Παιδιά όλων των ηλικιών,
καλήν Τετάρτη 18 Απριλίου να έχουμε…

Να ’μαστε πάλι μαζί, με την αγαπημένη σας στήλη «Τουϊτέρατα»,
την οποία διαβάζετε μανιωδώς καθημερινά
και νοσταλγείτε μανιωδώς τα Σαββατοκύριακα…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πανελλήνιο σούσουρο έχει προκληθεί
από τη δήλωση που έκανε ο Πέτρος Κωστόπουλος,
ο οποίος
-αναφερόμενος στην επιρροή που είχαν τα περιοδικά του
στη νεοελληνική κοινωνία-
είπε τη φράση..:
«Ξεβλάχεψα σε μεγάλο βαθμό ένα μεγάλο κομμάτι τού πληθυσμού,
το οποίο εκείνη τη στιγμή έψαχνε την Ευρώπη.».

Όπως ήταν (υπερ)φυσικό, το Διαδίκτυο τοποθετήθηκε επί τού θέματος,
οι ατάκες έδωσαν και πήραν’ (το γνωστό «δούναι και λαβείν τής Ατάκας»),
και εγώ, ως ο «Επίσημος Σταχυολογητής τού Twitter»,
ήμουν για μία ακόμη φορά ακροβολισμένος,
προκειμένου να συλλάβω τις «ομορφιές» σας
και να τις οδηγήσω στα ενδότερα τής «Ζούγκλας».

Πάμε, λοιπόν, να δούμε το «Κορυφαίο Δέκα»,
και τα ξαναλέμε στο ΥστερόΓιωργο..!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είσι ψαγμένους.

Και γίνεται χαμός από «one night στάνιη».

Δεν πήρε 5.000 «ρτ»• 5.000 «ουρτ» πήρε.

Αν ο Μοντιλιάνι είχε ζωγραφίσει γυμνή τη Σάσα Μπάστα,
δεν θα υπήρχε πρόβλημα.

That’s the fucking right!

«New Entry» απ’ το χωριό. Δεν το ξέρεις.

Οι Επιτήδειοι γεννούν Επιτηδευμένους.

Αν θέλετε τούς βλάχους, να τούς πάρετε στα σπίτια σας.

Χωρίς γκλίτσα δεν πήδηξε κανείς.

Ο Άσιμος κι ο διάσημος.

ΥστερόΓιωργο..:
Παιδιά (όλων των ηλικιών),
σήμερα θα κάνουμε εξ’ αρχής μια συμφωνία•
επειδή το θέμα είναι περισσότερο σύνθετο και σημαντικό
απ’ όσο δύναται να χωρέσει ο όρος «Προκλητική Δήλωση»,
προτείνω να συμπεριφερθούμε με σφαιρικότητα•
όσο κι αν αυτή είναι επώδυνη, όσο κι αν αυτή είναι αντιδημοφιλής,
όσο κόντρα κι αν πάμε ακόμα και στους ίδιους μας τούς εαυτούς.

Ας ξεκινήσουμε…

Ο Πέτρος Κωστόπουλος προέβη, λοιπόν, σε μία προκλητική δήλωση•
το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι αν την έκανε συνειδητά•
εν’ κατακλείδι,
είπε αυτό που είπε προγραμματισμένα,
βάσει σχεδίου,
με σκοπό να προκαλέσει,
να κάνει ντόρο;
Κατά την προσωπική μου άποψη, όχι.
Ο Κωστόπουλος έχει έναν συγκεκριμένο τρόπο έκφρασης
που είναι εκ’ φύσεως και αβίαστα προκλητικός•
ο Κωστόπουλος είναι εκ’ φύσεως προκλητικός.

Φυσικά,
δεν είναι ανυποψίαστος
και εννοείται ότι θα αντιλήφθηκε αμέσως
ότι αυτό που μόλις είχε ξεστομίσει θα συζητιόταν•
δεν χρειάζεται να έχεις ιδιαίτερες γνώσεις Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ
για να καταλαβαίνεις με ποια λέξη ή με ποια φράση
θα προκληθεί το Κοινωνικό Σύνολο•
ως εκ’ τούτου,
η ατάκα τού Κωστόπουλου ήταν καταδικασμένη
να γίνει το Νο1 «talk of the town»
(και «of the village» για να μην ξεχνάμε τούς βλάχους).

Πάμε στην ουσία τής δήλωσης…
Αυτό που λέει ο Κωστόπουλος είναι σωστό
και αποτελεί ρεαλιστική καταγραφή τής πραγματικότητας•
όμως, ενοχλεί το γεγονός ότι το λέει ο Κωστόπουλος.
Όπως αντίστοιχα, το «Μαζί τα φάγαμε» τού Πάγκαλου ήταν σωστό,
αλλά μάς ενοχλεί που το είπε ο Πάγκαλος.
Ως εκ’ τούτου, ο Κωστόπουλος είναι η «lifestyle» εκδοχή τού Πάγκαλου.

Η Νεοελληνική Κοινωνία είναι χτισμένη
πάνω σε μία σαθρή δομή που λέγεται «Υποκρισία».
Η Αστυφιλία απετέλεσε τη βίαιη μετατόπιση τού εγχώριου πληθυσμού
και η Μεταπολίτευση διέπραξε το έγκλημα
να μετατρέψει τον Έλληνα Κτηνοβάτη σε Αστό
(με τα τραγικά αποτελέσματα που πληρώνουμε ως Έθνος μέχρι και σήμερα,
και για πολλές δεκαετίες ακόμη).

Είμαι γέννημα-θρέμμα Αθηναίος,
είμαι υπερήφανος για την Πόλη Μου,
είμαι υπερήφανος για τον στίχο
με τον οποίον την περιγράφει ο Κωστής Παλαμάς..:
«Αθήνα διαμαντόπετρα, στης Γης το δαχτυλίδι…»!
Συνάμα και ταυτόχρονα, τιμώ την Ελληνική Επαρχία, τιμώ τις Ρίζες Μου•
η γυναίκα που με έφερε στον κόσμο,
γεννήθηκε σε ένα από τα πιο ένδοξα χωριά τής Ελλάδας•
η Μουσουνίτσα είναι η Γενέτειρα
τού πιο μαρτυρικού Ήρωα τής Ελληνικής Επανάστασης•
η Μουσουνίτσα είναι η Γενέτειρα τού Αθανασίου Διάκου!

1.000 μέτρα υψόμετρο στα άδυτα των Βαρδουσίων•
ονειρεμένα καλοκαίρια τής παιδικής και ενήλικης ζωής μου•
παρέα και αγκαλιά με βλάχους•
ναι μεν είμαι Αυθεντικός Πρωτευουσιάνος,
αλλά ξέρω να σού μιλήσω βλάχικα
διότι ουδέποτε έκλεισα τα αφτιά μου στο Ηχόχρωμα τής Βλαχιάς.

Μετά τη σύντομη βιογραφική αναφορά
(η οποία δεν έγινε από διάθεση προσωπικού βαυκαλισμού,
αλλά ως μία βιογραφική κατάθεση που θα παίξει ρόλο στη συνέχεια),
επανέρχομαι…

Η Ελληνική Κοινωνία γαλουχήθηκε κατά τον 20ο αιώνα
με το Όνειρο τής Αστικοποίησης.
Ένα κράτος που μετρούσε μόλις έναν αιώνα Ελευθερίας,
απεφάσισε -μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο-
να συγκεντρώσει τη ζωή στο Άστυ•
η Επαρχία επλήγη βάναυσα•
οποία αντίφαση λοιπόν• μόλις ξεκινούσε η Αποκέντρωση τής Επαρχίας.

Ο Νεοέλληνας, μπερδεμένος και περιφερόμενος απλανώς,
περιπλανώμενος σαν χαμένος μέσα στα νέα δεδομένα τής ζωής του
και στους χαοτικούς δρόμους τής πόλης,
έβαλε ως στόχο του
αυτό που έλεγε ο Κώστας Βουτσάς στην ταινία «Ένα Έξυπνο Μούτρο»:
«Εγώ ήταν να τρουπώσω. Έτσι και τρούπωσα, τρούπωσα…».

Αυτήν την ακόρεστη δίψα για τρούπωμα,
την εξέφρασε με τον πιο πομπώδη τρόπο το ΠΑ.ΣΟ.Κ.
και στη συνέχεια άνθρωποι σαν τον Πέτρο Κωστόπουλο.
Πολιτικοί μηχανισμοί και μιντιακοί μηχανισμοί
στήθηκαν με αφέλεια και άγνοια κινδύνου,
στη συνέχεια επενδύθηκαν με πανουργία
και εν’ τέλει έπαιξαν με το μυαλό τού εκκολαπτόμενου νεοαστού•
τα νέα πρότυπα τού «lifestyle» ήταν εδώ.

Διαφωνώ κάθετα με όσους καταλογίζουν αποκλειστικά την ευθύνη
στον κάθε Κωστόπουλο και στον κάθε Πάγκαλο•
και θα εκφράσω την άποψή μου με ένα ακραίο παράδειγμα..:
Αν είσαι τσιλιαδόρος σε μία μαφιόζικη οργάνωση
και κρατάς τσίλιες
ενώ κάποιο άλλος μέλος τής συμμορίας προβαίνει σε δολοφονία,
αρνούμαι να σε αντιμετωπίσω ως «τσιλιαδόρο»•
εν’ κατακλείδι,
αρνούμαι να υποκύψω στην υπεραπλουστευτική
και άκρως δημαγωγική και λαϊκίστικη αντίληψη,
που συμπυκνώνεται στη σεσημασμένη φράση
«Εκεί μάς κατάντησαν οι αλήτες».

Έχω εδώ και πολλά χρόνια ένα προσωπικό απόφθεγμα το οποίο λέει
«Μην πνίγετε την οργή σας. Πνίξτε αυτούς που σάς τη δημιούργησαν…».
Συνελόντι ειπείν, ουδείς μάς καταντάει•
μόνοι μας καταντάμε
και απλώς κάποιοι συμμετέχουν στην «υποβοηθούμενη κατάντια».
Την πρώτη φορά θύματα, τη δεύτερη εθελοντές.
Αυτή είναι η ΑΛΗΘΕΙΑ.

Τι είναι λοιπόν ο Πέτρος Κωστόπουλος;
Γιατί τού χρεώνουμε και τού καταλογίζουμε
ότι έπεισε κόσμο να περιπέσει την Παρακμή;
Αν υπήρξε τόσο ικανός διαμορφωτής τής Κοινής Γνώμης
και των Κοινών Επιθυμιών,
οφείλουμε να τού το αναγνωρίσουμε.

Προσωπικά, θεωρώ ότι μιλάμε για έναν χαρισματικό άνθρωπο
(μη μού ταράζεστε•
χαρισματικός είναι ένας άνθρωπος
που με την περσόνα του εκπροσωπεί εποχές και αντιλήψεις•
χαρισματικός υπήρξε ο Απόλυτος Πολυ-Επιστήμονας Λεονάρντο ντα Βίντσι,
χαρισματικός υπήρξε και ο Χίτλερ
που όλοι οι υγιείς άνθρωποι τον σιχαινόμαστε).

Ο Κωστόπουλος έζησε αυτά που κάθε αστός
και -ακόμη περισσότερο- κάθε βλάχος νεοέλληνας ήθελε να ζήσει•
όντας βλάχος ο ίδιος (όπως τού αρέσει να συστήνεται),
απέκτησε φράγκα, εξουσία, γκόμενες, ήταν αλήτης, ήταν γκόμενος•
υπήρξε αξιοζήλευτος και αξιοφθόνητος•
όσο και να μη μάς αρέσει, αυτό υπήρξε.

Ο δικός μου κόσμος σπανιότατα βρέθηκε να τέμνεται
με τον κόσμο που προήγαγε ο Κωστόπουλος•
όπερ μεθερμηνευόμενον,
οι διαπιστώσεις μου καταγράφουν τη Νεοελληνική Κοινωνία
και ουδόλως αποτελούν εγκώμιο προς τον πάλαι ποτέ μεγαλοεκδότη.

Επίσης,
οφείλω να τονίσω ένα ακόμη τεράστιο λάθος που διαπράττεται
από όσους επιχειρούν να αποδομήσουν ανθρώπους όπως ο περί ου ο λόγος.
Τι δουλειά έχουμε να μπερδεύουμε τον Καστοριάδη, τον Καζαντζάκη,
τον Ρίτσο, τον Σεφέρη, τον Ελύτη,
με τον Πέτρο Κωστόπουλο;
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανοησία από αυτήν•
μιλάμε για σύγκριση
που επιτυγχάνει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα.

Όσο απωθητικός (ή και ζημιογόνος) κι αν έχει υπάρξει ο Κωστόπουλος
με διάφορες συμπεριφορές και επιλογές του,
άλλο τόσο προκαλούν ζημιά στην υπέροχη έννοια «Κουλτούρα»
όλοι αυτοί οι εμμονικοί θολοκουλτουριάρηδες,
που θεωρούν ότι μέχρι και στην τουαλέτα
πρέπει να πηγαίνουν με το σμόκιν τους,
και που πιστεύουν ότι ακόμα κι η αφόδευσή τους
αποτελεί προϊόν πνευματικού αποχωρισμού.

Στη ζωή υπάρχει χώρος και για Παιδεία
και για Μόρφωση
και για Καλλιέργεια
και για Γνώση
και για Λαγνεία
και για Προστυχιά
και για Χυδαιότητα.
Όλα είναι σύμφυτα με την Ανθρώπινη Φύση,
όλα έχουν τη χρεία τους.

Χαρακτηριστικά,
θα αναφέρω μία φράση
από την κινηματογραφική κριτική που είχε κάνει ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ
(πριν γίνει σκηνοθέτης ο ίδιος),
για την ταινία «Ο Άγνωστος τού Εξπρές» τού Άλφρεντ Χίτσκοκ.
Είχε γράψει..:
«Μ’ αρέσουν αυτές οι σκηνές. Έχουν τη Μυρωδιά τής Ιεροσυλίας!».

Οπότε,
ας μάθουμε επιτέλους να παρακάμπτουμε τις συμπάθειες
και τις αντιπάθειές μας,
και να θέτουμε τα πρόσωπα και τα φαινόμενα στη σωστή τους βάση.
Καλό σ’ εμάς (θα) κάνουμε…

Όμως, για μία ακόμη φορά φτάσαμε στην Αρχή Μας,
που για όλους τούς υπόλοιπους είναι το «τέλος».

Και το μόνο που απομένει,
είναι η στερεότυπη και -πάνω απ’ όλα- αγαπημένη προτροπή..:
Φωτίστε το βλέμμα σας με την πόλη που φλέγεται.
Γεια Χαρά…

Γιώργος Μιχάλακας
Αλήτης -αλλά όχι ρουφιάνος- Δημοσιογράφος

(Twitter: @GeorgeMihalakas)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης