Ποιος είναι ο κλάδος με... αρνητική ανεργία

Ποιος είναι ο κλάδος με... αρνητική ανεργία
Περισσότερες από 1000 θέσεις εργασίας εκτιμάται ότι έχουν δημιουργηθεί τους τελευταίους 18 μήνες σε καινοτομικές επιχειρήσεις, που εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο άμεσων ξένων επενδύσεων στην πόλη.

Την ίδια στιγμή, περίπου 600 υψηλόμισθες θέσεις εργασίας (ηλεκτρονικών και μηχανολόγων μηχανικών και θετικών επιστημόνων άλλων ειδικοτήτων), υπολογίζεται ότι παραμένουν κενές στον κλάδο της υψηλής τεχνολογίας και μάλιστα αυξάνονται γεωμετρικά κάθε μήνα, λόγω αδυναμίας εύρεσης υποψηφίων με το ζητούμενο επαγγελματικό προφίλ. Τα στοιχεία αυτά ανακοίνωσε σήμερα, στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ, ο πρόεδρος της "Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας (ΑΖΚ ΑΕ), Παντελής Αγγελίδης, καινοτόμος επιχειρηματίας και ο ίδιος, με την ευκαιρία συνέντευξης Τύπου για την ανακοίνωση κοινής πρωτοβουλίας της ΑΖΚ με το τεχνολογικό και επιχειρηματικό πάρκο "Τεχνόπολη" και τον δήμο Θεσσαλονίκης.

Κλάδος με αρνητική ανεργία

Αν συνδυάσει κάποιος το δεδομένο για τις θέσεις εργασίας που δημιουργούνται από ξένες εταιρείες, με την παράλληλη ανάπτυξη εγχώριων καινοτομικών επιχειρήσεων, είτε νεοφυών (start up) είτε ώριμων (scale up), καταλήγει εύκολα στο συμπέρασμα ότι στη Θεσσαλονίκη συντελείται σιγά-σιγά μια σιωπηλή, ήρεμη επανάσταση, η οποία δημιουργεί νέα εργασιακή πραγματικότητα και μια πρωτόγνωρη δυναμική στην οικονομία της πόλης.

Αυτό το αντιλαμβάνονται πρώτοι οι επιχειρηματίες και οι υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού των τεχνολογικών εταιρειών της πόλης, οι οποίοι όλο και πιο έντονα παραπονιούνται ότι δεν βρίσκουν διαθέσιμο προσωπικό. Παρατηρούμε δηλαδή έναν κλάδο με αρνητική ανεργία, όταν οι συνολικοί δείκτες ανεργίας τόσο εθνικά, όσο και στην Κεντρική Μακεδονία, έχουν παραμείνει πάνω από το 20% εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια" είπε χαρακτηριστικά ο κ.Αγγελίδης, επισημαίνοντας με ιδιαίτερη έμφαση το γεγονός ότι στα ελληνικά πανεπιστήμια εισάγονται ετησίως 880 θεολόγοι και μόνο 1200 "πληροφορικάριοι", παρότι για τη δεύτερη ειδικότητα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ανάγκη και ζήτηση στην αγορά εργασίας, σε σχέση με την πρώτη.

Come back σε μια πόλη που κάνει ...comeback

Στο πλαίσιο αυτό, οι τρεις φορείς -που δηλώνουν πως είναι ευπρόσδεκτος όποιος άλλος φορέας θέλει να συμμετάσχει- ξεκινούν εκστρατεία με τίτλο "Come Back", η οποία στόχο έχει αφενός να δείξει ότι «η Θεσσαλονίκη κάνει δυναμικό "comeback", δυναμικό "rebound"»,όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ.Αγγελίδης, και αφετέρου να καλέσει πίσω στην ιδιαίτερη πατρίδα τους όσους δημιουργικούς ανθρώπους της Θεσσαλονίκης έχουν μεταναστεύσει και να δώσει όραμα στους φοιτητές, που πριν καν αποφοιτήσουν από τα τρία πανεπιστήμια της πόλης, σκέφτονται να φύγουν.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου 2018, 15:06