Μεγάλες αδικίες εντοπίζουν συνδικάτα και ειδικοί κρίνοντας τα κριτήρια βάσει των οποίων ορίστηκαν οι δικαιούχοι επιδόματος από το κοινωνικό μέρισμα του πρωτογενούς πλεονάσματος. Οι πιο κραυγαλέες περιπτώσεις είναι ότι άνεργος, που φιλοξενείται και δεν πληρώνει ενοίκιο δεν δικαιούται το επίδομα, καθώς και το γεγονός ότι όσοι έχασαν, τη δουλειά τους το 2013 επίσης δεν θα λάβουν την ενίσχυση.

Ειδικότερα, στην κοινή υπουργική απόφαση που ορίζει τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις ώστε να δικαιούται κάποιος το επίδομα, αναφέρεται ότι εξαιρούνται από τη χορήγηση του κοινωνικού μερίσματος τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνουν στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ότι φιλοξενούνται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δηλαδή, τονίζουν όσοι αντιδρούν, ο άνεργος που αναγκάστηκε να γυρίσει πχ στους γονείς του ή να φιλοξενηθεί ακριβώς γιατί δεν έχει τη δυνατότητα να συντηρήσει σπίτι τιμωρείται και με τη στέρηση του επιδόματος.

Σε ό,τι αφορά όσους έχασαν τη δουλειά τους το 2013, δεδομένου ότι ο ορισμός των δικαιούχων γίνεται με τα εισοδήματα 2012 (που δηλώθηκαν το 2013), μένουν έξω από τις λίστες με τους δικαιούχους.

Η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, εξέτασε τις παραπάνω περιπτώσεις, ωστόσο τα περιθώρια ελιγμών ήταν λίγα αφού το συνολικό ποσό που θα διατεθεί είναι περίπου 450 εκατ. ευρώ. Ακριβώς αυτός ο περιορισμός ήταν άλλωστε ο λόγος που ο ορισμός των κριτηρίων για το κοινωνικό μέρισμα χρειάστηκε αρκετό χρόνο και πολλές συσκέψεις από την αρμόδια επιτροπή στην οποία συμμετείχαν και στελέχη του ΠΑΣΟΚ.

Πηγές του υπουργείου Οικονομικών διευκρίνισαν τα εξής:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κυβέρνηση, πίστη στις δεσμεύσεις της, επιστρέφει στην ελληνική κοινωνία μέρος των θυσιών της με τη μορφή κοινωνικού μερίσματος από την υπέρβαση του στόχου πρωτογενούς πλεονάσματος του Προϋπολογισμού 2013.

Το ποσό προς διανομή διαμορφώθηκε στα 450 εκατ. ευρώ και το σύνολο του εν λόγω ποσού επιστρέφεται στα ελληνικά νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος και με μικρή ακίνητη περιουσία, ανεξάρτητα από το κριτήριο περί φιλοξενίας.

Συγκεκριμένα, οι φιλοξενούμενοι εξετάζονται στο πλαίσιο του νοικοκυριού που διαμένει υπό την ίδια στέγη και μοιράζεται τα καθημερινά κόστη επιβίωσης του εν λόγω νοικοκυριού.

Έτσι φιλοξενούμενος ενήλικας προσαυξάνει το εισόδημα του κύριου δικαιούχου κατά 2.000 ευρώ, ενώ ο ίδιος όπως είναι φυσικό δεν το δικαιούται γιατί δεν αποτελεί ξεχωριστό νοικοκυριό.

Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται ο αριθμός των κυρίων δικαιούχων με δεδομένο βασικό όριο εισοδήματος 6.000 ευρώ. Εάν, αντίθετα, αποφασίζονταν να χορηγηθεί το κοινωνικό μέρισμα και στους φιλοξενούμενους, τότε το βασικό όριο εισοδήματος για τον κύριο δικαιούχο θα έπρεπε να μειωθεί στα π.χ. 4.500 ευρώ, καθώς ο βασικός περιορισμός της κυβέρνησης είναι ότι το προς διανομή ποσό δεν μπορεί να υπερβεί τα 450 εκατ. ευρώ. Αποδεικνύεται λοιπόν ότι γνώμονας της κυβέρνησης είναι η κατά το δυνατόν δικαιότερη διανομή δεδομένου ποσού από το πρωτογενές πλεόνασμα που θα καταλήξει στα νοικοκυριά που το έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Υπενθυμίζεται ότι ειδικά για τους μακροχρόνια άνεργους, με την πάροδο της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων οικονομικού έτους 2014, οι αιτήσεις αυτών που απορρίφθηκαν, επανεξετάζονται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών με βάση τα εισοδήματα των εμπρόθεσμα υποβληθεισών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2014.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης