Ξεπερνά την… μπόρα των τελευταίων ετών ο θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας, αφού σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία οι ναύλοι για το καλοκαίρι στα επαγγελματικά σκάφη έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Μάλιστα σύμφωνα με την εκτίμηση του πρόεδρου της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού Αντώνη Στελλιάτου, η ένταση του τελευταίου διαστήματος με την Τουρκία δεν αναμένεται να δημιουργήσει περαιτέρω επιπλοκές και ζητήματα στην πορεία του θαλάσσιου τουρισμού, αφού -όπως υπογράμμισε- «δεν συμφέρει κανέναν».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που έδωσε χθες ο Δήμος Πειραιά με την ΕΠΕΣΤ και όλους τους συναρμόδιους για το 17ο East Med Yacht Show, που θα πραγματοποιηθεί και φέτος στη Μαρίνα Ζέας, ο κ. Στελλιάτος αποκάλυψε ότι τα ναυλοσύμφωνα για κρουαζιέρες με επαγγελματικά σκάφη αναψυχής αναμένεται να αυξηθούν από 70% μέχρι 100% σε σχέση με την περσινή περίοδο.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, υπογράμμισε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει φέτος ο ελληνικός θαλάσσιος τουρισμός είναι η αναμενόμενη «απόβαση» στα ελληνικά νησιά τουρκικών σκαφών χαρακτηρισμένων παραδοσιακών (primitive), τα οποία φαινομενικά θα κάνουν ιδιωτικές κρουαζιέρες.

Όπως υπογράμμισε, το Λιμενικό Σώμα θα έχει επιπλέον επιβάρυνση φέτος στο κυνήγι των παράνομων ναύλων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για μια μεγάλη προσπάθεια που ξεκίνησε πέρσι και έχει ήδη αποφέρει καρπούς. Χαρακτηριστική ήταν και η δήλωση του κ. Γιώργου Βερνίκου, ο οποίος μεταξύ άλλων είναι και επίτιμος πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, ότι η χώρα έχει κανόνες και νόμους και δεν είναι ξέφραγο αμπέλι.

Η άρση του καμποτάζ

Το καυτό θέμα των τελευταίων μηνών στο μέτωπο του θαλάσσιου τουρισμού είναι η άρση του καμποτάζ. Η νομοθετική πρόβλεψη στον τελευταίο νόμο του υπουργείου Ναυτιλίας για πλήρη απαγόρευση αποβίβασης ή επιβίβασης επιβατών από ελληνικά λιμάνια σε σκάφη με τρίτες σημαίες ήταν, όπως φαίνεται, η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.

Ήδη το υπουργείο, το υπ. Τουρισμού, η ΕΠΕΣΤ αλλά και οι πράκτορες σκαφών αναψυχής βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις προκειμένου να αλλάξει το νομοθετικό καθεστώς και να επιτρέπεται να πραγματοποιούν επαγγελματικούς ναύλους στη χώρα μας και σκάφη με τρίτες σημαίες.

Παραμένει ωστόσο ανοικτό το ζήτημα της ίδρυσης γραφείου στην Ελλάδα, αφού οι πράκτορες ζητούν να μην είναι υποχρεωτικό – ζήτημα που εξετάζεται από το υπουργείο Οικονομικών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης