Συνέντευξη στην Άντζελα Πεΐτση

«Η Ε.Ε. καλείται να αντιμετωπίσει την πιο σοβαρή δοκιμασία από την ίδρυσή της. Το πόσο θα επιβεβαιωθούν οι χαιρεκακίες των ευρωσκεπτικιστών για «ξήλωμα του ευρωπαϊκού πουλόβερ» μένει να το δούμε. Θέλω να πιστεύω ότι το μήνυμα της ανάγκης για μια αυτοκριτική της Ευρώπης, θα αξιοποιηθεί για την περαιτέρω ενίσχυση της Ε.Ε. σε μια πιο ανθρωποκεντρική βάση».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό δήλωσε σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο zougla.gr, ο Τομεάρχης Ευρωπαϊκών Υποθέσεων ΝΔ, Βουλευτής Ά Θεσσαλονίκης, Σταύρος Καλαφάτης, μετά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στη Μεγάλη Βρετανία. Παράλληλα τόνισε: «Σε πρώτη φάση χρειάζεται ψυχραιμία και μια ανθρωποκεντρική ανασύνταξη της Ευρώπης».

Ο πρώην Υπουργός στο πλαίσιο της συνέντευξής του, άσκησε σφοδρότατη κριτική στην Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για το θέμα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης: «Το βασικό πρόβλημα με αυτήν την κυβέρνηση είναι πως αποφεύγει τις ευθύνες. Δεν θέλει να ζυμώσει και αναλώνεται στο να κοσκινίζει… Όμως δυστυχώς η κυβέρνηση ενδιαφέρεται περισσότερο για το πώς θα δικαιολογήσει στην εκλογική της πελατεία».

Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ της απελευθέρωσης της αναπτυξιακής δυναμικής του Λιμανιού, εξηγώντας πως αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω της άμεσης εμπλοκής ενός στρατηγικού επενδυτή».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο φλέγον θέμα, για τους Θεσσαλονικείς και την ίδια την πόλη, αυτό του ΜΕΤΡΟ, ο κ. Καλαφάτης, ήταν καταπέλτης στην κριτική του απέναντι στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών – Δικτύων και Υποδομών: «Αν κάτι έχει αποδείξει αυτή η κυβέρνηση, είναι πως καμία δέσμευσή της και καμιά εξαγγελία της δεν έχει πραγματική αξία και αξιοπιστία. Συνεπώς, ό,τι κι αν λέει η κυβέρνηση δεν με πείθει μέχρι να δω τις αντίστοιχες πράξεις».

Και με καυστικότητα υπογράμμισε: «Ακούμε για «μνημόνια συναντίληψης και συνεργασίας» για την εξασφάλιση της κατασκευής του έργου, με παράλληλη αξιοποίηση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου, αλλά με στόχους και χρονοδιαγράμματα που δεν βασίζονται σε καμία μελέτη. Βασίζονται μόνο σε ευχολόγια και προσωπικές προβλέψεις. Το Μετρό δεν είναι Προ-πό όμως».

Ο πρώην Υπουργός απάντησε σε κομβικές ερωτήσεις που αφορούν στις ιδιωτικοποιήσεις των ΔΕΚΟ, την Αναθεώρηση του Συντάγματος, την αλλαγή του εκλογικού νόμου και κυρίως στο τι θα κάνει η ΝΔ αναλαμβάνοντας την διακυβέρνηση της χώρας,για τη φορολογική ελάφρυνση των Ελλήνων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης

Τι σημαίνει για την Ευρώπη και την Ελλάδα η επιλογή των Βρετανών για Brexit;

Η Ε.Ε. καλείται να αντιμετωπίσει την πιο σοβαρή δοκιμασία από την ίδρυσή της. Το πόσο θα επιβεβαιωθούν οι χαιρεκακίες των ευρωσκεπτικιστών για «ξήλωμα του ευρωπαϊκού πουλόβερ» μένει να το δούμε. Θέλω να πιστεύω ότι το μήνυμα της ανάγκης για μια αυτοκριτική της Ευρώπης, θα αξιοποιηθεί για την περαιτέρω ενίσχυση της Ε.Ε. σε μια πιο ανθρωποκεντρική βάση. Σίγουρα επιπτώσεις θα υπάρξουν. Πρώτα για τη Βρετανία την ίδια και μετά για την υπόλοιπη Ευρώπη. Με πρώτα δείγματα τα μίνι-κραχ των χρηματιστηρίων διεθνώς και τη ραγδαία υποτίμηση της Στερλίνας, μένει να δούμε πόσο έντονες θα είναι οι επιπτώσεις, για παράδειγμα στον ελληνικό τουρισμό από το 2017, με πιθανή μεγάλη μείωση του αριθμού Βρετανών τουριστών, ή στο κόστος σπουδών και διαβίωσης χιλιάδων Ελλήνων φοιτητών σε βρετανικά πανεπιστήμια. Και φυσικά, στην επιχειρηματική δραστηριότητα πολλών εξαγωγικών επιχειρήσεων. Σε πρώτη φάση χρειάζεται ψυχραιμία και μια ανθρωποκεντρική ανασύνταξη της Ευρώπης.

Πρόσφατα με κλιμάκιο βουλευτών της ΝΔ, επισκεφθήκατε το Λιμάνι Θεσσαλονίκης και συνομιλήσατε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Το πρόβλημα πλέον το οικονομικό τόσο για το ίδιο το λιμάνι όσο και για τους επιχειρηματίες λαμβάνει τραγικές και αδιέξοδες διαστάσεις. Ποιες πιστεύετε πως είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης;

Απ. Το βασικό πρόβλημα με αυτήν την κυβέρνηση είναι πως αποφεύγει τις ευθύνες. Δεν θέλει να ζυμώσει και αναλώνεται στο να κοσκινίζει… Χρησιμοποιεί διάφορα προσχήματα για να καθυστερεί τις εξελίξεις και επιτρέπει να σέρνεται μια περίοδος αντιπαραθέσεων, διαξιφισμών και κινητοποιήσεων, που κρατάνε σε ομηρία και το λιμάνι, αλλά και την πόλη ολόκληρη, που χρειάζεται το λιμάνι της «ζωντανό», να επιτελεί τον αναπτυξιακό του ρόλο. Όμως δυστυχώς η κυβέρνηση ενδιαφέρεται περισσότερο για το πώς θα δικαιολογήσει στην εκλογική της πελατεία το γεγονός ότι υπογράφει την πώληση του λιμένος, όταν κάποτε χαρακτήριζε ξεπούλημα την τριακονταετή παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ. Η μη εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού της πόλης, για το ΣΥΡΙΖΑ μοιάζει να είναι μόνο μια άνευ σημασίας παράπλευρη απώλεια των τακτικισμών του. Για τη Θεσσαλονίκη όμως, είναι πλήγμα στα ζωτικά της συμφέροντα.

Είστε υπέρ της ιδιωτικοποίησης, της παραχώρησης με μίσθωμα ή της πώλησης του λιμανιού και υπό ποιες προϋποθέσεις;

Είμαι υπέρ της απελευθέρωσης της αναπτυξιακής του δυναμικής. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω της άμεσης εμπλοκής ενός στρατηγικού επενδυτή. Χωρίς αυτόν, η ιστορία αλλά και η πραγματικότητα δείχνουν ότι αυτή η δυναμική δεν μπορεί να εκφραστεί. Το μοντέλο εμπλοκής του επενδυτή, θα πρέπει να έχει αποκλειστικό κριτήριο το πώς θα ωφεληθεί η τοπική και περιφερειακή αγορά και κοινωνία. Και αυτό μπορεί και πρέπει να γίνει και μέσω της διασφάλισης των υπαρχουσών και της δημιουργίας πολλών νέων θέσεων εργασίας μέσα και έξω από το λιμάνι. Βασική προϋπόθεση κατά την άποψή μου, είναι η δέσμευση για επενδύσεις τέτοιας έκτασης που θα ενισχύσουν την αναπτυξιακή δυναμική του λιμανιού, προς όφελος όλης της πόλης και της τοπικής οικονομίας που θα αναζωογονηθεί «δορυφορικά» στο λιμάνι. Προς το παρόν βλέπουμε ότι και οι όροι που θέτει το σχέδιο της κυβέρνησης, βάζουν τον πήχη των υποχρεώσεων ενός πιθανού επενδυτή, στα 220 εκατομμύρια ευρώ, χαμηλότερα κι από εκείνον που έθετε το επενδυτικό σχέδιο του ιδίου του ΟΛΘ των 300 εκατομμυρίων.

Ένα ακόμα μεγάλο αγκάθι για τη Θεσσαλονίκη, αποτελεί το ΜΕΤΡΟ. Τι διαβλέπετε αναφορικά με την εξέλιξη της πορείας του έργου; Θα ολοκληρωθεί μέσα στα χρονοδιαγράμματα που δεσμεύτηκε ο κ. Σπρίτζης;

Αν κάτι έχει αποδείξει αυτή η κυβέρνηση, είναι πως καμία δέσμευσή της και καμιά εξαγγελία της δεν έχει πραγματική αξία και αξιοπιστία. Συνεπώς, ό,τι κι αν λέει η κυβέρνηση δεν με πείθει μέχρι να δω τις αντίστοιχες πράξεις. Όταν η Αττικο Μετρό, από εταιρεία κατασκευής ενός μεγάλου έργου έχει μετατραπεί σε εταιρεία επικοινωνιακών τρικ, υπάρχει πρόβλημα. Ακούμε για «μνημόνια συναντίληψης και συνεργασίας» για την εξασφάλιση της κατασκευής του έργου, με παράλληλη αξιοποίηση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου, αλλά με στόχους και χρονοδιαγράμματα που δεν βασίζονται σε καμία μελέτη. Βασίζονται μόνο σε ευχολόγια και προσωπικές προβλέψεις. Το Μετρό δεν είναι Προ-πό όμως. Το μόνο σίγουρο προς το παρόν, είναι πως η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό και η κυβέρνηση, συνομολογούν την απόφασή τους να συρθούν και να μοιραστούν τις ευθύνες του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, για το γεγονός ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, όποτε κι αν παραδοθεί, θα είναι κολοβό. Χωρίς το σταθμό Βενιζέλου…

Ποιες είναι οι ΔΕΚΟ που πρέπει να αποκρατικοποιηθούν στη Θεσσαλονίκη και γιατί κατά την άποψή σας;

Η σκέψη μου είναι η εξής: Μπορεί το κράτος να απελευθερώσει την αναπτυξιακή δυναμική ενός οργανισμού; Ας το πράξει. Δεν μπορεί; Ας προσελκύσει έναν ιδιώτη επενδυτή, φροντίζοντας παράλληλα την προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Και δεν θα αποφύγω να αναφερθώ στο παράδειγμα της ΕΥΑΘ. Τα μεγάλα έργα της ΕΥΑΘ, για την επέκταση του δικτύου της, τη βελτίωση της ποιότητας νερού και την καλύτερη αποχετευτική και αντιπλημμυρική προστασία της Θεσσαλονικης, ύψους άνω των 80 εκατομμυρίων ευρώ, έχουν παγώσει. Ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε ήδη επικοινωνιακά παιχνίδια, με σκόρπιες δηλώσεις στελεχών και υπουργών, για να πείσει ότι η …δική του αντίληψη περί ιδιωτικοποίησης, δεν θα είναι ιδιωτικοποίηση, επειδή ο στρατηγικός επενδυτής που προφανώς θα ζητήσει το management, θα έχει το 49% των μετοχών και όχι το 51%. Αυτά είναι αστειότητες, που πηγάζουν στον προεκλογικό λαϊκισμό του ΣΥΡΙΖΑ. Παίζουν κρυφτό στο δάχτυλό τους και κοροϊδεύουν τον κόσμο. Επιτέλους ας κυβερνήσουν ή ας αφήσουν κανέναν που μπορεί, να το κάνει, για να προστατεύσει και το δικαίωμα του καταναλωτή σε ποιοτικό και προσιτό νερό, αλλά και την ανάγκη εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης των υποδομών της ΕΥΑΘ.

Ποια είναι η άποψή σας για την αναθεώρηση του Συντάγματος, τη συζήτηση της οποίας ξεκίνησε η Κυβέρνηση;

Τη συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος την ξεκίνησε η Νέα Δημοκρατία με συγκεκριμένες προτάσεις. Αυτό που κάνει η κυβέρνηση, είναι να χρησιμοποιεί τη συνταγματική αναθεώρηση, ως όχημα εξυπηρέτησης μικροκομματικών σκοπιμοτήτων που συνδέονται με την αλλαγή του εκλογικού νόμου. Το Σύνταγμα προφανώς χρειάζεται εκσυγχρονισμό. Και προφανώς αυτός ο εκσυγχρονισμός συνδέεται και με την εξυγίανση του πολιτικού συστήματος. Όμως η προσέγγιση του ΣΥΡΙΖΑ γίνεται με τρόπο που παραπέμπει στις πιο νοσηρές παλαιοκομματικές τακτικές, από τις οποίες ακριβώς, το πολιτικό σύστημα πρέπει να θεραπευτεί.

Γιατί πιστεύετε πως η κυβέρνηση «άνοιξε» τώρα και το θέμα της αλλαγής του εκλογικού νόμου;

Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα κόμμα που βασίζεται στην αναμπουμπούλα για να λαϊκίζει, να συγκινεί, να εμπαίζει και να υφαρπάζει ψήφους και ισχύ. Επιχειρεί λοιπόν να προκαλέσει μια διαρκή αναμπουμπούλα, προωθώντας ένα εκλογικό σύστημα το οποίο θα οδηγεί σε πλήρη ακυβερνησία, διότι βλέπει ότι έχει χάσει πλέον τα λαϊκά του ερείσματα. Επιχειρεί μια συνένωση δυνάμεων λαϊκισμού… Αλλά ο κόσμος τους έχει καταλάβει πλέον και βλέπει ακριβώς τον τρόπο με τον οποίο …κρύβεται ο Αλέξης πίσω από τις λέξεις!

Με τα υπάρχοντα φορολογικο-εισπρακτικά μέτρα που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ποιες θα είναι οι λύσεις που θα μπορέσει να δώσει η ΝΔ ώστε να ελαφρύνει οικονομικά τους Έλληνες, αν «αύριο» αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας;

Κατ` αρχήν πρέπει να τελειώνουμε με αυτό το ψεύτικο «άλλοθι» που προάγει η προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ ως αριστερή κριτική στον εαυτό του, ότι δήθεν σύρεται και εφαρμόζει …πολιτικές δικές μας, ή φιλελεύθερες, ή νεοφιλελεύθερες. Αυτό είναι το μεγαλύτερο ψέμα της Αριστεράς αυτή τη στιγμή.

Διότι η ΝΔ και η κεντροδεξιά εν γένει, πιστεύει στο εντελώς αντίθετο μίγμα πολιτικής από αυτό που σήμερα εφαρμόζεται. Τι βλέπουμε σήμερα; Φοροκαταιγίδα, εξόντωση του ιδιωτικού τομέα, φτωχοποίηση της αστικής τάξης, διάλυση της μικρομεσαίας επιχειρηματκότητας, εκχώρηση όλης της δημόσιας περιουσίας σε ένα υπερταμείο υπό ξένη εποπτεία για 99 χρόνια.

Δηλαδή αν η σκληρή αριστερή διαπράγμευση είχε αυτό το αποτέλεσμα, από πού ξεκίνησε; Από τα 400 χρόνια που κράτησε η Τουρκοκρατία; Το μόνο που επιθυμεί ο ΣΥΡΙΖΑ δυστυχώς είναι να προστατεύει ό,τι νοσηρό υπάρχει στο Δημόσιο Τομέα, επειδή αυτό επιβάλει η πελατειακή του σχέση με τον κρατικοδίαιτο συνδικαλισμό. Αυτό απειλεί τελικά και όλους εκείνους τους εργαζόμενους στη Δημόσια Διοίκηση που επιθυμούν πραγματικά έναν Δημόσιο Τομέα υγιή και αποτελεσματικό. Εμείς λοιπόν, θα απελευθερώσουμε τη δύναμη του ιδιωτικού τομέα εφαρμόζοντας πολιτικές μείωσης φόρων και διαμόρφωσης ενός ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος. Χωρίς δουλειές, ανάπτυξη δεν υπάρχει. Και χωρίς ανάπτυξη δεν υπάρχουν δουλειές. Ο ενδιάμεσος κρίκος, λέγεται υγιής επιχειρηματικότητα και παραγωγή πλούτου, που μόνο ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να στηρίξει σήμερα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης