Την εκτίμησή του ότι η «Fraport», που πλειοδότησε στο διαγωνισμό για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, θα ζητήσει παράταση της υπογραφής της εγγυητικής επιστολής που λήγει τη Δευτέρα, διατύπωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ο οποίος νωρίτερα σήμερα είχε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο και το υπόλοιπο 20μελές διοικητικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας.

«Θα θέλαμε να υπογράψουμε την εγγυητική επιστολή» απάντησε, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΟΣΥΠΑ, ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας Fraport σε σχετική ερώτηση του κ. Αλεβιζόπουλου, εκτιμώντας ότι οι δυσκολίες στη χρηματοδότηση της επένδυσης φαίνεται ότι αποτελεί το πρόβλημα. Σημειώνεται ότι η Fraport πρόκειται να καταβάλλει στο ελληνικό δημόσιο 1,2 δισ. ευρώ, τα οποία μάλιστα έχουν προϋπολογιστεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της χώρας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεταξύ άλλων ο κ. Αλεβιζόπουλος επισήμανε ότι η γερμανική πλευρά, ενώ αρχικά είχε αποφύγει συνάντηση με την ΟΣΥΠΑ, όχι μόνο αποδέχθηκε σήμερα να συναντηθεί μαζί τους, αλλά ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ζήτησε και νέα συνάντηση στο προσεχές διάστημα.

Ο κ. Αλεβιζόπουλος είπε ότι η γερμανική πλευρά «έμεινε έκπληκτη με τα στοιχεία» που τους παρουσιάσανε και προσέθεσε πως «στο μεγαλύτερο μέρος της συνάντησής μας απλώς άκουγαν πολύ προσεκτικά τα στοιχεία που τους παραθέταμε, και στις ερωτήσεις που κάναμε δεν είχαν καμία απάντηση».

Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η ΟΣΥΠΑ, σημείωσε πως το τίμημα των επενδυτών για τα 14 μεγαλύτερα ελληνικά αεροδρόμια «αν και παρουσιάστηκε ως υψηλό, είναι εξαιρετικά χαμηλό αν αναλογιστεί κανείς ότι σε κάποια μεγάλα αεροδρόμια βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη κρατικές επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ως παράδειγμα, ο κ. Αλεβιζόπουλος ανέφερε ότι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» η Fraport ανακοίνωσε ότι την επόμενη τετραετία θα επενδυθούν 24 εκατ. ευρώ, «δηλαδή μόλις 6 εκατ. ευρώ το χρόνο». Πρόκειται, όπως είπε, «για χρήματα που απαιτούνται μόνο για τη βαριά συντήρηση του συγκεκριμένου αεροδρομίου», ενώ συμπλήρωσε ότι «με τέτοια ποσά δεν θα υπάρχει ανάπτυξη, δεδομένου ότι αυτήν τη στιγμή στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη έργα 360 εκατ. ευρώ».

Επιπλέον, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ ανέφερε ότι σε περίπτωση ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, «θα ζημιωθούν οι τοπικές κοινωνίες, οι ταξιδιώτες, ο ελληνικός τουρισμός και κατ’ επέκταση η χώρα». Όπως διευκρίνισε, «πιθανή ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων θα σημάνει καταρχήν μεγάλη αύξηση στα τέλη». Σήμερα τα τέλη αεροδρομίου είναι 12 ευρώ, ενώ με το που θα τα αναλάβει η γερμανική Fraport «προβλέπεται τον πρώτο χρόνο να ανέβουν στα 26,5 ευρώ και τον τέταρτο χρόνο να φτάσουν τα 32 ευρώ», υπογράμμισε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης