Πληροφορίες

Τίτλος: Gran Turismo Sport
Πλατφόρμες: PlayStation 4
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4 Pro
Εταιρεία Ανάπτυξης: Polyphony Digital
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Racing
Ηλικίες: 3+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 18 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εισαγωγή
Η θρυλική σειρά Gran Turismo επιστρέφει για άλλη μία φορά στα γνώριμα εδάφη του PlayStation με τον νεότερο τίτλο της, το Gran Turismo Sport. Ύστερα από αρκετά χρόνια αναμονής όμως, τι είναι αυτό που σας προσφέρει το GT Sport σε σχέση με τους παλαιότερους τίτλους της σειράς, αλλά και τον ανταγωνισμό;

Αν θέλετε να δείτε περισσότερα για το Gran Turismo Sport, πατήστε εδώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν μιλάμε για Gran Turismo μιλάμε ασφαλώς για το παιχνίδι που έκανε διάσημους τους εξομοιωτές οδήγησης στις κονσόλες ύστερα από τη κυκλοφορία του το Δεκέμβρη του 1997. Έκτοτε, κάθε νέος τίτλος πίεζε στα όρια το εκάστοτε PlayStation σύστημα και έθετε το standard για τη ποιότητα και την εμφάνιση των παιχνιδιών οδήγησης. Το GT Sport φυσικά δεν αποτελεί εξαίρεση στην παράδοση αυτή καθώς δεν μιλάμε μόνο για το πιο όμορφο παιχνίδι της σειράς, αλλά και ένα από τα πιο όμορφα αυτής της γενιάς. Δυστυχώς όμως για όλη τη λεπτομέρεια που περιέχει το Gran Turismo Sport στην επιφάνεια, υστερεί σε πολλά σημεία που οι fans θεωρούν εξίσου σημαντικά. Αρχικά, ποιος είναι ο σκοπός του Gran Turismo Sport;

Modes – Χαρακτηριστικά
 Οι απογοητεύσεις ξεκινάνε αρκετά νωρίς καθώς τα πράγματα έχουν αλλάξει όσον αφορά στο στόχο του παιχνιδιού. Όλοι θυμόμαστε όταν αρχίζαμε το παιχνίδι με 50.000cr και αγοράζαμε ένα φθηνό αυτοκίνητο από τα μεταχειρισμένα, του αλλάζαμε λάδια, το πλέναμε, το βάφαμε, του βάζαμε ζαντολάστιχα, μία εξάτμιση και ένα turbo, μπαίναμε στο Sunday Cup και τρέχαμε δύο γύρους στη Fuj Speedway και τη Laguna Seca. Αυτές οι εποχές έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Αντιθέτως, η Καριέρα σας τώρα αποτελείται από τη Σχολή Οδήγησης, την Αποστολή Πρόκλησης και την Εμπειρία Πιστών. Η Σχολή Οδήγησης είναι το αντίστοιχο των παλιών Διπλωμάτων, στην Αποστολή Πρόκλησης μιλάμε για τα παλαιότερα Driving Challenges όπου το παιχνίδι σάς δίνει αμάξια για να συμμετάσχετε και να ολοκληρώσετε κάποια δοκιμασία και η Εμπειρία Πιστών είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθετε τις πίστες του παιχνιδιού καθώς θα πρέπει να τρέξετε διαφορετικά κομμάτια τις πίστας ξεχωριστά στοχεύοντας για καλούς χρόνους και στο τέλος ολόκληρη την πίστα.

Φυσικά μπορείτε να μάθετε τις πίστες και χωρίς την Εμπειρία Πιστών εφόσον ο αριθμός τους δεν ξεπερνά τις 38, ένας αριθμός ο οποίος δεν αντιστοιχεί σε μοναδικές πίστες, διότι περιέχει και τις εκδόσεις που τρέχετε ανάποδα αλλά υστερεί και σε ποικιλία. Παρόλο που το GT Sport περιέχει τη διάσημη Interlagos, η οποία έκανε και το ντεμπούτο της πρώτη φορά σε παιχνίδι στο GT Sport, λείπουν όλες οι κλασικές πίστες όπως Trial Mountain και High Speed Ring, λείπουν παγκόσμιες πίστες όπως η Autodromo Nationale Monza, Tsukuba και Circuit de la Sarthe αλλά και πίστες στη πόλη όπως Cote d’Azur και Ρώμη. Οι πίστες όμως έχουν δεχθεί χτυπήματα και σε άλλους τομείς, όπως η έλλειψη δυναμικών καιρικών συνθηκών και δυναμικής ώρας, αντιθέτως τώρα επιλέγετε ποια ώρα θέλετε να τρέξετε, με το αργότερο σε πολλές πίστες να είναι στις 18:00 το απόγευμα. Ενδεχομένως η αφαίρεση δυναμικών καιρικών συνθηκών και ώρας να έγινε προς όφελος καλύτερης ποιότητας εικόνας αλλά η έλλειψη είναι εμφανής, ιδιαίτερα σε ένα εξομοιωτή οδήγησης. Δεν είναι όμως όλα άσχημα καθώς η Polyphony υπόσχεται ότι θα προστεθούν δωρεάν στο μέλλον περισσότερες πίστες ως DLC.

Το Gran Turismo Sport απαιτεί online σύνδεση μόνιμα προκειμένου να αποθηκευτεί η πρόοδος σας στους servers του παιχνιδιούΗ Καριέρα όμως είναι μόλις ένα από τα πολλαπλά modes του παιχνιδιού. Tο Arcade είναι πλούσιο σε επιλογές, ορισμένες παλιές και άλλες νέες. Μπορείτε να τρέξετε έναν απλό αγώνα απέναντι στο AI, ένα δοκιμαστικό χρονομέτρησης, ένα δοκιμαστικό πλαγιολίσθησης, να προσαρμόσετε εσείς τις επιλογές ενός αγώνα όπως φθορά ελαστικών και καυσίμου μεταξύ άλλων, να χωρίσετε την οθόνη στα δύο και να παίξετε με ένα φίλο σας split screen και τέλος, η επιλογή VR για τους χρήστες του PlayStation VR. Οι επιλογές αυτές θα σας φανούν χρήσιμες κυρίως όταν δεν θα έχετε internet ή θα είστε αποσυνδεδεμένοι από τους servers του παιχνιδιού διότι το Gran Turismo Sport τώρα πλέον απαιτεί online σύνδεση μόνιμα προκειμένου να αποθηκευτεί η πρόοδος σας στους servers του παιχνιδιού. Στη περίπτωση που δεν είστε συνδεδεμένοι στους servers, η μοναδική επιλογή για εσάς θα είναι το Arcade καθώς το παιχνίδι κλειδώνει όλες τις άλλες επιλογές, ενώ παράλληλα δεν θα μπορείτε καν να σώσετε την πρόοδό σας…

Sport Mode
Η Καριέρα και το Arcade αποτελούν το single player κομμάτι του παιχνιδιού (συν το split screen), αλλά το GT Sport δεν στοχεύει εκεί, αντιθέτως μιλάμε για ένα καθαρά online multiplayer παιχνίδι. Αρχικά έχουμε το Sport Mode που είναι και το βασικό mode του παιχνιδιού όπου θα λάβετε μέρος σε επίσημους online αγώνες και θα συμμετάσχετε στους Ημερήσιους Αγώνες και τα Πρωταθλήματα. Οι Ημερήσιοι Αγώνες διεξάγονται καθημερινά και για να συμμετάσχετε πρέπει να έχετε τη κατάλληλη κατηγορία αυτοκινήτου και είναι ο βασικός τρόπος για να ανεβάσετε τα δύο στατιστικά σας: τη Κατάταξη Οδηγού και τη Κατάταξη Αθλητικής Άμιλλας. Η Κατάταξη Οδηγού βελτιώνεται όσο οδηγείτε γρήγορα και νικάτε στο Sport Mode ενώ η Κατάταξη Αθλητικής Άμιλλας βελτιώνεται όσο οδηγείτε σωστά και αποφεύγετε τις συγκρούσεις με άλλους παίκτες. Το Sport Mode περιλαμβάνει αγώνες 24 παικτών και το matchmaking γίνεται με βάση το rank σας, οπότε όσο ανεβαίνετε rank, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να κερδίσετε.

Αυτό είναι το νέο σύστημα του Gran Turismo Sport σε συνεργασία με την Επίσημη Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FiA – Federation Internationale de l’Automobile) σε μια προσπάθεια να έχουμε καθαρούς διαδικτυακούς αγώνες όπου οι παίκτες σέβονται τους κανόνες του αθλήματος αλλά και τους άλλους παίκτες. Οι αγώνες που είχαμε στο Sport Mode ήταν κατά κύρια βάση καθαροί αγώνες όπου οι παίκτες σεβόντουσαν τους κανόνες και δεν έπαιζαν “βρώμικα” αλλά πρόκειται για ένα σύστημα ακόμα σε πρώιμο στάδιο καθώς το παιχνίδι δεν μπορεί να ξεχωρίσει όταν σας χτυπάει κάποιος από πίσω επειδή δεν σταμάτησε έγκαιρα και όταν εσείς φρενάρετε απότομα προσπαθώντας να κόψετε κάποιον και έτσι λοιπόν δίνει ποινή και στους δύο.Το Sport Mode είναι το καλύτερο mode που έχει να προσφέρει το παιχνίδι και ίσως αποτελεί το μέλλον των διαδικτυακών αγώνων.

Το άλλο online κομμάτι του παιχνιδιού είναι το Σαλόνι όπου μπορείτε να αναζητήσετε sessions που έχουν φτιάξει παίκτες με τους δικούς τους κανόνες, ή και φίλους σας που παίζουν online. Εδώ μπορείτε να επιλέξετε εσείς τη πίστα που θα τρέξετε, το τύπο αυτοκινήτου, την ώρα, αν θα περιέχει φθορά ελαστικών και καυσίμου, των αριθμό των γύρων, μεταξύ άλλων. Είναι το κλασικό Σαλόνι που είχαν και τα προηγούμενα Gran Turismo χωρίς πολλές βελτιώσεις και δουλεύει εξίσου σωστά.

Αυτοκίνητα
Κάπου εδώ σταματάνε τα βασικά modes, αλλά αν το Sport Mode είναι ο βασικός στόχος του παιχνιδιού όσον αφορά στο περιεχόμενο, τότε τα αυτοκίνητα είναι οι βασικοί χαρακτήρες του GT Sport και δεν απογοητεύουν σε κανένα τομέα. Πολλές φορές έχει αναφερθεί η φράση “μπορείς να δεις μέχρι και τις ραφές στο τιμόνι και στα καθίσματα” για τα Gran Turismo, αλλά αν ποτέ αυτή η φράση ήταν αληθινή, θα ήταν για το Gran Turismo Sport. Η λεπτομέρεια στα αυτοκίνητα ξεφεύγει από το απλό “όμορφο” και φτάνει στα όρια της παράνοιας.

Καθώς κάθε αυτοκίνητο φτιάχνεται αποκλειστικά από έναν developer και απαιτεί περίπου 6 μήνες δουλειάς, μιλάμε για τα ομορφότερα και πιο ρεαλιστικά οχήματα της αγοράς, αλλά όχι και για τα περισσότερα σε αριθμό καθώς το GT Sport περιλαμβάνει μόλις 140 αυτοκίνητα στη κυκλοφορία του παιχνιδιού, με τις μάρκες να περιέχουν πολλές φορές ένα μοντέλο και τις αγωνιστικές του εκδόσεις. Η Polyphony έχει υποσχεθεί ότι θα προστεθούν στο παιχνίδι εκατοντάδες αυτοκίνητα μέσω δωρεάν DLC.

Τεχνικός Τομέας – Εμπειρία Χρήστη
Το GT Sport δεν ντρέπεται φυσικά να αναδείξει τα αυτοκίνητά του σε κάθε ευκαιρία με κοντινά πλάνα ή πλάνα με τοπία σε διάφορα demos στη βασική οθόνη, αν και κάποια φαίνονται πιο όμορφα από άλλα, εφόσον το GT Sport χρησιμοποιεί αληθινές τοποθεσίες σε φωτογραφίες σε συνδυασμό με το ψηφιακό μοντέλο του αυτοκινήτου γι’ αυτά τα slideshows.. Η λεπτομέρεια ξεκινάει από τα αυτοκίνητα και συνεχίζει στις πίστες καθώς πολλές φορές αφαιρέθηκα παρατηρώντας το περιβάλλον στην απόσταση και λεπτομέρειες γύρω μου, όπως αντανακλάσεις στη άσφαλτο ή μία πόλη στο background. Στον οπτικό τομέα το GT Sport δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από κανένα παιχνίδι του ανταγωνισμού και σε αυτό σίγουρα βοηθάνε τα σταθερά 60fps, η δυναμική 4K ανάλυση και το HDR mode για τις συμβατές οθόνες και τις PS4 Pro κονσόλες. Εάν χρησιμοποιείτε μία από τις εξωτερικές κάμερες τότε θα εντυπωσιαστείτε από τις αντανακλάσεις του περιβάλλοντος πάνω στο χρώμα του αυτοκινήτου ενώ αν χρησιμοποιείτε κάμερα στο cockpit θα παρατηρήσετε τις έντονες σκιές και τις ακτίνες του ήλιου να λάμπουν πάνω στο rollcage.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια συνεχίζει στα μενού και τις επιλογές που σας προσφέρει το παιχνίδι. Το μενού αποτελείται από μία διάταξη επιλογών στις άκρες της οθόνης στις οποίες μπορείτε να μεταβείτε χρησιμοποιώντας ένα ποντίκι ελεύθερης κατεύθυνσης. Ταυτόχρονα, στο μενού θα σας συνοδεύουν ορισμένα από το πιο χαλαρωτικά και συνάμα αλλόκοτα τραγούδια στην ιστορία του Gran Turismo, με κομμάτια που κυμαίνονται από ήχους πιάνου σε χαλαρωτικό jazz και από ambient ήχους σε παλιές επιτυχίες όπως το Sympathique από Pink Martini. Η γενική εμπειρία χρήστη είναι κορυφαίας ποιότητας στο Gran Turismo Sport και ακολουθεί τη παράδοση των παλαιότερων Gran Turismo.

Όταν αποφασίσετε να εξερευνήσετε τα μενού θα δείτε ορισμένες από τις πιο βασικές επιλογές όπως το να φτιάξετε τα κουμπιά στο χειριστήριο και να ρυθμίσετε τη τιμονιέρα σας μέχρι την επιλογή για τη ρύθμιση απόστασης της κάμερας από το τιμόνι ή ακόμα και την επιλογή να αλλάξετε τη στατική κάμερα καταδίωξης που χρησιμοποιεί το GT εδώ και 20 χρόνια για μία πιο δυναμική και πιο μοντέρνα.

Δεν είναι όμως όλες οι αλλαγές του GT Sport τόσο καλές. Το μενού όπου αλλάζατε λάδια και καθαρίζατε το αυτοκίνητό σας προκειμένου να το επαναφέρετε στην αρχική του κατάσταση λείπει όπως και το παλιό Tuning Shop όπου αγοράζατε aftermarket κομμάτια για το αυτοκίνητο σας όπως καλύτερες αναρτήσεις, καλύτερο κιβώτιο ταχυτήτων ή μείωση βάρους του οχήματος, τώρα όλα βρίσκονται στις Ρυθμίσεις Αυτοκινήτου και δεν τα αγοράζετε με λεφτά. Αντιθέτως, υπάρχουν δύο μπάρες: η Αναλογία Ροπής και η Αναλογία Μείωσης Βάρους όπου ξοδεύετε πόντους Χιλιομέτρων για να ανεβάσετε το αυτοκίνητό σας στο επόμενο επίπεδο και κατ’επέκταση, στην επόμενη κατηγορία. Πέρα όμως από τις δύο μπάρες επιστρέφουν όλες οι παλιές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, το κιβώτιο ταχυτήτων, φρένα, σύστημα μετάδοσης κίνησης, και αεροδυναμική.

Αντιθέτως μία θετική αλλαγή είναι η αντικατάσταση των PP με τις νέες κατηγορίες: N-κλάση (Ν100 μέχρι N1000 με τον αριθμό να αναφέρεται σε ιπποδύναμη), Gr.B (Group B rally cars), Gr.4 (βελτιωμένα οχήματα δρόμου), Gr.3 (GT3 οχήματα), Gr.1 (οχήματα όπως το Audi R18 TDI) και Gr.X όπου περιέχει τα Vision GT οχήματα. Οι κλάσεις αυτές επιτρέπουν σε μία καλύτερη κατηγοριοποίηση των οχημάτων αλλά και σε μεγαλύτερη ποικιλία, καθώς μπορείτε να ρίξετε ή να βελτιώσετε ένα αυτοκίνητο σε ιπποδύναμη και βάρος και έτσι να συμμετάσχετε σε διαφορετικές κλάσεις με το ίδιο όχημα.

Επιπλέον, αριστερά στο μενού θα βρείτε δύο νέες επιλογές στο GT Sport: Επεξεργαστή Εμφανίσεων και Ανταλλαγή Χιλιομέτρων. Στον Επεξεργαστή Εμφανίσεων μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνιση του οδηγού σας με διαφορετικά κράνη, στολές και χρώματα αλλά και την εμφάνιση του οχήματός σας με τον καλύτερο editor στην αγορά. Στην Ανταλλαγή Χιλιομέτρων μπορείτε να ανταλλάξετε τους πόντους που έχετε κερδίσει ενώ οδηγείτε για αντικείμενα που κυμαίνονται από κράνη μέχρι και αυτοκίνητα τα οποία δεν μπορείτε να αγοράσετε με κανονικά λεφτά. Γενικά τα λεφτά στο Gran Turismo δεν είναι κάτι αναγκαίο ή απαραίτητο όπως στους παλαιότερους τίτλους διότι το παιχνίδι σάς δίνει συνέχεια αμάξια ως βραβεία, με αποτέλεσμα να έχετε ένα γκαράζ με πάνω από 10 αμάξια χωρίς να έχετε αγοράσει τίποτα.

Photo Mode
Τέλος, το Gran Turismo ποτέ δεν απογοήτευσε στο θέμα των φωτογραφιών και το GT Sport συνεχίζει την παράδοση με τη προσθήκη ενός από τα καλύτερα photo mode και editors που θα βρείτε σε οποιοδήποτε παιχνίδι. Τα Τοπία, όπως ονομάζεται το Photo Mode, περιλαμβάνουν αυτό ακριβώς, τοπία από ορισμένους από τους πιο όμορφους προορισμούς στο πλανήτη. Από τη Κορέα, μέχρι τη Τσεχία και από την Ιταλία μέχρι την Αμερική, μπορείτε πλέον να τοποθετήσετε το αυτοκίνητό σας σε αληθινά τοπία-φωτογραφίες και όχι απλά σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Μόλις βρείτε τη σωστή τοποθέτηση του οχήματός σας στη σκηνή (ή των οχημάτων σας, μπορείτε να έχετε μέχρι και 3 στην ίδια σκηνή) τότε θα μπορείτε να βυθιστείτε στις επιλογές τις κάμερας και έτσι να δημιουργήσετε ορισμένες από τις πιο ρεαλιστικές φωτογραφίες που θα δείτε ποτέ από παιχνίδι.

Συμπέρασμα
Το Gran Turismo Sport αποτελεί ένα reset για τη σειρά. Το σκεπτικό ποσότητα > ποιότητα αντιστράφηκε σε ποιότητα > ποσότητα. Εκεί που είχαμε 1000+ αμάξια με τα 800 να είναι χαμηλής ανάλυσης και από την εποχή του PS2, τώρα έχουμε 140 οχήματα τρομερής ανάλυσης. Εκεί που είχαμε 46 πίστες στο Gran Turismo 6, τώρα έχουμε 38 με τον αριθμό να πέφτει στο τρομακτικό 23 αν δεν μετρήσουμε τις ανάποδες και εναλλακτικές πίστες. Εκεί που είχαμε δεκάδες offline πρωταθλήματα, τώρα στο επίκεντρο του παιχνιδιού είναι ο online ανταγωνισμός με το offline να παίρνει δεύτερη θέση. Το Gran Turismo λοιπόν έχει αλλάξει και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στη συνεργασία της Polyphony και του PlayStation με τους διάφορους κατασκευαστές παγκοσμίως στα πλαίσια του Vision GT, με το FiA στα πλαίσια του δίκαιου διαδικτυακού ανταγωνισμού και με το γεγονός ότι είναι το μοναδικό παιχνίδι που έχει δημιουργήσει πραγματικούς οδηγούς αγώνων μέσω του GT Academy προγράμματος.

Το Gran Turismo έχει πάψει εδώ και χρόνια να είναι το Gran Turismo που παίζαμε κάποτε, τώρα πλέον στοχεύει αλλού και δυστυχώς δεν μπορούμε όλοι να ακολουθήσουμε. Κάποιοι θέλουν να γίνουν online πρωταθλητές ενώ άλλοι απλά θέλουν να βάλουν μία ανοιχτή εξάτμιση και αεροτομή στο Mazda MX-5 για να τρέξουν στο Sunday Cup.

Το Gran Turismo Sport αποτελεί μία νέα αρχή για τη σειρά Gran Turismo και όπως είναι αναμενόμενο, κάθε αρχή και δύσκολη. Eίχαμε απλούστευση της διαδικασίας αναβάθμισης αυτοκινήτων, αφαίρεση ορισμένων επιλογών αλλά και προσθήκη νέων. Αν το Gran Turismo Sport αποτελεί βάση για τα Gran Turismo του μέλλοντος, το μέλλον φαντάζει λαμπρό… απλά τώρα ακόμα είμαστε στη γραμμή εκκίνησης.

Βαθμολογία:  7/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης