς είχε τοποθετηθεί στη θέση του προέδρου της ΕΡΤ τον Μάιο του 2015.

Μάρτιος 2018:

Αποπέμπεται ο ειδικός σύμβουλος της ΕΡΤ Σπύρος Κρίμπαλης.

Οκτώβριος 2018:

Την παραίτησή γνωστοποίησε μέσω Facebook ο Αλεξάνδρος Κλώσσας, αρχισυντάκτης της εκπομπής του Κώστα Αρβανίτη. Παραιτήθηκε επίσης από τα καθήκοντα της στο δελτίο ειδήσεων η Έφη Ζέρβα, αλλά και η αρχισυντάκτρια της εκπομπής του Πάνου Χαρίτου, Ολυμπιάδα Μαρία Ολυμπίτη.

Οκτώβριος 2018:

Από τη Βιέννη, που διαμένει μόνιμα, απέστειλε την παραίτησή της η πρόεδρος της ΕΡΤ3, Κατερίνα Σαρικάκη, ένα χρόνο μετά τον διορισμό της όπως αναφέρουν πληροφορίες που έγιναν γνωστές την Κυριακή 7/10/2018. Η κα Σαρικάκη δεν κοινοποίησε την επιστολή παραίτησης στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ 3, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι στα γραφεία της διοίκησης να την πληροφορηθούν από τα ΜΜΕ.

Οκτώβριος 2018:

Ο Βασίλης Ταλαμάγκας παραιτήθηκε από τη θέση του γενικού διευθυντή ενημέρωσης της ΕΡΤ την Τρίτη 9/10.

Η υπόθεση Σωτήρη Καψώχα, η παρέμβαση Νίκου Φίλη και η πολιτική κόντρα των «53» με τον Νίκο Παππά

Όταν σε μία εκ των προσφάτων ενημερωτικών εκπομπών ένας εκ των σχολιαστών καταφέρθηκε κατά του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης με ασυνήθιστη αμετροέπεια, είναι η αλήθεια, και δημοσιογραφικά αδικαιολόγητη απρέπεια, προκλήθηκε «πολιτικός κονιορτός». Στη γενική αυτή «σύρραξη» παρενέβη και ο Νίκος Φίλης, εκ των αριστερών εκδοχών της Κουμουνδούρου. Αμέσως παρατηρήθηκε μία πολιτική αναταραχή μεταξύ των συνιστωσών της κυβερνώσας Αριστεράς.

Προφανώς την αναταραχή αυτή δεν την προκάλεσε ο πρωταγωνιστής της υπόθεσης Σωτήρης Καψώχας,  δημοσιογράφος και σχολιαστής της ΕΡΤ. Άριστα πληροφορημένοι κύκλοι αποκάλυψαν πώς στην ουσία είχε αρχίσει η μεγάλη μάχη η οποία θα κορυφωνόταν στην συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής,  η οποία και επίκειται.

Η μάχη αυτή εξελίσσεται σε δύο μέτωπα. Το ένα αφορά τον πόλεμο μεταξύ του Ευκλείδη Τσακαλώτου και του Νίκου Παππά. Αυτή η κόντρα καλά κρατεί πρίν ακόμη και από τον τελευταίο Ανασχηματισμό. Όταν ο Νίκος Παππάς εξέφρασε την επιθυμία να αναλάβει το Υπουργείο Οικονομικών και ο Αλέξης Τσίπρας μετά από διαβουλεύσεις με τους Δραγασάκη, και δανειστές του απάντησε πώς ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι δυνατόν ούτε καν το σκεφτεί.

​ Ο Νίκος Παππάς άρχισε να «παρενοχλεί» συστηματικά τον Ευκλείδη Τσακαλώτο και συγγενικά του πρόσωπα, με δημοσιεύματα φίλα προσκείμενης στον κ. Παππά κυριακάτικης εφημερίδαςΑπό τότε ο Νίκος Παππάς άρχισε να «παρενοχλεί» συστηματικά τον Ευκλείδη Τσακαλώτο και συγγενικά του πρόσωπα, με δημοσιεύματα φίλα προσκείμενης στον κ. Παππά κυριακάτικης εφημερίδας.

Το δεύτερο μέτωπο αφορά τις σχέσεις του κ. Παππά με τις αριστερές εκδοχές της Κουμουνδούρου εν όψει και της συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής. Οι συσχετισμοί είναι αρνητικοί για τον Νίκο Παππά και ορισμένοι έμπειροι στις πολιτικές διαδικασίες διαβεβαιώνουν πώς πολύ δύσκολα ο σημερινός υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής θα καταφέρει να εκλεγεί στην νέα Πολιτική Γραμματεία. «Ο Νίκος Παππάς δεν έχει πια φίλους ούτε στην Κυβέρνηση ούτε και στο κόμμα» διατείνονται οι κομματικοί αντίπαλοι του. Κοντός ψαλμός αλληλούια Πολύ σύντομα θα αποδειχθεί αν έχουν δίκιο.

Η λαίλαπα στην ΕΡΤ

Το πρόσφατο ξέσπασμα εσωτερικής αναταραχής στην ΕΡΤ με κορυφαία ενέργεια αυτή της παραίτησης του Διευθυντή Ενημέρωσης Βασίλη Ταλαμάγκα έρχεται ως «κερασάκι στην τούρτα» να συμπληρώσει μία εικόνα αποσύνθεσης, η οποία έχει διαμορφωθεί εδώ και αρκετό καιρό.

Μία πρώτη γεύση πρόσφερε η κόντρα μεταξύ του «παλαιού» της ΕΡΤ, δημοσιογράφου Γιώργου Αλαφογιώργου, με τον εκπομπάρχη και έμπιστο όπως καταθέτουν οι Κασσάνδρες του Νίκου Κοτζιά, Σεραφείμ Κοτρώτσου. Η κόντρα είχε ως αντικείμενο την αποτίμηση του «δημόσιου μπαγιόκου» τουτέστιν του τελικού κόστους της ανεξάρτητης τηλεοπτικής παραγωγής του κ. Κοτρώτσου. Ο Γιώργος Αλαφογιώργος εκλήθη στο Πειθαρχικό. Παραμένουν ωστόσο οι καταγγελίες για εξαιρετικά υψηλές αμοιβές των συντελεστών (σχολιαστών) της εκπομπής με ποσά που δεν δικαιολογεί εύκολα η παρούσα κατάσταση της τηλεοπτικής πραγματικότητας.

Όσο για τον Βασίλη Ταλαμάγκα, τον οποίο οι φλύαρες Κασσάνδρες τον κατατάσσουν στο δημοσιογραφικό δυναμικό επιρροής Αβραμόπουλου, τα πράγματα είναι μάλλον διαυγέστερα. Ο δημοσιογράφος ξεκίνησε στο πλάι του «ατσαλάκωτου» Δημάρχου για να συνεχίσει με την Ντόρα Μπακογιάννη, κατόπιν με τον Νικήτα Κακλαμάνη για να μεταπηδήσει από τα δημοσιογραφικά έδρανα του Δήμου Αθηναίων στον συριζαϊκό θώκο της παρούσης ΕΡΤ με την συγκατάθεση αν όχι προτροπή του Νίκου Παππά. Ξεκάθαρα πράγματα.

Συμπέρασμα . Η Δημόσια Τηλεόραση για άλλη μία φορά διεκδικεί τα σκήπτρα του «Μεγάλου Ασθενούς». Η υπόθεση αφορά την κοινωνία μόνον ως προς το σκέλος της χρηματοδότησης της από τον έλληνα φορολογούμενο μέσω του ατομικού λογαριασμού του στην ΔΕΗ. Ειδάλλως τα ποσοστά τηλεθέασης της ΕΡΤ καταδεικνύουν την πλήρη αποτυχία του δημοσιογραφικού project.

​Οι έλληνες φορολογούμενοι χρηματοδοτούν έναν οργανισμό που απασχολεί την κοινή γνώμη ως προς το lifestyle των εσωτερικών διαπληκτισμών και συναδελφικών καρφωμάτωνΜε λίγα λόγια, οι έλληνες φορολογούμενοι χρηματοδοτούν έναν οργανισμό που απασχολεί την κοινή γνώμη ως προς το lifestyle των εσωτερικών διαπληκτισμών και συναδελφικών καρφωμάτων. Κρίμα διότι η ο ρόλος της Δημόσιας Τηλεόρασης σε σύγχρονες δημοκρατικές κοινωνίες είναι και καταλυτικός και απαραίτητος.

Αλλά εδώ είναι … Βαλκάνια. Φανταστείτε πώς χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου, διευθύνοντος Ενημερωτικού Τομέα και Γενικού Διευθυντού Ραδιοφωνίας κλπ ,ασκεί ο κ. Βασίλης Κωστόπουλος, ηλικίας 80 ετών. Πως προλαβαίνει άραγε; Μιλάμε για Δημόσια Τηλεόραση στον ψηφιακό 21ο αιώνα και όχι για την ΕΡΤ της κυβέρνησης Κωντσαντίνου Καραμανλή το 1974!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης