Περί το 1,5 δισ. ευρώ σε ιδιωτικές επενδύσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν στο “Ελ. Βενιζέλος” την επόμενη 20ετία, με πολύ σημαντικά οφέλη για το δημόσιο, την αγορά, το επιβατικό κοινό, με παράλληλη αύξηση των έμμεσων και άμεσων θέσεων εργασίας, ανέφερε ο κ. Δημήτρης Δημητρίου, πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Ελ. Βενιζέλος” στο συνέδριο για τις υποδομές και τις μεταφορές.

Τόνισε δε, ότι ήδη “σήμερα γίνονται σημαντικές επενδύσεις και βελτιώσεις στο Αεροδρόμιο”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κ. Δημητρίου έκανε λόγο για μία “μεγάλη επανάσταση” που πραγματοποιείται στον τομέα των αερομεταφορών, τα τελευταία χρόνια, καθώς ειδικά για την Ευρώπη αναμένεται διπλασιασμός της κίνησης των αεροδρομίων στο άμεσο μέλλον, σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία, με επίκεντρο τους Ευρασιατικούς άξονες και ειδικά την Κίνα, την Ινδία και την Ιαπωνία.

Ενώ ήδη χώρες της Μέσης Ανατολής πραγματοποιούν πολύ σημαντικές επενδύσεις σε κεφάλαια και χωρητικότητα.

Αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της στρατηγικής, με έμφαση στη συνεχώς αυξανόμενη διείσδυση σε νέες αγορές και κυρίως την Ασία, τον σχεδιασμό, τον ανταγωνισμό, και την καινοτομία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Τα αεροδρόμια πρωταγωνιστούν στη διέγερση της επιχειρηματικότητας» επεσήμανε ο κ. Δημητρίου, τονίζοντας τις δυνατότητες για νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, νέα προϊόντα, τεχνολογίες, τεχνητή νοημοσύνη, και έρευνα, στη βάση ενός μακροχρόνιου σχεδιασμού.

Ενώ έθεσε ως πολύ σοβαρή παράμετρο την ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας.
«Τα αεροδρόμια του παρελθόντος δεν έχουν καμία σχέση με τα αεροδρόμια του μέλλοντος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελ. Βενιζέλος”, σύμφωνα πάντα με τον κ. Δημητρίου, “ο προσανατολισμός είναι οι συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα”.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε ο πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στο “Ελ. Βενιζέλος” παρατηρήθηκε αύξηση της τάξης του 60% στο διάστημα 2013-2016, και τόνισε την ανάγκη να ενισχυθεί η δυνατότητα της χώρας να φιλοξενήσει περισσότερους επισκέπτες, σε συνδυασμό με νέες υπηρεσίες, καθώς συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στο ΑΕΠ της χώρας.

Όπως είπε, «οι μεταφορές αποτελούν το 8-9% του ΑΕΠ, αλλά οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις είναι πολύ περισσότερες, φθάνοντας στο 1/3 του ΑΕΠ».

Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τον κ. Δημητρίου, «το 79% της αγοράς μας προέρχεται από ξένους επισκέπτες», ενώ επεσήμανε την ανάγκη παροχής κινήτρων, προκειμένου να στηριχθούν τα εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Ενδεικτικά ανέφερε τις απευθείας συνδέσεις με Νέα Υόρκη, Σιγκαπούρη, Πεκίνο, λέγοντας ότι «η Αθήνα καθίσταται ένα παγκόσμιο hub μετεπιβίβασης προς άλλους προορισμούς».

«Η βεντάλια της αγοράς για τις αεροπορικές ανοίχτηκε», δήλωσε, επισημαίνοντας την επικείμενη κατασκευή του νέου Terminal κόστους 20 εκατομμυρίων ευρώ .

«Ο Διεθνής Αερολιμένας αναδεικνύει την Αθήνα ως έναν σύγχρονο παγκόσμιο προορισμό», ανέφερε, ο κ. Δημητρίου, εκτιμώντας ότι το 2018 θα σπάσει το ρεκόρ του 2017, όταν παρουσιάστηκε αύξηση 16%.

Στόχος είναι το “Ελ. Βενιζέλος” να καταστήσει την Αθήνα ως ένα σημαντικό κομμάτι ενός διεθνούς δικτύου, προσφέροντας παγκόσμιας κλάσης υπηρεσίες.

Όσον αφορά την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι ήδη έχουν έρθει ήδη σε συμφωνία οι μέτοχοι, ενώ τα οφέλη αναμένονται να είναι πολλά για το δημόσιο, τους επιβάτες, την αγορά, και εκτίμησε ότι πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η διαδικασία, γεγονός που όπως είπε, αναμένεται να διεγείρει 1-1,5 δις επενδύσεις την επόμενη 20ετία.

Όπως είπε, «αφορά ένα νέο επιχειρησιακό μοντέλο. Στόχος είναι να ξεπεράσουμε την παρούσα χωρητικότητα των 26 εκατομμυρίων επιβατών, και να φθάσουμε σε περισσότερους από 30 εκατομμύρια. Επίσης, προβλέπεται αύξηση των εμπορικών χρήσεων (π.χ. νέα εστιατόρια), αύξηση της κίνησης, περισσότερες θέσεις στάθμευσης, καινοτόμες υπηρεσίες και τεχνολογίες, αίθουσες επιβατών, αλλά και συνολική αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου. Όλα αυτά τα οφέλη έχουν πολύ υψηλό πολλαπλασιαστή», επεσήμανε ο κ. Δημητρίου, αναφέροντας ως παράδειγμα, ότι σήμερα απασχολούνται 700 εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο, αλλά οι έμμεσες θέσεις εργασίας φθάνουν τις 13.000.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης