Με πρωτοβουλία της FIBA αποφασίστηκαν συγκεκριμένες αλλαγές που θα επηρεάζουν από εδώ και στο εξής τις διαιτητικές αποφάσεις. Σημαντικότερη όλων σχετικά με την τεχνική ποινή και την μη αλλαγή κατοχής.

Απώτερος στόχος των κανόνων που ήδη έχουν ξεκινήσει να εφαρμόζονται η βελτίωση του θεάματος. Αξίζει να σημειωθεί πως η ίδια η Euroleague προσθέτει επιπλέον κανονισμούς που σχετίζονται με το Instant Replay.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναλυτικά οι αλλαγές:

1. Στη λίστα της Euroleague ξεχωρίζει η αλλαγή στη τεχνική ποινή, η οποία πλέον δεν θα οδηγεί σε αλλαγή κατοχής. Το bonus της βολής θα συνεχίσει να υφίσταται, ωστόσο η κατοχή θα παραμένει στην ομάδα που την είχε πριν την παράβαση. Αν δεν υπήρχε κατοχή (μπάλα στον αέρα μετά από σουτ) προκύπτει τζάμπολ.

2. Στα τελευταία δύο λεπτά της κανονικής διάρκειας ή της παράτασης ο αμυντικός δεν πρέπει να διαπερνά την γραμμή επαναφοράς. Ο διαιτητής αρχικά κάνει προληπτικό σήμα ως προειδοποίηση και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης μπορεί να δίνει τεχνική ποινή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

3. Οι παίκτες θα μπορούν πλέον να πετάξουν την μπάλα στο ταμπλό και να ανακτήσουν την κατοχή, χωρίς την παρέμβαση κάποιου άλλου. Έτσι, δεν αποκλείεται να δούμε και ατομικά… alle-oops στη διάρκεια της σεζόν.

4. Σε περίπτωση καταλογισμού φάουλ σε βάρος της ομάδας που έχει την κατοχή, το χρονόμετρο θα ορίζεται στα 24″ αν η επαναφορά γίνεται από το μισό στο οποίο αυτή αμύνεται και στα 14″, αν αυτή γίνεται στο μισό που επιτίθεται.

5. Ακόμη, προπονητές θα έχουν την ευκαιρία στα τελευταία δύο λεπτά του αγώνα να αποφασίσουν αν η επαναφορά μετά από ένα τάιμ-άουτ τους θα γίνει από το μισό στο οποίο επιτίθενται ή από το μισό που αμύνεται η ομάδα τους. Η απόφασή τους θα γνωστοποιείται στους διαιτητές μετά το πέρας των τάιμ άουτ.

5.1 Αν η επαναφορά γίνει από το επιθετικό μισό:

α) Σε περίπτωση που υπήρχαν 14″ ή περισσότερα τότε στην επαναφορά μένει στα 14″.

β) Αν έμεναν 13″ ή λιγότερα, ο χρόνος μένει ως έχει.

5.2 Αν η επαναφορά γίνει από το αμυντικό μισό: το χρονόμετρο πηγαίνει στα 24″ αν υπάρχει νέα κατοχή ή παραμένουν τα εναπομείναντα όταν σταμάτησε ο χρόνος δευτερόλεπτα.

6. Διπλό φάουλ καταλογίζεται όταν:

α) Και τα δύο είναι φάουλ παικτών.

β) Και τα δύο είναι φάουλ φυσικής επαφής (εξαιρείται η λεκτική αψιμαχία).

γ) Και τα δύο είναι φάουλ μεταξύ των εμπλεκόμενων αντιπάλων.

δ) Και τα δύο φάουλ επιφέρουν την ίδια ποινή.

7. Αν η μπάλα κολλήσει μεταξύ στεφανιού και ταμπλό, το χρονόμετρο πηγαίνει στα 14’’ αν η επιτιθέμενη ομάδα κρατήσει την κατοχή ή στα 24’’ αν αλλάξει η κατοχή μετά το τζάμπολ.

8. Όλες οι επαναφορές μετά από αντιαθλητικό ή ντισκαλιφιέ ή μετά από συμπλοκές παικτών, θα γίνονται από το μισό στο οποίο επιτίθεται η ομάδα με την κατοχή, έχοντας 14 δευτερόλεπτα στη διάθεσή της.

9. Κάθε μέλος-συνοδός της ομάδας που εισέρχεται στον αγωνιστικό χώρο αφήνοντας την περιοχή του πάγκου και εμπλέκεται σε ένταση/συμπλοκή αποβάλλεται.

Επιπρόσθετες αλλαγές που εφαρμόζονται αποκλειστικά στην Euroleague:

1. Χρησιμοποιείται το Instant Replay System για περιπτώσεις φιλονικίας μεταξύ των παικτών. Επιπλέον, ο διαιτητής μπορεί να ανατρέψει στο IRS μόνο εφόσον υπάρξει σφύριγμα για να δει ποιος παίκτης έβγαλε την μπάλα έξω, αν κάποιος παίκτης βρισκόταν εκτός ορίων ή αν η μπάλα ήταν εκτός ορίων. Πάντοτε στα τελευταία δύο λεπτά του αγώνα ή της παράτασης.

2. Όταν υπάρχει διείσδυση μέσα στο ημικύκλιο όπου δεν καταλογίζεται επιθετικό φάουλ (πλην παράνομης χρήσης χεριών ή σώματος από τον κάτοχο της μπάλας), καταλογίζεται αμυντικό φάουλ. Μοναδική περίπτωση να μην σφυριχτεί αμυντικό φάουλ να υπάρξει κατακόρυφο άλμα εντός του κυλίνδρου.

Πηγή: sdna.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης