Η Microsoft, με την ανακοίνωση του «SmartGlass» κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης που παρέθεσε στην έκθεση ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας «Electronic Entertainment Exposition» (εν συντομία «Ε3»), ενσωματώνει τον κόσμο και τις δυνατότητες της παιχνιδο-κονσόλας της Xbox 360 με αυτόν των σύγχρονων φορητών συσκευών, όπως τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα και οι ταμπλέτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με την εφαρμογή SmartGlass, οι δυνατότητες που παρέχονται πλέον στον χρήστη που έχει στην κατοχή του – πέραν της κονσόλας Xbox 360 – ένα κινητό τηλέφωνο ή/και μια ταμπλέτα, ουσιαστικά θα περιορίζονται μελλοντικά, όταν η εφαρμογή δοθεί στο κοινό, μόνο από τη φαντασία των προγραμματιστών και εν γένει παραγωγών του όποιου περιεχομένου.

Βλέπετε, λέμε «όποιου περιεχομένου», διότι το «πάντρεμα» των κινητών/ταμπλετών με το Xbox 360 δεν αφορά μόνο τα παιχνίδια – που όπως είναι λογικό, προς τα εκεί κατευθύνεται το μυαλό του αναγνώστη, καθώς το Xbox 360 είναι κατά βάση μια παιχνιδο-κονσόλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το περιεχόμενο που μπορούν οι δύο διαφορετικές «οντότητες» να εκμεταλλευτούν, δηλαδή το Xbox 360 και ένα κινητό ή/και μια ταμπλέτα, δύναται να είναι ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και μουσική. Για παράδειγμα, μπορείτε να βλέπετε μια ταινία στην ταμπλέτα σας, όταν είστε στο τρένο, και, όταν φτάσετε σπίτι, να μεταφερθεί η ταινία από την ταμπλέτα στο Xbox 360, ώστε να συνεχίσετε να τη βλέπετε στη μεγάλη τηλεόραση του σαλονιού. Από τη στιγμή μάλιστα που βλέπετε μια ταινία στην κονσόλα Xbox 360 και έχετε στα χέρια σας μια ταμπλέτα ή ένα σύγχρονο κινητό τηλέφωνο, τότε οι παραγωγοί μπορούν να σας προβάλλουν περαιτέρω πληροφορίες για την ταινία (ή τηλεοπτική σειρά) στην ταμπλέτα – το περιεχόμενο των πληροφοριών, όπως ήδη αναφέραμε δεν έχει περιορισμό παρά μόνο από την όρεξη, μεράκι και φαντασία των δημιουργών του περιεχομένου.

Στην επίσημη παρουσίαση του Xbox SmartGlass, η Microsoft έδειξε αποσπάσματα από την αναπαραγωγή μιας ταινίας από την κονσόλα, ενώ παράλληλα στην οθόνη της ταμπλέτας εμφανίζονταν πληροφορίες για τους πρωταγωνιστές, για επιμέρους στοιχεία της σκηνής που προβάλλεται, ακόμα και εντυπωσιακές λεπτομέρειες, όπως η τοποθεσία των πρωταγωνιστών σε εικονικό χάρτη (σε σκηνή εξωτερικού περιβάλλοντος).

Επίσης, η ταμπλέτα ή/και το κινητό τηλέφωνο, χάρη στη χρήση μέσων αφής που διαθέτουν, μετατρέπονται και σε «remote control» κατά την αναπαραγωγή μιας ταινίας, με επιλογή κιόλας για μετάβαση σε συγκεκριμένες σκηνές / «κεφάλαια», μέσω ενός καλαίσθητου περιβάλλοντος στην οθόνη της φορητής συσκευής.

Περνώντας στα παιχνίδια, αν και είναι πολύ νωρίς ακόμα για την ανάπτυξη εξειδικευμένων τίτλων που να εκμεταλλεύονται στο έπακρο την πλατφόρμα-εφαρμογή Xbox SmartGlass, η Microsoft έδειξε μερικά «concept» βίντεο βασισμένα σε γνωστούς τίτλους, όπως το Madden NFL και το Halo 4, που κάνουν χρήση μιας ταμπλέτας στην εξέλιξη του παιχνιδιού.

Οι δυνατότητες που παρέχονται από την πλατφόρμα Xbox SmartGlass είναι ατελείωτες, εξ ου και ο χαρακτηρισμός «πλατφόρμα» και όχι απλή «εφαρμογή» για κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες – το SmartGlass είναι ουσιαστικά μια πλατφόρμα, γιατί δεν υποδεικνύει αυστηρά και αλύγιστα στους προγραμματιστές και παραγωγούς περιεχομένου τι να κάνουν και δημιουργήσουν, αλλά τους αφήνει ελεύθερους να αναπτύξουν το περιεχόμενο κατά τη δική τους βούληση.

Επιπλέον, παράγοντας που συντελεί στην ανοιχτή φιλοσοφία προσέγγισης από την Microsoft προς την πλατφόρμα Xbox SmartGlass είναι ότι θα γίνει διαθέσιμη το φθινόπωρο / τέλη 2012, για κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες όχι μόνο Windows Phone και Windows 8, όπως λογικά θα αναμέναμε, αλλά και προς συσκευές iPhone, iPad, όπως και για τηλέφωνα/κινητά που «φορούν» Android της Google.

Τέλος, φτάσαμε στο κομμάτι του Internet και του Xbox 360, το οποίο πλέον λαμβάνει ορθή υπόσταση στην κονσόλα, χάρη στον ερχομό του Internet Explorer 10 το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.

Όπως πολύ σωστά δήλωσε ο εκπρόσωπος της Microsoft, που παρέδιδε την παρουσίαση στην έκθεση «Ε3», το σαλόνι δεν ενδείκνυται για χρήση πληκτρολογίου και ποντικιού (mouse), κατά συνέπεια δηλαδή, η εμπειρία του Διαδικτύου στη μεγάλη τηλεόραση του σαλονιού δεν είναι και ό,τι ευκολότερο ή, αν θέλετε καλύτερα, δεν είναι και ό,τι ελκυστικότερο να κάνει ο μέσος χρήστης – προτιμά να σερφάρει με τον υπολογιστή ή την ταμπλέτα ή ακόμα και μέσω του κινητού τηλεφώνου του.

Πλέον όμως, θα μπορεί εξίσου – ενδεχομένως και καλύτερα – με το Xbox 360, το κινητό τηλέφωνο που ήδη διαθέτει (ή ταμπλέτα) και τον Internet Explorer 10. Το τηλέφωνο / ταμπλέτα χρησιμοποιείται για την πανεύκολη μετακίνηση μέσω αφής, ενός δείκτη (pointer) που εμφανίζεται στις ιστοσελίδες του IE 10, έτσι ώστε ο χρήστης να αισθάνεται οικεία με την χρήση του Internet, καθώς αυτή θα είναι εφάμιλλη με αυτή των υπολογιστών. Η περιήγηση στις διάφορες σελίδες γίνεται πανεύκολη, ενώ αν ο χρήστης διαθέτει και την κάμερα-αισθητήρα Kinect για την κονσόλα Xbox 360, τότε θα μπορεί να χειρίζεται την ιντερνετική του βόλτα και μέσω (στην αγγλική γλώσσα) εύκολων φωνητικών εντολών.

Αρκετά ελκυστικές λοιπόν, οι πληροφορίες που αποκαλύφθηκαν για το Xbox SmartGlass και την έλευση του Internet Explorer 10 στην κονσόλα Xbox 360 – αυτό που μένει να δούμε είναι την ανταπόκριση των κατόχων της κονσόλας, αλλά και την υποστήριξη των παραγωγών για δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου και ευρηματική εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που παρέχονται από την προσπάθεια της Microsoft.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης