Χαριστική βολή Κουρουμπλή στα σκάφη άνω των 7 μέτρων, τις μαρίνες και την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία

 Χαριστική βολή Κουρουμπλή στα σκάφη άνω των 7 μέτρων, τις μαρίνες και την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία
Ενώπιον ακόμη πιο υψηλής φορολογικής επιβάρυνσης για τα σκάφη άνω των 7 μέτρων βρίσκονται οι ιδιοκτήτες τους με βάση νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο αυξάνει σημαντικά τα τέλη πλοών. Και όλα αυτά για προσδοκώμενα έσοδα μόλις 15 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο.

Έτσι στην υψηλή φορολογία που ήδη προβλέπεται αναμένεται να προστεθεί το «Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕΠΑΗ), το οποίο θα προκαλέσει μεγάλη επιβάρυνση σε χιλιάδες κατόχους μικρών σκαφών 7 μέτρων και άνω, ενώ εκτιμάται ότι θα επιφέρει σοβαρό πλήγμα στην προσέλκυση θαλάσσιου τουρισμού.

Σημειώνεται ότι αυτήν τη στιγμή η κατοχή σκαφών αποτελεί τεκμήριο, ενώ επιπλέον επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης 13%. Έτσι ένα σκάφος 7 μέτρων συνεπάγεται τεκμήριο 12.000 και φόρο πολυτελούς διαβίωσης 1.560 ευρώ.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, το νέο τέλος θα υπολογίζεται ανά έτος και μήνα:

  • 7 - 8 μέτρα: 16 ευρώ τον μήνα
  • 8-10 μέτρα: 25 ευρώ τον μήνα
  • 10 - 12 μέτρα: 30 ευρώ τον μήνα
  • και για άνω των 12 μέτρων 8 ευρώ το μέτρο τον μήνα.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, αναμένονται από την επιβολή του τέλους ετήσια έσοδα ύψους 15 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής εκφράστηκε από φορείς του κλάδου η εκτίμηση ότι τελικά τα αποτελέσματα θα είναι αντίστροφα και το Δημόσιο θα απολέσει έσοδα, αφού θα αποχωρήσει μεγάλος αριθμός σκαφών από τη χώρα μας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδος, τα σκάφη που σήμερα εμπιστεύονται ελληνικές μαρίνες «θα αναζητήσουν γειτονικούς λιμένες σε Κροατία, Τουρκία και Αλβανία» και θα προκληθεί ανεπανόρθωτη ζημιά σε μαρίνες, ναυπηγεία, ενώ θα χαθούν θέσεις εργασίας, έσοδα από φόρους και εισφορές.

Κατά του τέλους έχουν ταχθεί ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ Πληρώματος (Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.), ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Άλλων Σκαφών και η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστικών Εταιρειών Περάματος.

Σημειώνεται, τέλος, ότι σήμερα το ετήσιο τεκμήριο είναι 4.000 για σκάφη ανοιχτού τύπου έως 5 μέτρα, με προσαύξηση 2.000 για κάθε μέτρο, ενώ για σκάφη με χώρους ενδιαίτησης είναι 12.000 μέχρι 7 μέτρα και αυξάνεται κατά 3.000 για κάθε μέτρο μέχρι τα 10 μέτρα.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου 2017, 12:58