Της Άντζελας Πεΐτση

Τρεις βασικές παράμετροι επιβαρύνουν τον τομέα της ελληνικής κρουαζιέρας. Η πρώτη αφορά στην οικονομική κρίση που πλήττει τόσο την Ελλάδα όσο και εν γένει την Ευρώπη, η δεύτερη στο θέμα της συνέχισης επιβολής των capital controls και η τρίτη στα γεγονότα που διαδραματίζονται στην Τουρκία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θόδωρος Κόντες μιλώντας στο zougla.gr τόνισε πως αυτά τα τρία πολύ σημαντικά θέματα δημιουργούν προβλήματα στον συγκεκριμένο κλάδο κι έκανε λόγο για νέα πτώση στη ζήτηση της ελληνικής κρουαζιέρας, που θα φτάσει και το 25% για το τρέχον έτος.

Ο κ. Κόντες υπογράμμισε: «Το Brexit είναι ένα κομμάτι που δημιουργεί προβλήματα στον τουρισμό, όσο κι αν δεν θέλουν κάποιοι από τους αρμοδίους να το παραδεχθούν».

«Τα capital controls είναι ένα μεγάλο θέμα, καθώς δεν μπορούν να διακινηθούν χρήματα τόσο γενικότερα για τον τουρισμό όσο και ειδικότερα για την κρουαζιέρα. Σας αναφέρω πως είχαν στείλει χρήματα από το εξωτερικό για τα πλοία, για τις εκδρομές, για οτιδήποτε αφορά στο κομμάτι αυτό, τα οποία στην αρχή είχαν μπλοκαριστεί και δεν μπορούσαν να απελευθερωθούν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

»Τώρα είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα, αλλά ακόμα και σήμερα δεν μπορείς να πάρεις τα απαραίτητα και την ποιότητα που θέλεις σε προϊόντα από το εξωτερικό. Έχει δυσκολέψει πάρα πολύ η κατάσταση και τα capital controls επιβάλλεται να σταματήσουν άμεσα» πρόσθεσε.

Παράλληλα, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων αναφερόμενος στην Τουρκία είπε: «Τα γεγονότα στην Τουρκία, με όλα αυτά τα οποία έχουν γίνει και αφορούν πρώτα στην τρομοκρατία, έχουν κάνει μεγάλη ζημιά στον κλάδο μας, ειδικά στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Για το 2017 οι μειώσεις των κρατήσεων ξεπερνούν το 25% και φτάνουν το 30%. Η κατάσταση αυτή, το τονίζω, είναι μη αναστρέψιμη. Φοβόμαστε πως θα συνεχιστεί και για το 2018 κι αν δεν ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα, θα εξακολουθήσει και για τα επόμενα χρόνια».

Ο κ. Κόντες μίλησε και για το θέμα των αεροδρομίων στην Κωνσταντινούπολη καθώς και για τα ελληνικά αεροδρόμια, που δεν διαθέτουν τα αντίστοιχα δρομολόγια για υπερατλαντικές πτήσεις, και επεσήμανε: «Πέρυσι έκλεισε η χρονιά σχετικά καλά, αλλά αυτό έγινε τυχαία. Το υπογραμμίζω πως έγινε τυχαία, καθώς λόγω των γεγονότων που διαδραματίστηκαν το προηγούμενο καλοκαίρι στην Τουρκία αναγκάστηκαν τα πλοία να έρθουν στον Πειραιά και στα ελληνικά νησιά. Κι αυτό έγινε επειδή δεν γινόταν να αλλάξουν τελείως δρομολόγια και να πάνε σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης ή Καραϊβική κι αλλού». «Έπρεπε να το εκμεταλλευτούμε και να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά -π.χ. πτήσεις, ανταγωνιστικότητα κ.λπ.- για να τους κρατήσουμε στη χώρα μας. Δυστυχώς, δεν το κάναμε» συμπλήρωσε.

Προσφυγικό

Σε ερώτηση του zougla.gr αν το προσφυγικό θέμα είχε αρνητικές συνέπειες στην κρουαζιέρα λόγω και της ειδικής αναφοράς του κ. Κόντε στα νησιά του βορείου Αιγαίου, είπε: «Πάρα πολύ μεγάλες. Για το 2017 οι προσεγγίσεις για τη Μυτιλήνη είναι μηδέν. Μηδέν. Καμία προσέγγιση. Η Χίος έχει τέσσερις προσεγγίσεις, που, απ’ ό,τι φαίνεται, θα ακυρωθούν και αυτές. Δηλαδή, για τέτοιες καταστάσεις πλέον μιλάμε».

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποίησε η Ένωση στο Υπουργείο Εξωτερικών με τους τέσσερις συναρμόδιους υπουργούς, κ.κ. Κατρούγκαλο, Τόσκα, Κουντουρά και Κουρουμπλή, «ώστε να προσπαθήσουμε να τους πείσουμε -και νομίζω πως το καταλάβανε- αναφορικά με το τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τα νούμερα. Όχι, για να γίνει αναστρέψιμη η κατάσταση, αλλά για να βελτιωθεί», όπως είπε.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Κόντε στο zougla.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης