Το ‘χουν παρακάνει με τα… αστέρια. Είναι το νέο κιτς στην ποδοσφαιρική δημοσιογραφία, που χρησιμοποιείται και σε συσκευασία πρωτοσέλιδη. Αν προκριθεί ελληνική ομάδα στο Champions League, τότε την έκανε κατευθείαν για τα αστέρια. Τόσο μακριά. Τόσο ψηλά. Πόσο, δηλαδή;

Αν φθάνει μέχρι τα αστέρια μια ομάδα μονάχα με την πρόκριση στους ομίλους του Champions League, εκείνες που θα προκριθούν στους «16», στους «8», στους «4», στον τελικό της διοργάνωσης, θα ξεφύγουν από το ηλιακό μας σύστημα. Θα χαθούν σε άλλους γαλαξίες, σε άλλα σύμπαντα, άγνωστα, αχαρτογράφητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να προσγειωθούμε. Να ξεχάσουμε τον ρομαντισμό και τα αστέρια. Το ποδόσφαιρο είναι μπίζνες. Αν όχι μόνον μπίζνες, τουλάχιστον είναι πρώτα μπίζνες. Έτσι έχει εξελιχθεί το έργο. Υπακούει στους κανόνες της κλασικής οικονομίας. Η ΠΑΕ ξεκαθαρίζει ποιοι είναι οι στόχοι της. Οι εμπορικοί στόχοι. Και πώς θα τους υλοποιήσει, αγωνιστικά κι όχι. Και σύμφωνα με τον στόχο ξεκινάει η δουλειά μ’ αυτό το μπάτζετ που απαιτεί η αγορά.

Μπίζνες, λοιπόν. Κεφάλαιο, επένδυση, απόσβεση, κέρδος. Συμβόλαια με ποδοσφαιριστές αυτής της χρηματιστηριακής αξίας. Και καπετάνιο τον προπονητή.

Προκρίθηκε ο Ολυμπιακός στους ομίλους, αφού απέκλεισε Παρτιζάν Σερβίας και Ριέκα Κροατίας. Προς το παρόν πήγε ταμείο, με μια τριανταρού. Επιδίωξη να πάρει κι άλλα πακέτα. Μπορεί;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εδώ είμαστε. Κάθε χρόνο ο μόνιμος πρωταθλητής Ολυμπιακός όλο και ήταν παρών στους ομίλους του Champions League. Δεν ξεχώρισε ποτέ. Δεν έκανε το κάτι περισσότερο. Γιατί; Επειδή είναι ελληνική ομάδα, όχι ευρωπαϊκή. Δεν θα πεις ευρωπαϊκή μια ομάδα επειδή απλώς συμμετέχει σε ευρωπαϊκή διοργάνωση. Ούτε επειδή γεωγραφικά η έδρα της είναι στην Ευρώπη.

Για να διακριθεί στο Champions League ο Ολυμπιακός χρειάζεται να εξελιχθεί σε ομάδα ευρωπαϊκή. Να λειτουργεί επιχειρηματικά, δηλαδή. Που σημαίνει ότι δεν φθάνουν μόνον οι επενδύσεις, τα λεφτά, αλλά να ακολουθεί και τον ορθολογικό επιχειρηματικό δρόμο. Δηλαδή; Για να χτίσεις ομάδα προκειμένου να ξεφύγεις από τα συνηθισμένα, ναι στα καλά υλικά, στους επιλεγμένους παίκτες, όμως η οικοδομή απαιτεί σχεδιασμό. Να σκάψεις θεμέλια, να στήσεις κολόνες, να φτιάξεις τον σκελετό σου.

Ο Ολυμπιακός κάθε χρόνο αλλάζει παίκτες. Φύγε εσύ, έλα εσύ. Αυτό άντε να σε πάει μέχρι τα Βαλκάνια, όχι στην Ευρώπη. Όχι στα αστέρια.

Στη Ριέκα βγήκε το Business plan Μαρινάκη, διάβασε στο apodytiriakias.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης