Για ανασύνθεση του ελληνικού πολιτικού σκηνικού κάνει λόγο το οικονομικό περιοδικό «Economist» σε ανάλυσή του υπό τον τίτλο «Remaking the political landscape».

Σύμφωνα με τον «Economist», η ελληνική οικονομία βελτιώνεται (με έξοδο στις αγορές, αύξηση των τουριστικών ροών και ξένες επενδύσεις), ωστόσο το κύμα αισιοδοξίας δεν φαίνεται να διαχέεται και στους Έλληνες ψηφοφόρους, καθώς η ανεργία παραμένει άνω του 26%, η εργασιακή ανασφάλεια είναι διάχυτη και η φτώχεια απειλεί ευρεία κοινωνικά στρώματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το πελατειακό σύστημα στην Ελλάδα βρίσκεται υπό κατάρρευση. Η εποχή όπου το πολιτικό σύστημα ήταν υπεύθυνο να βρει μια θέση εργασίας στον Έλληνα ψηφοφόρο -ακόμη και στον ιδιωτικό τομέα- έχει περάσει ανεπιστρεπτί» σημειώνει το βρετανικό περιοδικό.

«Η κεντροδεξιά ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ θεωρούνται από την πλειονότητα των Eλλήνων οι υπαίτιοι της κρίσης αλλά και της κατάρρευσης του συστήματος πατρωνίας των τελευταίων 30 ετών! Ορισμένοι Έλληνες στράφηκαν στα λεγόμενα αντισυστημικά κόμματα, τα οποία ευαγγελίζονται ριζοσπαστικές ιδέες. Στις ευρωεκλογές του Μαΐου, δύο νέα κεντροαριστερά κόμματα, η Ελιά και το Ποτάμι, αναμένεται να διεκδικήσουν την ψήφο του ελληνικού λαού, αναπληρώνοντας το κενό του ΠΑΣΟΚ» τονίζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδική αναφορά κάνει το περιοδικό στον «ακροαριστερό ΣΥΡΙΖΑ, του οποίου ηγείται ο Αλέξης Τσίπρας. Το αντιπολιτευόμενο κόμμα συνιστά εχθρό των Ελλήνων επιχειρηματιών, καθώς τους απειλεί με την επιβολή εκτεταμένων φόρων».

Η ΝΔ έχει αποδειχθεί, σύμφωνα με τον Economist, το πιο ανθεκτικό κόμμα, καθώς κατάφερε να επιβιώσει αλλάζοντας μόνο ηγεσία. Ωστόσο, αρκετοί ψηφοφόροι της έχουν μετατοπιστεί στο νεοναζιστικό κόμμα Χρυσή Αυγή. Οι δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ της Χρυσής Αυγής και της ΝΔ, όπως κατέδειξε και το βίντεο του Τάκη Μπαλτάκου με τον Ηλία Κασιδιάρη, έφεραν σε δύσκολη θέση τον πρωθυπουργό και πρόεδρο της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος πάντως διατηρεί σαφές προβάδισμα στις δημοσκοπήσεις έναντι του Αλέξη Τσίπρα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης