Και τα αυθαίρετα που έχουν ανεγερθεί μετά την 28η Ιουλίου του 2011 -ημερομηνία μέχρι την οποία μπορεί να γίνει η τακτοποίηση με την υφιστάμενη νομοθεσία- θα έχουν τη δυνατότητα να νομιμοποιούνται, σύμφωνα με σχέδιο νόμου που φέρει τον τίτλο «Υδατορέμματα, πολεοδομικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις». Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», αναμένεται να κατατεθεί εντός των ημερών στη Βουλή, από τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Σταύρο Καλαφάτη.

Η ίδια πηγή αναφέρει ότι με αυτό το νομοσχέδιο θα παρέχεται η δυνατότητα σε όσες αυθαίρετες κατασκευές τηρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή τηρούσαν αυτές που ίσχυαν κατά τον χρόνο κατασκευής τους (δηλαδή έχουν τα επιτρεπόμενα μεγέθη αλλά δεν εξέδωσαν οικοδομική άδεια κατά την κατασκευή) να προχωρήσουν σε έκδοση ή αναθεώρηση άδειας δόμησης, για όσες εργασίες απαιτείται άδεια δόμησης, και σε έκδοση εργασιών μικρής κλίμακας ή 48ωρη ενημέρωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διευκρινίζεται ότι η ρύθμιση αυτή δεν αφορά ακίνητα που έχουν υπαχθεί στον «νόμο Καλαφάτη» για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης (ν.4178/13), σύμφωνα με τον οποίο μπορούν να «νομιμοποιηθούν» αυθαίρετα που έχουν ανεγερθεί μέχρις τις 28/7/2011. Παράλληλα, στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι προσθήκη σε νομίμως υφιστάμενο κτήριο, με τμήμα που έχει εξαιρεθεί οριστικά της κατεδάφισης (έχει «νομιμοποιηθεί») με τους νόμους περί αυθαιρέτων μπορεί να γίνει μόνο στο νόμιμο τμήμα του κτηρίου.

Το νομοσχέδιο δίνει ακόμη τη δυνατότητα σε τυφλά οικόπεδα να αποκτήσουν νόμιμη οικοδομή, καθώς προβλέπεται ότι «οικόπεδα τα οποία δεν έχουν πρόσωπο σε εγκεκριμένη οδό, όταν δεν μπορούν διά τακτοποιήσεως να αποκτήσουν πρόσωπο επί εγκεκριμένης οδού, επιτρέπεται να οικοδομούνται με απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εφόσον η έλλειψη του προσώπου δεν έγινε με υπαιτιότητα των ιδιοκτητών ή των δικαιοπαρόχων με δικαιοπραξία εν ζωή ή αιτία θανάτου νετλα την ισχύ του νόμου 651/1977».

Στο σχέδιο νόμου υπάρχει πρόβλεψη, σύμφωνα με την οποία κερδίζουν έως και 1 μέτρο σε ύψος, σε σχέση με τα προβλεπόμενα για την περιοχή, τα νέα κτήρια που το ισόγειό τους θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης