Διαδικτυώτισσες και Διαδικτυώτες,
καλήν Τετάρτη 7 Μαρτίου να έχουμε…

Να ’μαστε πάλι μαζί, με την αγαπημένη σας στήλη «Τουϊτέρατα»,
την οποία διαβάζετε μανιωδώς καθημερινά
και νοσταλγείτε μανιωδώς τα Σαββατοκύριακα…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χαμός χθες στο κέντρο τής Αθήνας•
η συγκέντρωση που είχαν διοργανώσει οι ιδιοκτήτες ταξί
για να υποστηρίξουν αιτήματα τού κλάδου τους,
συνοδεύτηκε από επεισόδια εις βάρος οδηγού ιδιωτικής εταιρείας μίσθωσης
και από πρόκληση φθορών στο αυτοκίνητό του.

Όπως ήταν φυσικό, το Διαδίκτυο τοποθετήθηκε επί τού θέματος,
και εγώ, ως ο «Επίσημος Σταχυολογητής τού Twitter»,
ήμουν για μία ακόμη φορά ακροβολισμένος,
προκειμένου να συλλάβω τις απόψεις σας
και να τις οδηγήσω στα ενδότερα τής «Ζούγκλας».

Πάμε, λοιπόν, να δούμε το «Κορυφαίο Δέκα»,
και τα ξαναλέμε στο ΥστερόΓιωργο..!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Μετά τις χθεσινές εικόνες εσύ ψάχνεις για χιούμορ;


Ρουφηχτά;


Μπερδεμένα πράματα…


Κι όπως είπε ο Μεγάλος Βασίλης Δημητρίου στο «Πεπρωμένο» του
(δι’ ερμηνείας Γιώργου Νταλάρα):
Όταν κοιμάσαι άλλος γράφει ιστορία…


Τα αποτελέσματα τής Αρνητικής Διαφήμισης.


Σκληρά λόγια αλλά βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα.


Όπως το ’πες. Μπα.


Όταν οι αγανακτισμένοι ταξιτζήδες προκαλούν αγανάκτηση στην Κοινωνία.


Ακριβώς.


Ευγενικέ μας συμπολίτη,
σού οφείλω ειδική μνεία στη συνέχεια…


ΥστερόΓιωργο..:

Παιδιά (όλων των ηλικιών),
ξεκινώ με Δεοντολογία…

Έχουμε έναν κλάδο ο οποίος αγωνίζεται για τα κεκτημένα του,
έναν κλάδο ο οποίος διεκδικεί,
και συνάμα επιτίθεται σε μία ιδιωτική εταιρεία
που έχει έρθει με τη σειρά της να διεκδικήσει μερίδιο στην εγχώρια αγορά.

Επειδή ο σκοπός μου δεν είναι να στοχοποιήσω τούς ταξιτζήδες
και να προκαλέσω ζημιά σε ανθρώπους
που προσπαθούν κάτω από αντίξοες συνθήκες να βγάλουν τα «προς το ζην»,
επέλεξα δεοντολογικώς να κρύψω με «ψηφιδωτό» σε όλα τα tweets
την επωνυμία τής ιδιωτικής εταιρείας
(μόνο στο δικό μου tweet το άφησα,
ως μία ελάχιστη, δηκτική αναφορά στο γεγονός•
αλλού μέσα στο κείμενό μου δεν θα βρείτε την επωνυμία της,
διότι η πρόθεσή μου είναι να φέρω προ των ευθυνών τους
όσους επαγγελματίες ταξιτζήδες συμμετείχαν χθες
στους απαράδεκτους τραμπουκισμούς).

Έβλεπα τις σκηνές στα δελτία ειδήσεων και απορούσα•
πώς είναι δυνατόν να προσπαθείς να στηρίξεις τα αιτήματά σου,
προκαλώντας απέχθεια και αποτροπιασμό στην Κοινωνία;
Τι σόϊ επι-κοινωνία των αιτημάτων σου είν’ αυτή;

Η Πελατεία τού Ταξιτζή είναι η Κοινωνία.
Αν ο ταξιτζής επιτίθεται και σπάει απροκάλυπτα και αδίστακτα
ένα όχημα το οποίο ανήκει σε ανταγωνιστή του,
ποια είναι τα μηνύματα που περνάει προς την ίδια του την πελατεία;
Με την Απροκάλυπτη Βία θα ξαναβάλεις τον Έλληνα στο παραδοσιακό ταξί;
Όχι με την ευγένεια; Όχι με τον σεβασμό; Όχι με τον εκσυγχρονισμό;

Μαγκιά είναι η Ευγένεια•
μαγκιά ΔΕΝ είναι να σπας το αυτοκίνητο ενός ανθρώπου
που -σωστά ή λάθος, δεν το διερευνώ τούτη τη στιγμή-
έχει επιλέξει να εργαστεί σε μία ιδιωτική εταιρεία
για να βγάλει τα «προς το ζην».
Όπως εσύ, έτσι κι αυτός• τις ίδιες ανησυχίες έχετε, τις ίδιες αγωνίες•
και πας και τού διαλύεις το εργαλείο
με το οποίο βγάζει χρήματα για να ζήσει αυτός
και -ενδεχομένως- και ολόκληρη η οικογένειά του.

Η ρήση «Ο θάνατός σου, η ζωή μου»
σε όποιαν κοινωνία κι αν εφαρμόστηκε
(είτε κυριολεκτικώς, είτε μεταφορικώς),
είχε τα ακριβώς αντίθετα -από τα προσδοκώμενα- αποτελέσματα.
Διότι,
θα σκοτώσεις έναν για να ζήσεις,
θα σκοτώσεις δύο,
θα σκοτώσεις χιλιάδες•
ε, κάποιος θα βρεθεί να σε αφανίσει με την ίδια σου τη μέθοδο.

Προανήγγειλα ειδική μνεία στον ευγενικό συμπολίτη μας
(τού οποίου το σχόλιο επίτηδες άφησα τελευταίο,
ώστε να είναι το πιο πρόσφατα αναγνωσθέν).

Ναι,
είναι απολύτως σωστό να μη βάζουμε όλους τούς ανθρώπους στο ίδιο σακί•
είτε είναι ταξιτζήδες, είτε είναι Ολυμπιακοί, είτε Παναθηναϊκοί,
είτε Δεξιοί, είτε Αριστεροί•
άλλωστε,
είναι αναντίρρητα σωστό το απόφθεγμα «Γενίκευσις, Αρχή Φασισμού».

Σίγουρα υπάρχουν πολλοί -και πολύ- σωστοί επαγγελματίες οδηγοί ταξί•
έχω κάθε διάθεση να δεχθώ
ότι αυτοί αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία τού κλάδου.
Όμως, πώς να ισχυριστώ κάτι τέτοιο μετά από τις χθεσινές εικόνες;
Πώς θα έχει τη διάθεση ο απλός πολίτης
να μην τούς βάλει όλους στο ίδιο σακί;
Αφού είναι κάποιοι που μόλις δουν «σακί», πηδάν’ μόνοι τους μέσα.

Πώς να υποστηρίξω τούς ταξιτζήδες στα αιτήματά τους,
όταν απειλούν
ότι θα μετατρέψουν την επερχόμενη τουριστική περίοδο σε… «Κούγκι»;
Πώς θα σε δουν με συμπάθεια και αλληλεγγύη
οι επαγγελματίες άλλων -τουριστικού ενδιαφέροντος- ειδικοτήτων,
όταν τούς απειλείς ότι στον βωμό των δικών σου συμφερόντων
είσαι ικανός να καταστρέψεις τα πάντα..;

Και κάτι ακόμα που αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός
και θεωρώ ότι θα πρέπει να προβληματίσει έντονα
τούς επαγγελματίες των παραδοσιακών ταξί..:
Σταχυολογώντας τα διαδικτυακά σχόλια για το σημερινό «Κορυφαίο Δέκα»,
βρήκα μόνο ένα θετικό σχόλιο για τον εν’ λόγω κλάδο•
όπερ και το δημοσίευσα
(για την ακρίβεια, κι αυτό το ένα είναι μερικώς θετικό).
Όλοι οι πολίτες πλην ενός, λοιπόν,
σχολίασαν άκρως αρνητικά τα χθεσινά γεγονότα.
Και απευθύνομαι με απόλυτο σεβασμό στους ταξιτζήδες, ρωτώντας τους..:
Ρε παιδιά,
επί τής ουσίας αυτοί οι άνθρωποι είναι οι πελάτες σας
και εκφράζονται με τον χειρότερο τρόπο
για το «προϊόν» που επί δεκαετίες τούς παρέχετε.
Δεν σάς προβληματίζει αυτό;
Το μόνο που σάς προβληματίζει είναι
αν θα σπάσετε με κλοτσιές ή μπουνιές
το αυτοκίνητο ενός νεόκοπου ανταγωνιστή;

Για να μην αφήσω ατελή τη σημερινή παρέμβαση τής στήλης,
θα εκφράσω τηλεγραφικά και σιβυλλικά
την άποψή μου για το θέμα με τα ταξί…

Η «Ελεύθερη Αγορά» είναι μία έννοια βαθιά αντιφατική•
άλλοτε συστολική, άλλοτε διαστολική•
όλοι σπεύδουμε σε ένα πολυκατάστημα
για να εκμεταλλευτούμε την εκάστοτε υπερ-προσφορά
που δεν μπορεί να μάς εξασφαλίσει το μαγαζάκι τής γειτονιάς,
και όλοι σπεύδουμε να σπάσουμε το «πολυκατάστημα»
όταν το «μαγαζάκι τής γειτονιάς» είμαστε εμείς.

Αυτά…

Όμως, για μία ακόμη φορά φτάσαμε στην Αρχή Μας,
που για όλους τούς υπόλοιπους είναι το «τέλος».

Και το μόνο που απομένει,
είναι η στερεότυπη και -πάνω απ’ όλα- αγαπημένη προτροπή..:
Φωτίστε το βλέμμα σας με την πόλη που φλέγεται.
Γεια Χαρά…

Γιώργος Μιχάλακας
Αλήτης -αλλά όχι ρουφιάνος- Δημοσιογράφος

(Twitter: @GeorgeMihalakas)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης