Την απόφασή της να παραμείνει στην ελληνική αγορά επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Media Markt, την οποία επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Όπως ανακοίνωσε ο όμιλος στον οποίο ανήκει, Media Markt Saturn Retail Group,

«Η Ελλάδα είναι μια σημαντική αγορά για τη Media Markt. Η Media Markt σίγουρα θα παραμείνει στη χώρα. Δεν υπάρχει σχέδιο αποχώρησης από την ελληνική αγορά».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Όμιλος προχώρησε στην παραπάνω ανακοίνωση μετά από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για αποεπένδυση από την Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα το Capital.gr, σε δημοσίευμα με τίτλο “Μένει ή φεύγει από την Ελλάδα η Media Markt;” ανέφερε τα εξής:

«Προ αποφάσεων για τη δραστηριότητα της Media Markt (Media Saturn Ηλεκτρονικά Ελλάς Α.Ε.) στην Ελλάδα εμφανίζεται να βρίσκεται ο γερμανικός όμιλος Ceconomy AG που ελέγχει την πολυεθνική Media-Saturn-Holding.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο όμιλος, εισηγμένος στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, που λειτουργεί τις αλυσίδες λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Media Markt και Saturn σε 15 χώρες και προήλθε από τη διάσπαση σε δύο κλάδους (ο έτερος στον κλάδο των τροφίμων) της Metro AG, βρίσκεται σε αναζήτηση των βέλτιστων επιλογών του αναφορικά με τη παρουσία του στην ελληνική αγορά, λόγω της διαρκούς κεφαλαιακής στήριξης που απαιτείται από τη μητρική και της πίεσης που ασκείται από την επί σειρά ετών ζημιογόνο δραστηριότητα.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο εκτεταμένης αναδιάρθρωσης και διοικητικών αλλαγών για την Media-Saturn-Holding που ξεκίνησε ήδη από την περασμένη άνοιξη. Ήδη έχει καταγραφεί η αποχώρηση του από τη ρωσική αγορά και ανακατατάξεις σε άλλες. Ουσιαστικά ο γερμανικός όμιλος θα κληθεί να αποφασίσει κατά πόσον θα “τραβήξει μια γραμμή” σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητά του στην Ελλάδα ή εάν μπορεί να αναζητήσει, ενδεχομένως και μέσω συνεργιών ή συνεργασιών, άλλες λύσεις.

Πηγές σε γνώση των διεργασιών αναφέρουν πως επί του παρόντος δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, ενώ άλλες πληροφορίες κάνουν λόγο για την έναρξη διαδικασίας αποτίμησης της Media Markt στην Ελλάδα από εταιρεία ελεγκτών. Το Capital.gr επιχείρησε να επικοινωνήσει με τη διοίκηση και στελέχη της εταιρείας προκειμένου να καταγράψει την άποψή τους, αυτό όμως δεν κατέστη εφικτό.

Το μείζον για τη Media Markt είναι οι συσσωρευμένες ζημιές και πρωτίστως η επαναλαμβανόμενη ανάγκη κεφαλαιακής της ενίσχυσης από τον μητρικό όμιλο. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιοποιημένο ισολογισμό της εταιρείας (αφορά στη 12η εταιρική χρήση, 1/10/2016 – 30/6/2017), η Media Saturn Ηλεκτρονικά Ελλάς εμφάνισε συσσωρευμένες ζημιές ύψους 135 εκατ. ευρώ.

Στην τελευταία χρήση, ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε στα 187 εκατ. ευρώ (οριακά μειωμένος έναντι της προηγούμενης χρήσης) και κέρδη 2,8 εκατ. ευρώ (έναντι ζημιών 4,3 εκατ.ευρώ), τα οποία όμως οφείλονται σε έκτακτα αποτελέσματα, ενώ οι εμπορικές υποχρεώσεις ανέρχονται σε 35 εκατ. ευρώ. Το μερίδιό της στην ελληνική αγορά εκτιμάται στο 12%, αρκετά μακριά από το 35% που υπολογίζεται ότι κατέχει η Dixon’s (Κωτσόβολος), με πωλήσεις 455 εκατ. ευρώ. Λειτουργεί 12 καταστήματα και απασχολεί πάνω από 900 εργαζομένους.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως η γερμανική μητρική στην πορεία των ετών έχει στηρίξει έμπρακτα τη Media Markt που άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα το 2005, με δανειακές συμβάσεις και μέσω ΑΜΚ. Οι τελευταίες κεφαλαιακές ενισχύσεις, μέσω ΑΜΚ, ανήλθαν συνολικά σε 74 εκατ. ευρώ καλύπτοντας αρνητικά ίδια κεφάλαια, ενώ έχουν υλοποιηθεί και άλλες σημαντικές επενδύσεις, όπως αυτή για την ανάπτυξη και ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων (e-shop ) της αλυσίδας.
click here

Στον έμπειρο μάνατζερ Δημήτρης Κατραβά, πρόεδρο και CEO της εταιρείας, πιστώνεται, μεταξύ άλλων, το συνολικό “συμμάζεμα” των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας, η στροφή σε μικρότερης επιφάνειας καταστήματα, η ενίσχυση του καναλιού ηλεκτρονικών πωλήσεων, ωστόσο οι δυσκολίες στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών δείχνουν, συχνά, ανυπέρβλητες.

Οι συνθήκες στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών πόρρω απέχουν από το 2007, χρονιά-ρεκόρ για τον κλάδο με συνολικές πωλήσεις 3,2 δισ. ευρώ. Την τελευταία δεκαετία ο, συχνά αθέμιτος, ανταγωνισμός και κυρίως η καθίζηση της κατανάλωσης έχουν οδηγήσει σε λουκέτα και αποχωρήσεις εταιρειών από την αγορά.

Στο πλαίσιο αυτό, με ταχύτατες διαδικασίες είχε αποφασιστεί το 2012 και η αναστολή λειτουργίας της αλυσίδας Saturn που είχε αναπτύξει ο γερμανικός όμιλος στην ελληνική αγορά. Τότε τρία καταστήματα Saturn είχαν κλείσει και άλλα τρία μετατράπηκαν σε Media Markt.

Οι συζητήσεις και τα σενάρια

Αποστάσεις από τη φημολογία των τελευταίων μηνών περί εξαγοράς της δραστηριότητας της Media Markt στην Ελλάδα, η οποία εντάθηκε λόγω συγκεκριμένων δημοσιευμάτων τις τελευταίες ημέρες, λαμβάνουν οι “παίκτες” της αγοράς που θα μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν σε αυτά τα σενάρια.

Από πλευράς του Ομίλου Olympia το ενδεχόμενο αυτό έχει διαψευστεί σε επανειλημμένα ερωτήματα και μάλιστα σημειώνεται πως η αλυσίδα Public βρίσκεται την τελευταία τριετία σε τροχιά ισχυρής ανάπτυξης, με αύξηση κερδοφορίας και μεριδίων, επέκταση του δικτύου καταστημάτων και συνεχή διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας.

Πέρυσι η αλυσίδα καταστημάτων Public (Retailworld Α.Ε.), μέλος του Ομίλου Olympia εμφάνισε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 241 εκατ. και EBITDA 3,44 εκατ. (+13%), ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα πλέον συνεισφέρει με ποσοστό 20% στον κύκλο εργασιών. Αντίστοιχα, η Πλαίσιο Computers βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης ενός στοχευμένου πλάνου νέων επενδύσεων και εισόδου σε νέες προϊοντικές κατηγορίες.

Περαιτέρω, σε συνέχεια ανακοίνωσης που εξέδωσε ο Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων “Η ΕΝΩΣΗ”, με αφορμή επιστολή που απέστειλε στην Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, δεν προκύπτει ότι έχει κατατεθεί προς έγκριση στη αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού συμφωνία για εξαγορά και συγχώνευση της Media Markt με τα Public, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του συλλόγου».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης