Ανταποκρινόμενη στην ανάγκη για αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το διαδίκτυο για την ανάπτυξη των τουριστικών επιχειρήσεων, η Google επεκτείνει φέτος την πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online»με τη δημιουργία νέων σεμιναρίων και εκπαιδευτικών εργαλείων, με στόχο να βοηθήσει τους επαγγελματίες του τουρισμού στην Ελλάδα να αξιοποιήσουν το διαδίκτυο για να βελτιώσουν την επιχείρησή τους.

Κι αυτό διότι αν και σε παγκόσμια κλίμακα, ο ταξιδιωτικός κλάδος ανθίζει σημαντικά μέσω του διαδικτύου, με το 37% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη να πραγματοποιούνται πλέον διαδικτυακά (παρατηρείται αύξηση ύψους +19% σε σχέση με πέρυσι, των συνολικών αναζητήσεων με τον όρο «Ταξίδι στην Ελλάδα» (“Travel to Greece”), ενώ η αντίστοιχη αύξηση φτάνει το +72% για αναζητήσεις από κινητές συσκευές), ωστόσο, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν αξιοποιούν τις δυνατότητες του διαδικτύου στο μέγιστο βαθμό, καθώς μόνο 8% των καταλυμάτων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να δέχονται κρατήσεις μέσω της ιστοσελίδας τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης

Με στόχο την περαιτέρω διεύρυνση της πρωτοβουλίας σε όλους όσοι ενδιαφέρονται, η Google δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για τον τουρισμό, την οποία και παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση. Μέσα από ένα μεγάλο εύρος θεματολογίας, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν σε όλα όσα χρειάζονται, από το πώς να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο μέχρι να υιοθετήσουν βέλτιστες πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Οι χρήστες μπορούν επιπλέον να επιλέξουν ένα προσαρμοσμένο πλάνο εκμάθησης και να λάβουν, με την ολοκλήρωση του, πιστοποιητικό παρακολούθησης με την υπογραφή της πρωτοβουλίας GGTO και του ΙΑΒ Europe (Interactive Advertising Bureau).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλες οι τοπικές επιχειρήσεις, επαγγελματίες του τουρισμού αλλά και όσοι επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο, μπορούν να ενημερώνονται αναλυτικά για το πρόγραμμα εκπαιδεύσεων στην περιοχή τους, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της πρωτοβουλίας – greektourism.withgoogle.com. Μέσω της ίδιας ιστοσελίδας, μπορούν επίσης να εγγραφούν δωρεάν για να παρακολουθήσουν τα ειδικά σεμινάρια διαδικτυακής εκπαίδευσης της πλατφόρμας.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Τρυφωνόπουλος δήλωσε σχετικά:

«Ο ΕΟΤ στηρίζει την πρωτοβουλία της Google για παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων, εργαλείων και παραγωγή περιεχομένου, που στην ουσία διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού τομέα της Ελλάδας και όχι μόνο. Δεν υπάρχει ταβάνι για τον ελληνικό τουρισμό, και τα 26 εκατομμύρια αφίξεων του 2015 μπορούν να ξεπεράσουν τα 30 εκατομμύρια και η εκπαίδευση των επαγγελματιών του κλάδου αποτελεί σημαντική επένδυση, και η συγκεκριμένη πλατφόρμα εργαλείο επίτευξης του στόχου».

Πρόεδρος του ΣETE, Άνδρεας Ανδρεάδης:

«Η χώρα μας πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια στοχευμένες ενέργειες για την ανάπτυξη περιεχομένου στο διαδίκτυο, ακόμα όμως είναι αρκετά πίσω σε αυτόν τον τομέα, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη και τις ανταγωνίστριες χώρες. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ο ΣΕΤΕ συνεχίζει και φέτος, για τρίτη χρονιά, να υποστηρίζει την πρωτοβουλία της Google για την παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων στον κλάδο, τα οποία στοχεύουν στο να ενισχύσουν τις τουριστικές επιχειρήσεις, ώστε να επωφεληθούν το μέγιστο δυνατό από την αυξημένη ζήτηση για παροχή online τουριστικών επιλογών».

Country Manager Google για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος:

«Το διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει ισχυρό σύμμαχο για την κοινωνία συνολικά, βοηθώντας τόσο νέους επαγγελματίες όσο και επιχειρήσεις να αναπτυχθούν. Μέσω της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online, επιβεβαιώνουμε ως Google τη δέσμευσή μας να ενισχύσουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων και καλούμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη του διαδικτύου και τη ψηφιακή οικονομία για να βελτιώσουν την επιχείρησή τους.»

Δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης: Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων σε όλη την Ελλάδα

Η πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης “Grow Greek Tourism Online”, δημιουργήθηκε από την Google για την εκμάθηση πρακτικών ψηφιακού μάρκετινγκ στον τουρισμό. Η πλατφόρμα παρέχει δωρεάν εκπαιδεύσεις, διαθέσιμες σε όλους όσους ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Μέσα από 23 θέματα, οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε παραδείγματα, case studies και καλές πρακτικές σε ένα εύρος θεμάτων, από το πώς να χτίσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο μέχρι πρακτικές social media μάρκετινγκ και άλλα. Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης της εκπαίδευσης, οι χρήστες θα λάβουν πιστοποιητικό από την Google και την IAB Europe (Interactive Advertising Bureau).

Παρακάτω ακολουθεί η πλήρης λίστα των θεμάτων ψηφιακού μάρκετινγκ που είναι διαθέσιμα στο https://greektourism.withgoogle.com:

1. Διαδικτυακές ευκαιρίες – 2 μαθήματα
2. Δημιουργήστε τη διαδικτυακή σας παρουσία – 6 μαθήματα
3. Δείτε πώς λειτουργεί η αναζήτηση – 6 μαθήματα
4. Εκμεταλλευθείτε την αναζήτηση – 3 μαθήματα
5. Βελτιώστε τις καμπάνιες SEM – 4 μαθήματα
6. Εξασφαλίστε την επιτυχία με τα analytics – 3 μαθήματα
7. Βοηθήστε τα άτομα που βρίσκονται κοντά να σας βρουν στο διαδίκτυο – 3 μαθήματα
8. Μάθετε περισσότερα για τα social media – 4 μαθήματα
9. Εκμεταλλευθείτε τα κινητά – 5 μαθήματα
10. Μάθετε περισσότερα για τα display ads – 3 μαθήματα
11. Αξιοποιήστε πλήρως τα βίντεο – 6 μαθήματα
12. Αυξήστε τις διαδικτυακές πωλήσεις σας – 3 μαθήματα
13. Κάντε τα πρώτα βήματα για να πετύχετε στο ίντερνετ – 4 μαθήματα
14. Χρησιμοποιήστε το email marketing – 4 μαθήματα
15. Φροντίστε οι αναζητήσεις να οδηγούν σε εσάς – 5 μαθήματα
16. Τραβήξτε την προσοχή με Search Engine Marketing (SEM) – 4 μαθήματα
17. Ξεκινήστε με τα analytics – 3 μαθήματα
18. Γίνετε γνωστοί σε τοπικό επίπεδο – 2 μαθήματα
19. Προβληθείτε στα social media – 4 μαθήματα
20. Γνωρίστε τις δυνατότητες των κινητών – 3 μαθήματα
21. Διαφημιστείτε σε άλλες ιστοσελίδες – 3 μαθήματα
22. Επεκταθείτε σε ξένες αγορές – 7 μαθήματα
23. Δημιουργήστε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα – 2 μαθήματα

Η πλατφόρμα έχει δημιουργηθεί από ειδικούς και είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας ανάμεσα σε περισσότερους από 100 ηγέτες στο χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας στην Ευρώπη, σχεδιαστές εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ειδικούς UX (User Experience), συγγραφείς και υπεύθυνους στρατηγικής.

Επισκεφτείτε την πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης του Grow Greek Tourism Online εδώ.

Grow Greek Tourism Online Advisors



Μέσα από μία ειδική ομάδα 20 Online Advisors θα ταξιδέψει φέτος η πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online σε όλη την Ελλάδα, για την υλοποίηση ενός αναβαθμισμένου προγράμματος εκπαιδεύσεων. Πρόκειται για μία ομάδα νέων αποφοίτων, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις δυνατότητες που προσφέρει σήμερα το διαδίκτυο και το πως αυτές μπορούν να βοηθήσουν τον τουρισμό.

Τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2016, η ομάδα των 20 νέων έλαβε ειδική εκπαίδευση πέντε εβδομάδων πάνω σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό από την Google κι επαγγελματίες του κλάδου του μάρκετινγκ και του τουρισμού. Μέσα στο 2016, οι Online Advisors θα επισκεφτούν 30 πόλεις και στις 13 περιφέρειες της Ελλάδος, όπου θα έρθουν σε επαφή με τους επαγγελματίες του τουρισμού για να τους βοηθήσουν να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Μάθετε περισσότερα και συναντήστε τους Online Advisors εδώ.

Ιστορίες επιτυχίας στο διαδίκτυο

Επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να έρθουν σε επαφή με επισκέπτες από όλο τον κόσμο και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους

Incrediblue

Μετά από μία προσωπική εμπειρία που είχε ο Αντώνης Φιωράκης στις καλοκαιρινές του διακοπές με φίλους από μια εταιρεία ναύλωσης σκαφών, αποφάσισε να αλλάξει τον κλάδο ενοικίασης τουριστικών σκαφών στην Ελλάδα. Σύντομα, δημιούργησε την incrediblue, μια διαδικτυακή πλατφόρμα ενοικίασης σκαφών για να κάνει κάποιος τις διακοπές του. Μετά τη γρήγορη επιτυχία της ιδέας του, ο Αντώνης ξεκίνησε να ψάχνει κι άλλους τρόπους να επεκτείνει την επιχείρησή του. «Έβλεπα πως έχουμε επισκέπτες, αλλά ήθελα να μάθω από πού προέρχονταν όλοι αυτοί», λέει ο Αντώνης. «Η εκπαίδευση σε διαδικτυακά εργαλεία με βοήθησε να «μετρήσω» διαδικτυακά στοιχεία συμπεριφοράς των χρηστών μας. Ενθουσιάστηκα με τον όγκο των δεδομένων που ήταν διαθέσιμα. Ανακάλυψα λεπτομέρειες για τους πελάτες μου, που με βοήθησαν να αυξήσω τις πωλήσεις μου έξι φορές και να αναπτύξω τον στόλο μας από 100 σε 3000 σκάφη.» Η incrediblue παρέχει πλέον ιδανική λύση σε τουρίστες που αναζητούν μια ξεχωριστή ιστιοπλοϊκή εμπειρία για τις διακοπές τους στην Ελλάδα.

KeyTours



Η Key Tours είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα που ανέπτυξε ένα παλιό και καταξιωμένο πρακτορείο ταξιδίων στην Αθήνα, για να προσεγγίσει κοινό που ενδιαφέρεται να γνωρίσει, να επισκεφτεί και να ξεναγηθεί σε σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα, με σημείο εκκίνησης την Αθήνα. Προτείνει εκδρομές μίας ή περισσότερων ημερών σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικά μνημεία και σημεία λαογραφικού ή καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος. Όπως λέει ο Δημήτρης Μπιστόλας, Ιδιοκτήτης και Διευθύνων Σύμβουλος της Key Tours, «O συνδυασμός AdWords και Google Analytics κάνει το έργο της Key Tours απλούστερο, ενώ σύντομα σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε και το YouTube για να ανεβάσουμε βίντεο που αναδεικνύουν τα μέρη και τις δραστηριότητες που περιλαμβάνουν οι εκδρομές μας».

Το AdWords τους επιτρέπει να προσεγγίζουν το κοινό τους στοχευμένα, βάσει της χώρας προέλευσης και των ενδιαφερόντων τους, ενώ η μακρόχρονη εμπειρία στον τουρισμό, τους βοηθά να γνωρίζουν τις προτιμήσεις συγκεκριμένων εθνικοτήτων, γεγονός που διευκολύνει τη σωστή στόχευση. «Με την χρήση των digital εργαλείων, ο τζίρος μας διπλασιάστηκε από χρόνο σε χρόνο, δυο συνεχόμενες χρονιές, το 2013 και το 2014, ενώ το 2015 κλείσαμε με αύξηση 15% που, αν λάβει κανείς υπόψη του τις απίστευτες δυσχέρειες που αντιμετώπισε φέτος ο ελληνικός τουρισμός, είναι απόλυτα ικανοποιητική» λέει ο Δημήτρης. Η ταχύτατη ανάπτυξη τα δυο πρώτα χρόνια, οδήγησε και στη διεύρυνση της ομάδας της Key Tours. Ενώ ήταν εφτά άτομα το 2012, σήμερα είναι ήδη δώδεκα και προβλέπεται, αν όλα πάνε καλά, να αυξηθεί ο αριθμός στους δεκατέσσερις μέχρι το τέλος του 2016.

Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης