Λειτουργική κερδοφορία κατέγραψε η WIND πέρσι σημειώνοντας αύξηση 7,2% στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) που διαμορφώθηκαν στα € 91 εκατ. ενώ αυξημένος ήταν και ο κύκλος εργασιών της, στα € 476 εκατ.

«Το 2016 κάναμε συστηματική πρόοδο σε όλους τους τομείς στρατηγικής εστίασης και αυτό αποτυπώθηκε στα ετήσια αποτελέσματα» δήλωσε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης προς τα ΜΜΕ, ο Νάσος Ζαρκαλής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της WIND.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σταθερή τηλεφωνία με τη διεύρυνση της συνδρομητικής βάσης κατά 46.000 και πλέον πελάτες καθώς και τα νοικοκυριά που επιλέγουν συνδυαστικά προϊόντα κινητής και σταθερής από τη WIND έδωσαν σημαντική ώθηση στα έσοδα. Σε σχέση με το 2015 η αύξηση αυτή άγγιξε το 11%. Τη ίδια στιγμή στην κινητή παρατηρήθηκε σταθεροποίηση των εσόδων ενώ το εκσυγχρονισμένο 4G δίκτυο, σε συνδυασμό με τη διείσδυση των smartphones, εκτόξευσαν τη χρήση δεδομένων στα 5,2 δις MB, διπλασιάζοντας πρακτικά τη χρήση dataσε σχέση με την περσινή περίοδο.

Και το 2017 η WIND συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη με περίπου € 100 εκ..Το νέο πλάνο της εταιρείας επικεντρώνεται σε δύο βασικούς πυλώνες υποδομών: τα δίκτυα νέας γενιάς κινητής (4G) και νέας γενιάς σταθερής (VDSL, FTTx) καθώς και τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης. Μετά τις βάσεις που έχτισε τη χρονιά που πέρασε με την επιτυχή ολοκλήρωση του πιλοτικού έργου οπτικών ινών και την απόκτηση τεχνολογικής τηλεοπτικής πλατφόρμας, ο στόχος είναι συγκεκριμένος: να φτάσει το προϊόν στον τελικό χρήστη, είτε μιλάμε για οπτική ίνα σε κτίρια και σπίτια στις αστικές περιοχές είτε για τηλεοπτικό περιεχόμενο.

Πορεία σημαντικής ανόδου κατέγραψαν και οι δείκτες ικανοποίησης των πελατών της WIND. Η ικανοποίηση των πελατών έφτασε το 2016 στο εντυπωσιακό 85% (από 58% το 2013) ενώ μείωση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά είχαν και οι αποσυνδέσεις (churn) σε κινητή και σταθερή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις καλές επιδόσεις του 2016 συνέβαλαν τα νέα καταστήματα της WIND, ήδη 175 σε όλη την Ελλάδα, που σημείωσαν αυξημένες πωλήσεις σε πωλήσεις συσκευών και αξεσουάρ (+46%) και διεκπεραίωσαν περισσότερες από 7,5 εκατομμύρια συναλλαγές στη διάρκεια του περασμένου έτους. Η επένδυση της WIND στη λιανική συνεχίζεται και θα αγγίξει συνολικά τα 20 εκατ. ευρώ.

Το δίκτυο 4G είναι 3 φορές μεγαλύτερο σχέση με τον Απρίλιο του 2015, ενώ στόχος είναι το 88% ως προς την κάλυψη στο LTE μέχρι το τέλος του 2017 από 78% στο τέλος του 2016.

Οι συνολικές επενδύσεις της εταιρείας το 2015 έφτασαν τα 93 εκατ. ευρώ και πρόκειται φέτος να επενδυθούν περί τα 100 εκατ. ευρώ κυρίως στο δίκτυο κινητής, στο δίκτυο οπτικών ινών της σταθερής τηλεφωνίας και στη συνδρομητική τηλεόραση.

Άλλες προτεραιότητες αφορούν τις υπηρεσίες data (μεγάλα περιθώρια καθώς η μέση χρήση είναι 1 Gb ενώ μπορεί να φτάσει τα 15 και τα 20 GB στα επόμενα χρόνια), λύσεις για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και την ενίσχυση του brand.

Είσοδος στην τηλεόραση

Μέχρι το τέλος του έτους, η WIND θα λανσάρει μια νέα υπηρεσία multiscreen βίντεο, δημιουργώντας μια ξεχωριστή τηλεοπτική εμπειρία για τους πελάτες της οι οποίοι θα έχουν πρόσβαση σε ζωντανές και catch-up τηλεοπτικές μεταδόσεις και σε ένα πλούσιο κατάλογο βίντεο On-Demand (VOD), από οποιαδήποτε συσκευή επιθυμούν ακόμη και tablet, smartphone ή υπολογιστή. Ενδεικτικό της βαρύτητας που έχει η τηλεόραση στη στρατηγική ανάπτυξης της WIND είναι το γεγονός ότι υπέγραψε σύμφωνο συνεργασίας με τη Vodafone Ελλάδας ώστε να διερευνήσουν από κοινού τις ευκαιρίες στην αγορά τηλεοπτικών υπηρεσιών. Οι δύο εταιρείες ωστόσο τονίζουν ότι θα διαμορφώσουν τελείως ξεχωριστά και αυτόνομα τηλεοπτικά προϊόντα, καθεμία για τους πελάτες της.

Σε ερώτηση για την πιθανή συνεργασία με τη Vodafone στη συνδρομητική τηλεόραση, ο κ. Ζαρκαλής υποστήριξε πως «σε οτιδήποτε κάνουμε, θέλουμε να είμαστε διασφαλισμένοι με πράγματα που κάνουμε μόνοι μας. Θα κάνουμε αυτόνομη είσοδο, ανεξάρτητα από τις όποιες εξελίξεις υπάρχουν. Παράλληλα, όμως, αναζητούμε και στρατηγικές συνεργασίες που θα κάνουν την παρουσία μας καλύτερη. Έτσι στο κομμάτι της τηλεόρασης έχουμε υπογράψει μνημόνιο με τη Vodafone, βάσει του οποίου θα διερευνήσουμε τις πιθανότητες συνεργασίας.

»Είναι σε αρχικό στάδιο οι συζητήσεις και δεν μπορώ να πω περισσότερα. Το ίδιο ισχύει και όσον αφορά την Forthnet. Είχα πει εδώ και πολλά χρόνια πως η Forthnet είναι Plan B και πως προτεραιότητα είναι η αυτόνομη ανάπτυξη της Wind Hellas. Αν προκύψει κάποια ευκαιρία θα την εξετάσουμε γιατί πιστεύουμε στη συγκέντρωση της αγοράς.»

«Μέσα στο 2017 ξεκινάμε τη συνδρομητική τηλεόραση στο τέταρτο τρίμηνο του έτους», τόνισε. Όσον αφορά το περιεχόμενο είπε πως η λύση που προσφέρεται «θα βασίζεται σε διαφορετική εμπειρία του πελάτη και διαφορετικό νόημα στον όρο τηλεόραση»”.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης