Ημερίδες, συνέδρια, εξαγγελίες, προγράμματα ΕΣΠΑ, πολικές χρηματοδότησης, ευρωπαϊκά προγράμματα, εθνικές πολιτικές και παγκόσμια επιχειρηματικά φόρουμ έχουν ως βασική θεματική την «Πράσινη Επιχειρηματικότητα». Στην Ελλάδα φορείς και οργανισμοί στηρίζουν την ύπαρξή τους στην ενίσχυσή της ενώ οι οικονομολόγοι κάνουν λόγο για την κατεξοχήν επιλογή, η οποία μας «δείχνει» την έξοδο από την κρίση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι είναι όμως τελικά η «πράσινη επιχειρηματικότητα»; Ένας κοινώς αποδεκτός όρος είναι εκείνος που αναφέρεται στην οικονομική δραστηριότητα η οποία θέτει στο επίκεντρο της στρατηγικής της την προστασία του περιβάλλοντος τόσο με τα προϊόντα ή υπηρεσίες που παράγει όσο και με τις διαδικασίες παραγωγής. Η πράσινη επιχειρηματικότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την «κοινωνική οικονομία», η οποία περιλαμβάνει δράσεις με οικονομικά κίνητρα αλλά και κοινωνικούς σκοπούς. Σε αυτή τη λογική, τα κέρδη που προκύπτον επανεπενδύονται στον οργανισμό, κάτι που προσδίδει συγκριτικό πλεονέκτημα για περαιτέρω οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.

Η πράσινη επιχειρηματικότητα ενισχύεται από περιβαλλοντικές πολιτικές σε εθνικό και διεθνές επίπεδο όπως είναι για παράδειγμα τα όρια ρύπανσης, οι εμπορεύσιμες άδειες ρύπανσης, οι περιβαλλοντικοί φόροι, οι επιδοτήσεις για επενδύσεις σε πράσινες μεθόδους παραγωγής, το οικολογικό αποτύπωμα κλπ. Η διαδικασία της παραγωγής είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ενέργεια και όταν μιλάμε για υιοθέτηση οικολογικής πολιτικής από τις επιχειρήσεις και τις παραγωγικέ μονάδες εννοούμε χρήση μεθόδων φιλικών προς το περιβάλλον. Το φυσικό αέριο αποτελεί ένα εναλλακτικό καύσιμο που χρησιμοποιείται πλέον από τις βιομηχανίες, τους επαγγελματικούς στόλους οχημάτων και τον ευρύτερο κτιριακό τομέα και τον κλάδο των Μεταφορών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διείσδυση του φυσικού αερίου διατηρεί μια ανοδική πορεία ανάπτυξης καθώς σε σύντομο χρονικό διάστημα χιλιάδες μεγάλοι εμπορικοί και βιομηχανικοί πελάτες χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο. Όσον αφορά στα δημόσια κτίρια και τα σχολεία, αυτά ξεπερνούν τα 1300 στο Λεκανοπέδιο Αττικής με τον αριθμό τους να αυξάνεται σταθερά καθώς οι επικεφαλής φορέων και οργανισμών ακολουθούν μια επιβεβλημένη πλέον πράσινη στρατηγική ανάπτυξης. Εντυπωσιακή είναι όμως και η στροφή του κλάδου των μεταφορών στο φυσικό αέριο στην προσπάθεια υιοθέτησης ενός «πράσινου» marketing.

  

Για πολλές εταιρείες μία από τις πιο σημαντικές δαπάνες επιβάρυνσης του προϋπολογισμού τους αφορά στον στόλο των οχημάτων τους. Η μεταφορά εμπορευμάτων που παράγουν, οι υπηρεσίες που προσφέρουν, η μετακίνηση του προσωπικού συντελείται με την βοήθεια επαγγελματικών στόλων (επιβατικά, ελαφρά/βαρέα φορτηγά κλπ). Εταιρείες μεταφορών, καταναλωτικών προϊόντων, ενοικίασης οχημάτων βασίζονται πλέον στη χρήση φυσικού αερίου και επιτυγχάνουν σύμφωνα με τις πρόσφατες μελέτες εξοικονόμηση μέχρι και 66% σε σύγκριση με την βενζίνη.

Δεν πρέπει να αγνοείται άλλωστε το γεγονός ότι 12 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου που κυκλοφορούν σήμερα στον κόσμο είναι επαγγελματικά ενώ σε προηγμένες αγορές όπως είναι εκείνη της Αμερικής, δήμοι και μέσα μαζικής μεταφοράς χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο. Αυτή την πολιτική, δείχνουν να υιοθετούν και οι δήμοι στην Ελλάδα, οι οποίοι ακολουθώντας το παράδειγμα της Αττικής όπου ήδη κυκλοφορούν πάνω από 100 απορριματοφόρα φυσικού αερίου και πάνω από 600 λεωφορεία της ΕΘΕΛ, στρέφονται προς την λύση του φυσικού αερίου στα οχήματα δημόσιας χρήσης (Βόλος, Θεσσαλονίκη κλπ).

Παραδείγματα πράσινης επιχειρηματικότητας

Πράσινη επιχειρηματικότητα μπορούν να ασκήσουν μεγάλες εταιρείες, οργανισμοί και ελεύθεροι επαγγελματίες. Εκτός από τα απτά παραδείγματα πράσινης επιχειρηματικότητας όπως είναι η χρήση φυσικού αερίου στην παραγωγή (π.χ ΔΕΗ), μορφή πράσινης επιχειρηματικότητας είναι και τα ταξί που κινούνται με φυσικό αέριο ή οι επαγγελματικοί στόλοι και τα φορτηγά που κινούνται με το πράσινο καύσιμο.

Από τις πρώτες επιχειρήσεις που ασκούν πράσινη επιχειρηματικότητα είναι οι τουριστικές με τα ξενοδοχεία να αποκτούν σημάνσεις «eco friendly» και να στοχεύουν σε ένα κοινό με οικολογική συνείδηση. Το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται από όλα τα γνωστά ξενοδοχεία της Αθήνας ενώ αίσθηση προκαλεί το ενδιαφέρον που έχουν επιδείξει και οι ξενοδόχοι της Βορείου Ελλάδος. Σύμφωνα με τον κ. Β. Αργυρόπουλο, Μηχανολόγο Μηχανικό, Ιδιοκτήτη της εταιρείας Mech-Engineer, «οι ξενοδόχοι της Βορείου Ελλάδας είχαν επιδείξει ενδιαφέρον για την χρήση φυσικού αερίου και είχαν κινηθεί για την προμήθειά του προτού ακόμη δημιουργηθεί Πρωτόκολλο και πριν ακόμη κατασκευαστεί το δίκτυο. Το ενδιαφέρον, προϋπήρχε των υποδομών και φυσικά μόλις αυτές δημιουργήθηκαν, πάρα πολλά γνωστά ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη (ABC, ANATOLIA,TOURIST, AFYTIS, IOLI, KASSANDRA PALACE, NEFELI, OCEANIA CLUB κλπ), έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου καυσίμου κυρίως όσον αφορά στην εξοικονόμηση κόστους».

Αξίζει να αναφερθεί ότι τα καινούρια πολυτελή ξενοδοχεία χρησιμοποιούν φυσικό αέριο όπως για παράδειγμα το ξενοδοχείο Egnatia Palace στην Αλεξανδρόπουλη που είναι συνδεδεμένο με το δίκτυο της ΔΕΠΑ.

Παράλληλα, η διεύθυνση του ξενοδοχείου McWilliam Park Hotel στην Ιρλανδία, αποφάσισε ναν στραφεί στο φυσικό αέριο και όπως υποστήριξε ο Γενικός Διευθυντής του Ξενοδοχείου, κος Fergal Ryan, «η ξενοδοχειακή μονάδα πέτυχε σημαντική εξοικονόμηση στα κόστη ενώ το 2011 κέρδισε το βραβείο «ECO», ως αναγνώριση του χαμηλού οικολογικού αποτυπώματός του».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης