Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ διεξήγαγαν ένα πείραμα με σκοπό να διερευνήσουν πώς τα άτομα που αναζητούν σύντροφο διαδικτυακά μέσω των ιστοσελίδων γνωριμίας κρίνουν ο ένας τον άλλον από τη φωτογραφία του προφίλ.

Στο πείραμα συμμετείχαν 671 εθελοντές, στους οποίους δόθηκε μια φωτογραφία που απεικόνιζε το ίδιο πάντα πρόσωπο, ενός άνδρα ή μιας γυναίκας, και η οποία ήταν είτε απλή είτε προσεγμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε το άτομο της φωτογραφίας να φαίνεται πιο ελκυστικό. Οι ερευνητές ανέφεραν ότι οι άνδρες συμμετέχοντες ήταν λιγότερο πιθανό να εμπιστευτούν τις γυναίκες που έβαζαν στο προφίλ τους μια ιδιαίτερα προσεγμένη φωτογραφία που τις έκανε να δείχνουν πολύ ελκυστικές. Μια τέτοια φωτογραφία θα μπορούσε, για παράδειγμα, να έχει χρησιμοποιήσει μια καλή λήψη που κολακεύει και τον σωστό φωτισμό, ενώ παράλληλα η γυναίκα θα μπορούσε να έχει επιμεληθεί το μακιγιάζ της. Οι άνδρες, ωστόσο, δήλωσαν ότι θα έβγαιναν με τις ελκυστικές αυτές γυναίκες, αν και δεν τους ενέπνεαν εμπιστοσύνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την άλλη, οι γυναίκες έβρισκαν τους άνδρες που είχαν ελκυστικές φωτογραφίες περισσότερο άξιους εμπιστοσύνης, ένα στοιχείο το οποίο είναι προγραμματισμένο να παρουσιαστεί στο ετήσιο συνέδριο της Διεθνούς Εταιρείας Επικοινωνίας.

Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, μάλιστα, παρατήρησε ότι το στοιχείο της ελκυστικότητας λειτουργούσε σαν «φωτοστέφανο» για τους άνδρες, καθώς οι γυναίκες συμπέραιναν ότι αφού τον έβρισκαν ελκυστικό, όλα τα άλλα χαρακτηριστικά του θα είναι επίσης καλά.

Οι φοιτητές που συμμετείχαν στη μελέτη ήταν πρωτοετείς στο πεδίο της επικοινωνίας και θα λάμβαναν διδακτικές μονάδες για τη συμμετοχή τους. Οι ηλικίες τους κυμαίνονταν από 17-36 και η μέση ηλικία ήταν τα 19 έτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι δεν υπήρχε το ζήτημα της σχετικότητας της ελκυστικότητας, γιατί έδωσαν σε κάθε συμμετέχοντα μόνο μία φωτογραφία και μετά έκαναν μια σειρά από ερωτήσεις. Στις ερωτήσεις οι φοιτητές απάντησαν χωρίς ενδοιασμούς, με ιδιαίτερη άνεση, αφού γνώριζαν ότι δεν υπήρχαν συνέπειες.

Πρόκειται για ακόμη μία μελέτη που προσπαθεί να ρίξει φως στον τρόπο με τον οποίο τα media επηρεάζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά.

Πηγή: abcnews

Το άρθρο επιμελήθηκε ο Κ. Κωνσταντινίδης, Χειρουργός, Ουρολόγος-Ανδρολόγος, Πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών, www.andrologia.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης