Ένα σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει χρόνια την ελληνική ναυτιλία, είναι η έλλειψη αξιωματικών καταστρώματος και μηχανής. Η κατάσταση επιδεινώνεται με την πάροδο του χρόνου, τις αθρόες παραλαβές νέων πλοίων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, τη μη σωστή λειτουργία των ακαδημιών ναυτικής εκπαίδευσης και τον ανεπαρκή αριθμό εισακτέων στις σχολές.
Κι όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι νέοι, «κοιτούν» προς την θάλασσα, λόγω της κρίσης.

Οι δε ναυτιλιακές εταιρείες, απορροφούν μόλις το 25% των σπουδαστών, γεγονός που βέβαια λειτουργεί αποτρεπτικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Παραπολιτικά», η κυβέρνηση θέλει να επιτρέψει το συντομότερο δυνατόν, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, την ενεργοποίηση παλαιότερων νόμων που αφορούν στην ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης.
Την ίδια ώρα θα συγχωνεύσει ΑΕΝ λόγω υψηλού λειτουργικού κόστους.

Όπως σημειώνει ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας, Μιχάλης Λάμπρου στα Παραπολιτικά, «εύχομαι ειλικρινά αργά ή γρήγορα να πραγματοποιηθούν και οι 22 προτάσεις που περιέχονται στις αναφορές του υπουργού για αναβάθμιση και βελτίωση των σχολών ναυτικής εκπαίδευσης και επιτέλους την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών, υπό την εποπτεία φυσικά των αρμόδιων υπουργείων».

Και ο Μ. Λάμπρου συνεχίζει με μία πρόταση: Κατά την άποψή μου το καλύτερο που έπρεπε να έχουμε κάνει από καιρό για τη ναυτική εκπαίδευση, είναι να μιμηθούμε το παράδειγμα που μας έδωσαν οι Φιλιππίνες σε αυτόν τον τομέα, με την άριστη οργάνωσή τους και γιατί όχι σε έναν βαθμό και το παράδειγμα της Κίνας και της Τουρκίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης