Το πρώτο τρίμηνο του 2016, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων συρρικνώθηκε κατά 9.5%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Υπήρξαν διψήφια ποσοστά πτώσης στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE), στα Φωτογραφικά Είδη (PH), στα Προϊόντα Πληροφορικής (IT) και στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλώσιμων (OE). Βελτίωση παρατηρήθηκε στις Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA) και τις Τηλεπικοινωνίες (TC). To σύνολο της αγοράς των τεχνολογικών
καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε σε 451 εκατ. Ευρώ.

Ελλάδα: Τεχνολογικά Καταναλωτικά Προϊόντα– Αξία πωλήσεων ανά κατηγορία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά

Ο τομέας των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών στην Ελλάδα παρουσίασε μείωση το πρώτο τρίμηνο του 2016 κατά 13.2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο τρίμηνο το 2015. Η πτώση στις πωλήσεις των Τηλεοράσεων (-11.7%) οφείλεται εν μέρει στη θετική επίδραση της αλλαγής σε ψηφιακό σήμα στα Νησιά το Φεβρουάριο του 2015.Οι κάμερες δράσης και τα ηχεία διατήρησαν τη θετική τους τάση κατά το πρώτο τρίμηνο και η μέση τους τιμή ανέβηκε σε όλες σχεδόν τις κύριες κατηγορίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φωτογραφικά Είδη

Η πτώση του τομέα των Φωτογραφικών Ειδών συνεχίστηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016. Παρατηρήθηκε πτώση στις κάμερες με σταθερούς φακούς καθώς επίσης και στις κάμερες με αποσπώμενους φακούς. Συνολικά, οι πωλήσεις των ψηφιακών καμερών μειώθηκαν κατά 14,5%, σε
σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2015, ενώ υπήρξαν σημαντικές προσφορές σε SLR κάμερες.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές

Ο τομέας των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 11% το πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, με έσοδα 99 εκατ. Ευρώ. Όλες οι υπο-κατηγορίες βελτιώθηκαν μεταξύ των τριών μεγαλύτερων κατηγοριών (ψυγεία, φούρνοι μικροκυμάτων και πλυντήρια –αυξήθηκαν κατά 13%, 13.1% και 6% αντίστοιχα). Η τάση για αντικατάσταση των παλιότερων κουζινών και η προώθηση των εντοιχισμένων μοντέλων έδωσαν ώθηση στην κατηγορία.

Μικρές Οικιακές Συσκευές

Το πρώτο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των Μικρών Οικιακών Συσκευών μειώθηκε οριακά –σημείωσε πτώση -0.3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Η αγορά των μηχανών καφέ μονής δόσης φαίνεται να έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού, ενώ οι αποχυμωτές σημείωσαν αύξηση 19.5%. Οι ηλεκτρικές σκούπες, τα σίδερα, οι ξυριστικές μηχανές και τα προϊόντα hair styling με όπλο τις ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση.

Προϊόντα Πληροφορικής

Η αξία των πωλήσεων στον τομέα των Προϊόντων Πληροφορικής μειώθηκε κατά 38.1% στο πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Οι ταμπλέτες και οι φορητοί υπολογιστές παρουσίασαν μεγάλη μείωση, ως αποτέλεσμα της θετικής επίδρασης του προγράμματος «Ψηφιακή Αλληλεγγύη» που έτρεξε το προηγούμενο έτος. Παρουσιάστηκαν θετικά πρόσημα στην κατηγορία των οθονών και περιφερειακά παιχνιδιών που ωφελήθηκαν από τις κονσόλες νέας γενιάς.

Τηλεπικοινωνίες

Ο τομέας των Τηλεπικοινωνιών αυξήθηκε κατά 5.1%, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2015, με συνολικά έσοδα 141 εκατ. Ευρώ. Η κατηγορία των έξυπνων κινητών συνέχισε να καταγράφει θετική τάση (ωφελώντας και τις πωλήσεις των ακουστικών), ενώ θετική ήταν και η
κατηγορία των wearables. Η μέση τιμή αυξήθηκε σε όλα τα προϊόντα του τομέα των Τηλεπικοινωνιών
κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλώσιμα

Ο τομέας των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων παρουσίασε μείωση κατά 11.6% το πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο για το 2015. Παρατηρήθηκε σημαντική πτώση στα πολυμηχανήματα και στους εκτυπωτές -9% και -18.3% αντίστοιχα. Μετά από ένα χρόνο με διατήρηση σταθερών τιμών, η μέση τιμή αυξήθηκε και στις δύο υποκατηγορίες.

Δείτε τις εκθέσεις τους GfK TEMAX® και για τις 41 χώρες ξεχωριστά, συμπεριλαμβανομένων των πινάκων δεδομένων:
http://temax.gfk.com/reports/

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης