Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εκφράζει τη βαθιά του θλίψη για την απώλεια του Κώστα Μουρσελά, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες πεζογράφους, θεατρικούς συγγραφείς και σεναριογράφους, που διακρίθηκε για το εξαιρετικό ταλέντο αλλά και το ήθος του αφήνοντας πίσω του πλούσιο συγγραφικό έργο.

Ο Κώστας Μουρσελάς γεννήθηκε στον Πειραιά το 1932. Για χρόνια σπούδαζε βιολί, που το διέκοψε όταν άρχισε να τον γοητεύει το θέατρο. Σπούδασε νομικά, αλλά λίγο πριν πάρει την άδεια δικηγόρου εγκατέλειψε τη δικηγορία και διορίστηκε ως δημόσιος υπάλληλος μέχρι το 1969, οπότε τον απέλυσε η Χούντα. Έκτοτε αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά – και επαγγελματικά πια – στο γράψιμο: θέατρο, τηλεόραση, σενάριο, δημοσιογραφία, δοκίμιο και πεζογραφία. Μερικοί τίτλοι: «Ενυδρείο», «Μαχαίρι στο κόκαλο», «Φίλοι», «Αυτί του Αλέξανδρου», «Ω! Τι κόσμος μπαμπά»’, «Η κυρία δεν πενθεί» και άλλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πλατύ κοινό έγινε γνωστός από τηλεοπτικές παρουσιάσεις έργων του και κυρίως από τη σατιρική σειρά του «Εκείνος και… Εκείνος». Το μυθιστόρημά του «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά» (εκδ. Κέδρος και Ελληνικά Γράμματα) έχει μεταφραστεί στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, εβραϊκά, τουρκικά. Έργα του παίχτηκαν από θιάσους του Ελεύθερου Θεάτρου, από το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, από το Θέατρο Τέχνης, από Δημοτικά Θέατρα, καθώς και από θιάσους του εξωτερικού (Γαλλία, Γερμανία, Κύπρος).

Συνεργασίες με το ΚΘΒΕ

 «Η κυρία που δεν πενθεί/Η κυρία σούρτα-φέρτα» των Κώστα Μουρσελά, Λιλής Ιακωβίδη σε σκηνοθεσία Παύλου Παγανόπουλου – 1981

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 «Καθημερινές ιστορίες» -ένα πρόγραμμα με ελληνικά μονόπρακτα στο οποίο συμμετείχε συγγραφικά- σε σκηνοθεσία Στέλιου Γούτη -1983

«Ενυδρείο» σε σκηνοθεσία Πάνου Χαρίτογλου – 1983

«Πρόσωπα του περιθωρίου» -συμμετείχε συγγραφικά με άλλους καταξιωμένους θεατρικούς συγγραφείς-σε σκηνοθεσία Αλέκου Ουδινότη – 1985

«Μαχαίρι στο κόκκαλο» σε σκηνοθεσία Πάνου Χαρίτογλου – 1992

 «Εκείνος και… Εκείνος» σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα -παίχτηκε σε Καφέ της Θεσσαλονίκης- 2010

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης