Zougla.gr

Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014
ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ –ΩΡΑΡΙΑ-ΣΤΗ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΙΙ ΤΗΣ COSCO ( ΠΡΩΗΝ ΟΛΠ)

ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ –ΩΡΑΡΙΑ-ΣΤΗ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΙΙ ΤΗΣ COSCO ( ΠΡΩΗΝ ΟΛΠ)

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2012, 21:08
Οι συνθήκες εργασίας στο λιμάνι της COSCO είναι απερίγραπτες και δεν εμπίπτουν σε κανένα κανονισμό ασφάλειας και υγιεινής ούτε καν στον ελάχιστο βαθμό που ορίζει ο Π.Δ 16/96 ( καταργεί το Π.Δ.14-3-1934 ) Ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας και υγείας στους χώρους εργασίας σε συμμόρφωση με την οδηγία 89/654 ΕΟΚ.
Ειδικότητες εργαζομένων.
Λιμενεργάτες-Εναερίτες- χειριστές γερανών- χειριστές ανυψωτικών μηχανημάτων-μηχανικοί συνεργείων .
-Ωράρια εργασίας .
24 ώρες /ημέρα – 3 βάρδιες
07.00- 15.00 πρωινή βάρδια ….. 15.00- 23.00 απογευματινή…. 23.00-07.00 βραδινή βάρδια.
Ώρα προσέλευσης στην εργασία είναι 30 λεπτά πριν τη κάθε βάρδια και αποχωρούμε ακριβώς την ώρα που τελειώνει η κάθε βάρδια. Δηλαδή δουλεύουμε αντί για 8ώρο … 8ώρες και 30 λεπτά !!!!!!
Κανένας από τους 700+ εργαζόμενους δε γνωρίζει τη βάρδια θα δουλέψει στις επόμενες 24 ώρες . Ειδοποιούμαστε μέσω μηνυμάτων SMS στο κινητό μας τηλέφωνο. Μηνιαίο πρόγραμμα Δεν υπάρχει… ούτε καν εβδομαδιαίο . Είμαστε ημερομίσθιοι εργαζόμενοι σε αναμονή 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. 30 ημέρες το μήνα… ανεξαιρέτως ειδικότητας. Το ρεπό (ημέρα ανάπαυσης από την εργασία ) το μαθαίνουμε στις 12.00 το μεσημέρι μέσω μηνυμάτων SMS πως είμαστε ρεπό το υπόλοιπο της ημέρας οπότε δε μπορούμε να εκμεταλλευτούμε ολόκληρη την ημέρα εκείνη για να εξυπηρετήσουμε την οικογένειά μας ή ακόμη και τις ανάγκες τις προσωπικές μας. Δεν έχουμε ζωή.
Στις 8 ώρες συνεχόμενης εργασίας δεν μας υποχρεώνουν σε διάλειμμα προκαθορισμένο από τον εργοδότη μας διότι απλά δε το εφαρμόζουν . Όποτε έχει χρόνο ο καθένας ΄΄ξεκλέβει ΄΄ για να σιτιστεί. Μετά από συνεχόμενη εργασία 6 ωρών και πάνω δικαιούμαστε τουλάχιστον 15 λεπτά διάλειμμα βάσει του Π.Δ. 88/99 άρθρο. 4 .
Όταν έχει φόρτο εργασίας το λιμάνι της προβλήτας ‘’ II ‘’και υπό κατασκευή ‘’ΙΙΙ ’’ που διαχειρίζεται η Διακίνηση α.ε ( http://www.diakinisis.gr/ ) . μας επιβάλλει βάρδιες ανά 8ώρο … από τη πρωινή βάρδια μας στέλνει μήνυμα πως είμαστε και βράδυ με αποτέλεσμα να Μην έχουμε ξεκουραστεί επαρκώς ώστε να δουλέψουμε ξεκούραστα και με ασφάλεια. Βάσει του Π.Δ. 88/99 άρθρο 3 η ελάχιστη ανάπαυση δε μπορεί να είναι κάτω από 12 συνεχείς ώρες σε περίοδο 24 ωρών .
Η εργασία μας εξαρτάται από τα προγραμματισμένα καράβια που θα μπουν μέσα στο λιμάνι και αυτό μπορούμε να το δούμε μέσω της ιστοσελίδας της PCT http://www.pct.com.gr/index.php?option=com_fabrik&view=table&tableid=8&calculati ons=0&fabriklayout=default&resetfilters=1&Itemid=17&lang=el

-Ασφάλεια εργαζομένων.
1.Ελλειπης φωτισμός εργασίας. ( Π.Δ. 19/96 αρ. 9 )
Κατά τη διάρκεια της εργασίας μας δεν υπάρχει αρκετός φωτισμός ώστε να αποφευχθούν απλά ατυχήματα ή και να εργαστούμε ξεκούραστα και με ασφάλεια. Πολύ συχνά γίνονται διακοπές ρεύματος ( ανά εβδομάδα ) με διάρκεια 10 λεπτών έως και 30 λεπτών χωρίς τον ελάχιστο εφεδρικό φωτισμό προκειμένου ο εργαζόμενος να προφυλαχθεί από τυχόν κινδύνους ή και να έρθει σε ασφαλές σημείο μέχρι να επανέρθει το ρεύμα σε ολόκληρο το λιμάνι.
Σε αυτή τη περίπτωση κινδυνεύουν άμεσα όλοι οι εργαζόμενοι που δουλεύουν επάνω στα καταστρώματα των πλοίων να πέσουν σε κάποιο ανοιχτό αμπάρι 12 μέτρων βάθους μιας και δουλεύουν χωρίς κάποιο ειδικό εξοπλισμό ασφαλείας όπως ζώνες ασφαλείας λόγω ύψους για προστασία από την πτώση των εργατών που αποσυμπλέκουν τα Container από τις θέσεις κλειδώματός τους . Άμεσος είναι και ο κίνδυνος σε όλους τους εργαζόμενους που χειρίζονται τα ανυψωτικά μηχανήματα όπως και οι οδηγοί νταλίκας μεταφοράς Container έχοντας ελλιπή φωτισμό των ιδίων οχημάτων.


2.Ελλειπής συντήρηση οχημάτων και μηχανημάτων εργασίας (Π.Δ. 16 κ’ 17/96 )
α. Τα οχήματα και μηχανήματα όπως και οι γερανογέφυρες δε υπόκεινται σε περιοδική συντήρηση ούτε καν προληπτική συντήρηση μετά από συνεχόμενες αναφορές χειριστών και οδηγών για κάποιο πρόβλημα που προέκυψε εκτός και αν η βλάβη καθηλώνει το μηχάνημα και σταματά τη παραγωγικότητά του και χρήζει άμεσης βοήθειας από το τεχνικό τμήμα του λιμανιού προκειμένου να αποκαταστήσει τη βλάβη χωρίς να διορθωθεί η βλάβη από τη γένεση της ή χωρίς να συντηρηθεί το μηχάνημα αργότερα κάποια στιγμή της ημέρας προκειμένου να μη ξαναπροκύψει τέτοια βλάβη ώστε να μη συμβεί εις βάρος της ασφάλειας των εργαζομένων.( Π.Δ. 16/96)
β. Τα μηχανήματα είναι ταλαιπωρημένα με ανύπαρκτη συντήρηση και για αυτό οι διαρροές τους είναι διαρκής και σε πολλαπλά σημεία του υδραυλικούς συστήματος των ανυψωτικών μηχανημάτων με συνέπεια να γλιστράνε οι σκάλες ανάβασης στη καμπίνα του χειριστή που βρίσκεται στα 12 μέτρα ύψος σε ποσοστό 80% των μηχανημάτων που μας χορηγούν να εργαστούμε (αρ. 23 )
γ. Οι διαρροές δεν αφήνουν και τους μηχανικούς του τεχνικού τμήματος να κάνουν καλά της δουλειά τους και να συντηρήσουνε σωστά και εις βάθος τα μηχανήματα έργου. Αυτό συμβαίνει γιατί αδιαφορεί η διοίκηση να κατασκευάσει πλυντήριο βαρέων οχημάτων με βιολογικό καθαρισμό και περιβαντολλογική μελέτη για τα ακάθαρτα λύματα γιατί είναι πολύ μεγάλο το κόστος όσο και η κατανάλωση του νερού και των χημικών που θα χρησιμοποιηθούν για όλο το στόλο μηχανημάτων , όπως επίσης και για τη πρόσληψη εξτρά προσωπικού ειδικευμένου σε αυτή την εργασία.

3. Πυρόσβεση στα Μηχανήματα έργου. ( Π.Δ 16/96 αρ.5 κ’ 89/99 αρ. 3.1.6 )
Κανένα μηχάνημα δεν έχει πυροσβεστήρα και όσα διαθέτουν δεν έχουν αναγομωθεί από το 2007 (αρ. 5 )
Σημειωτέον πως τα μηχανήματα από τις πολλαπλές διαρροές υδραυλικού λαδιού σε όλα τα σημεία του μηχανήματος έργου ( ΟΣΜΕ ) είναι άκρως επικίνδυνα στη παραμικρή ανάφλεξη και είναι βέβαιο πως ο χειριστής δε θα προλάβει να σωθεί διότι οι διαρροές θα επιταχύνουν το έργο της φωτιάς !! Ειδικά αυτό το γεγονός από μόνο του επιτάσσει την άμεση ανάκληση λειτουργίας του λιμανιού με τη παρέμβαση εισαγγελέα !!!!
4. Παραλαβή μηχανημάτων από τον όρχο.
Η παραλαβή των μηχανημάτων γίνεται από το χώρο στάθμευσης- συγκεντρώσεως των μηχ/των κατά την αλλαγή βάρδιας ο οποίος είναι ..
α. Υπαίθριος ανοιχτός χώρος Χωρίς σκέπαστρο για να προστατεύεται ο εργαζόμενος κατά την ανάβασή του στο μηχάνημα όταν οι εξωτερικές συνθήκες δε το επιτρέπουν ( βροχή, χιόνι , αέρας ) (αρ. 23.5.α )
β. Χωρίς φωτισμό ούτε καν τον ελάχιστο ώστε να είναι ασφαλή η ανάβαση στα μηχανήματα ( αρ.9 κ΄ αρ. 23.4)
γ. Το δάπεδο του όρχου(χώρου στάθμευσης οχημάτων) έχει λάδια παντού λόγω της συνεχόμενης διαρροής λαδιών των ασυντήρητων μηχανοκίνητων οχημάτων εργασίας και καθιστά αδύνατη τη παραλαβή τους προκειμένου να εργαστούμε με αυτά με μεγάλο κίνδυνο ατυχήματος . (αρ.23.5 . δ)

Έχουν παραβιαστεί πάνω από 20 άρθρα από 4 προεδρικά διατάγματα. Αυτές είναι οι επικίνδυνες συνθήκες εργασίας που πρέπει να ανταπεξέλθουμε κάθε μέρα στην εργασίας μας καθημερινά σε μία από τις δυσκολότερες εποχές που βιώνει η χώρα μας και ο ελληνικός λαός , και με μία αγορά εργασίας ανύπαρκτη αυτή τη στιγμή. Αυτό ακριβώς βλέπει η ελληνική εταιρεία Διακίνησης Α.Ε που έχει αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού από τη COSCO ….. και εμάς τους ειδικευόμενους εργαζόμενους μας κάνει ψυχολογικό εκβιασμό . Τη στιγμή που η ανεργία έχει φτάσει στην αποκορύφωση αυτή η εταιρεία θέλει να διαχειριστεί το λιμάνι με τους μισούς εργαζόμενους με άθλιες συνθήκες εργασίας και διατηρώντας τον εκφοβισμό του εργαζομένου πως ανά πάσα στιγμή είναι αναλώσιμος . Στην επιθεώρηση εργασίας έχουν γίνει πάνω από 5 καταγγελίες εργαζομένων χωρίς να έχουμε διακρίνει καμία αλλαγή στη συμπεριφορά της διοίκησης απέναντί μας όσο αναφορά για τις επικίνδυνες κ’ ανθυγιεινές συνθήκες εργασίας στο βωμό του κέρδους.
Παρακαλώ πολύ αν θέλει και μπορεί να ευαισθητοποιηθεί κάποιος φορέας η δημόσιος λειτουργός . Κινδυνεύουμε άμεσα και καθημερινώς .

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2012, 21:08


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα
blog comments powered by Disqus