«Ο κόσμος είχε κουραστεί να είναι σοβαρός» λέει ένας τακτικός θαμώνας του Studio 54, στο ντοκιμαντέρ για το διαβόητο νάιτ κλαμπ της Νέας Υόρκης. Ήταν το επίκεντρο του ηδονισμού τη δεκαετία του 1970, στη μετά το Γουοτεργκέιτ εποχή. Μαγνήτης για τους σταρ, χώρος για ανέμελο σεξ, βουνά η κοκαΐνη. Ένα άντρο υπερβολών που έβαζε τους δικούς του κανόνες και «καθαγίαζε» τους εξοστρακισμένους από την κοινωνία, τους αλλόκοτους, δίπλα στις μυθικές υπάρξεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ντισκοτέκ ήταν το μέρος της Νέας Υόρκης όπου οι περιθωριοποιημένοι συγχρωτίζονταν με τους πλούσιους και τους διάσημους. Το «οικόσημο» του Studio 54 – αν μπορούσε ποτέ να υπάρξει οικόσημο στο Studio 54 – έλεγε ότι τα χρήματα δεν μετράνε, αυτό που μετράει είναι η προσωπικότητα, η εμφάνιση, το στυλ και, πάνω, απ’ όλα ο ενθουσιασμός για ζωή.

Και ποιοι δεν πέρασαν το κατώφλι του Studio 54! Ο Τρούμαν Καπότε, που ανέβαινε να χορέψει με ρόμπα και παντόφλες. Ο Μικ Τζάγκερ και ο Κιθ Ρίτσαρντς, που έμπαιναν δωρεάν (οι υπόλοιποι Stones πλήρωναν). Ο Άντι Γουόρχολ βεβαίως βεβαίως, η Λάιζα Μινέλι, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Ντέμπι Χάρι, η Γκρέις Τζόουνς, ο Μάικλ Τζάκσον, ο Κάλβιν Κλάιν, ο Έλτον Τζον, ο Φρέντι Μέρκιουρι, ο Λου Ριντ, ο Αλ Πατσίνο, η Σερ, ο Ντέιβιντ Μπόουι, ο Σαλβαδόρ Νταλί, η Τζάκι Κένεντι… Τακτικοί θαμώνες, όλες κι όλοι αυτοί (και άλλοι γνωστοί).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γυρίσματα με μηχανή που ελάχιστοι έχουν δει, παρέλαση των «beautiful people» εκείνης της Νέας Υόρκης, συνεντεύξεις έξω από τα δόντια με τον Ίαν Σράγκερ, τον ένα εκ των ιδρυτών του κλαμπ (ο άλλος, ο φανταχτερός Στιβ Ράμπελ πέθανε το 1989), όλα αυτά είναι στο ντοκιμαντέρ του Ματ Τιρνάουερ.

Διαβάστε επίσης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης