Με την Ουάσινγκτον να έχει βάλει στο στόχαστρο το πυρηνικό πρόγραμμα της Βόρειας Κορέας και το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, είναι ό,τι πιο επίκαιρο να στρέψουμε το βλέμμα στην πολιτικά φορτισμένη εγκατάσταση «Ένα επικίνδυνο παιχνίδι» του Λορέντζο Κουίν, στην Εβδομάδα Τέχνης στο Μαϊάμι.

Στις 8 του περασμένου Δεκεμβρίου, η αίθουσα τέχνης Halcyon έκανε, μπροστά στο συνεδριακό κέντρο Mana Wynood, τα αποκαλυπτήρια της δημιουργίας του Ιταλού καλλιτέχνη. Ο Λορέντζο Κουίν έδρεψε δάφνες από τη διεθνή κριτική με την εγκατάστασή του στην περυσινή Μπιενάλε της Βενετίας, ένα τεράστιο «χέρι» να αναδύεται από τα νερά καναλιού και να στηρίζει ένα κτήριο της Γαληνοτάτης, η οποία κινδυνεύει από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας. Το έργο του έφερε τον τίτλο «Στήριξη».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εγκατάστασή του στο Μαϊάμι είναι πάλι ένα γιγάντιο παιδικό χέρι που, αυτή τη φορά, κρατά έναν βαλλιστικό πύραυλο και με αυτόν στοχεύει το σήμα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών το οποίο είχε ζωγραφιστεί σε εξωτερικό τοίχο του συνεδριακού κέντρου.

Όπως και στο προηγούμενο έργο του, έτσι και σε αυτό, μοντέλο είναι το χέρι του μικρότερου γιου του Κουίν. Ο οποίος, για αυτή τη δημιουργία, επηρεάστηκε πολύ από την επίσκεψή του σε μουσείο με εκθέματα για την Κρίση των πυραύλων της Κούβας, τη δεκαετία του ’60.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Βλέπω ηγέτες κρατών να “παίζουν” με τα πολεμικές τους δομές σαν παιδιά σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι τόλμης» εξηγεί ο καλλιτέχνης. «Είναι ανησυχητικό να βλέπεις πώς παίζουν με τους πυραύλους τους λες και είναι βελάκια. Δεν θα ‘δινες βελάκι σε ένα παιδί που δεν έχει συνείδηση των συνεπειών των πράξεών του» τονίζει ο Λορέντζο Κουίν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης