Τάξη που προσέχει σημαίνει συγχρονισμένοι εγκέφαλοι. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας διεθνούς επιστημονικής έρευνας, με ελληνική συμμετοχή, η οποία διαπίστωσε ότι όταν σε μια τάξη με μαθητές αυτοί είναι συγκεντρωμένοι και προσέχουν, τότε οι εγκέφαλοί τους εμφανίζουν αξιοσημείωτα όμοια δραστηριότητα, σαν να συντονίζονται μεταξύ τους. Όταν αντίθετα κάποιος δεν προσέχει, κάθε εγκέφαλος λειτουργεί σε διαφορετικό μήκος κύματος.

Οι ερευνητές από τις ΗΠΑ, την Ολλανδία και τη Γερμανία, με επικεφαλής τη Σούζαν Ντίκερ του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας «Current Biology», παρακολούθησαν επί 11 μέρες τους 12 μαθητές μιας τάξης βιολογίας ενός λυκείου, κάνοντας χρήση φορητών μηχανημάτων ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος, που κατέγραφαν σε πραγματικό χρόνο τα εγκεφαλικά κύματα των μαθητών σε διάφορες φάσεις του μαθήματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερο συγχρονισμένα ήταν τα εγκεφαλικά κύματα ενός μαθητή με τα κύματα των συμμαθητών του, τόσο πιθανότερο ήταν ο μαθητής να δηλώσει μετά το μάθημα ότι είχε συγκεντρωθεί και το είχε ευχαριστηθεί. Ιδίως τα κύματα άλφα του εγκεφάλου των μαθητών τείνουν να αυξομειώνονται με τον ίδιο ρυθμό, όταν όλοι μέσα στην τάξη προσέχουν και απολαμβάνουν το μάθημα. Αλλιώς, επικρατεί χάος – στην τάξη και στους εγκεφάλους…

Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι όσο πιο συγχρονισμένοι είναι οι εγκέφαλοι των μαθητών, τόσο πιθανότερο είναι να δηλώσουν μετά το μάθημα ότι τους άρεσε ο τρόπος που διδάσκει ο καθηγητής. Ακόμη, τα εγκεφαλικά κύματα των φίλων συγχρονίζονται καλύτερα από ό,τι των άλλων συμμαθητών που δεν είναι στενοί φίλοι μεταξύ τους. Επίσης, αν πριν από το μάθημα κάποιοι μαθητές είχαν για κάποιο λόγο βρεθεί αρκετή ώρα μαζί, τα εγκεφαλικά κύματά τους συντονίζονται μετά καλύτερα μέσα στην τάξη.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης