GDPR: Τα πρόστιμα αναμένεται να πέσουν βροχή

GDPR: Τα πρόστιμα αναμένεται να πέσουν βροχή
Η ΕΕ ολοκλήρωσε μια εκτεταμένη μεταρρύθμιση των κανονισμών περί προστασίας των δεδομένων προσωπικού́ χαρακτήρα στην Ευρώπη, που θα αρχίσουν να τίθενται σε ισχύ από τις 25 Μαΐου 2018, που ακούει στο όνομα GDPR.

Οι εποπτικές αρχές έχουν εξουσίες για την εξασφάλιση της τήρησης των αρχών του γενικού κανονισμού για την προστασία δεδομένων, καθώς και των δικαιωμάτων των ενδιαφερομένων προσώπων σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα του κανονισμού. Τα διοικητικά πρόστιμα αποτελούν κεντρικό στοιχείο του νέου καθεστώτος εφαρμογής που εισήγαγε ο κανονισμός και σημαντικό μέρος της εργαλειοθήκης επιβολής των εποπτικών αρχών σε συνδυασμό με άλλα μέτρα που προβλέπονται από το άρθρο 58 του κανονισμού.



Όταν όμως έχει θεσπιστεί ότι το πρόστιμο ανέρχεται σε 4% επί του τζίρου μιας επιχείρησης, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι μιλάμε για εξοντωτικές ποινές. Πόσο έτοιμοι όμως είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι επιχειρήσεις και οι φορείς του δημοσίου με την έλευση του νέου κανονισμού;

Απαντήσεις στα παραπάνω θέματα έδωσε ο ειδικός GDPR,  κος Αθανάσιος Δαβαλάς, μέλος της επιτροπής εκπαίδευσης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και Συνεργαζόμενος Καθηγητής του Παν. Πειραιώς στο e-learning του τμήματος Οικονομίας και Διοίκησης, του οποίου η εταιρεία DreamWeaver.Gr παρέχει υπηρεσίες συμμόρφωσης με τον νέο κανονισμό αναλαμβάνοντας και τον πρωτοεμφανιζόμενο ρόλο του Data Protection Officer – Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων, ο οποίος ανέφερε τα εξής:



«Είναι αλήθεια ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων είναι ανέτοιμοι για την έλευση του GDPR και στις 25 Μαΐου αναμένονται τα πρώτα πρόστιμα, τα οποία θα αφυπνίσουν την αγορά.  Η συμμόρφωση με τον νέο κανονισμό προστασίας δεδομένων έρχεται να βάλει μια τάξη και να θέσει κάποιους όρους στο ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων από ένα παραεμπόριο ανυπολόγιστης αξίας. Θέτει την προστασία του πολίτη στο επίκεντρο και θεωρώ ότι είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.

Όλοι ξέρουμε ότι κάτι πρέπει να κάνουμε, αλλά σχεδόν κανείς δεν το έχει κάνει ακόμα. Συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όσους δεν έχουν άγνοια κινδύνου να φροντίσουν να ενημερωθούν από τους ειδικούς στο θέμα GDPR, και να εναρμονίσουν τάχιστα όλη την επιχείρησή τους (offline και online δηλαδή τόσο τα φυσικά καταστήματα όσο και τις ιστοσελίδες τους) με τις απαιτήσεις του νέου νόμου για να αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις εντός των επόμενων ημερών.»

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 15 Μαΐου 2018, 20:00