Τη μία ανακοίνωση μετά την άλλη εκδίδουν ο πρώην υπουργός ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και ο νυν Θοδωρής Δρίτσας, με αφορμή τα προβλήματα στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Χθες ο κος Βαρβιτσιώτης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή σύμφωνα με την οποία:

ΟΝΟΜΑ-ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ 
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ:Β’ ΑΘΗΝΩΝ 
 
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θέμα: Υπό κατάρρευση η ακτοπλοϊκή σύνδεση σε πολλές περιοχές της χώρας 
 
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση αποτελεί για εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους νησιωτικών περιοχών ζωτικό συγκοινωνιακό αγαθό που διασφαλίζει τόσο την επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα, όσο και τη δυνατότητά τους να διακινούν προϊόντα και αγαθά. Για το λόγο αυτό, τους τελευταίους 18 μήνες, δεδομένων και των σωρευμένων ζημιών που εμφάνιζε λόγω της οικονομικής κρίσης ο κλάδος της ακτοπλοΐας, εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα εξορθολογισμού των ακτοπλοϊκών γραμμών του Αιγαίου, με γνώμονα όχι μόνο τη διασφάλιση της απρόσκοπτης σύνδεσης μεταξύ των νησιών, αλλά και την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών.
Τις τελευταίες ημέρες, όμως, η κατάσταση στην ακτοπλοΐα εμφανίζει σημάδια κατάρρευσης. Ολοένα και περισσότερα πλοία που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, οι οποίες επιδοτούνται με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω επίσχεσης εργασίας των πληρωμάτων τους. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», που από τις 18 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί το δρομολόγιο Λαύριο-Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, για το Ε/Γ- Ο/Γ «AQUASPIRIT», που από τις 19 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί τα ενδο-κυκλαδικά δρομολόγια των Ανατολικών Κυκλάδων, καθώς και για το Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που από τις 27 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος, με συνέπεια το Ε/Γ-Ο/Γ «ΒΙΝΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» που το αντικατέστησε να μην εξυπηρετεί από εκείνη την ημέρα τη δρομολογιακή γραμμή Mήλος-Θήρα-Ανάφη-Κάσος-Κάρπαθος-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές νησιωτικές περιοχές να παραμένουν, ήδη, για μεγάλο χρονικό διάστημα απομονωμένες και η επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα να δυσχεραίνεται διαρκώς.

  Κατόπιν των ανωτέρω,
 
Ερωτάται ο Υπουργός:  
• Τι προτίθεται να πράξει για την αποκατάσταση της εξυπηρέτησης των δρομολογιακών γραμμών που σήμερα δεν εκτελούνται;
 
• Με ποιόν τρόπο σκοπεύει να ρυθμίσει το πρόβλημα της καταβολής των δεδουλευμένων στους απλήρωτους ναυτικούς;
 
• Σκοπεύει να προχωρήσει στη σύσταση κρατικού φορέα ακτοπλοΐας,όπως επανειλημμένα έχει εξαγγείλει, επαναφέροντας έτσι τις εποχές των κρατικών μονοπωλίων που κατέστησαν την ακτοπλοΐα για τους νησιώτες αγαθό πολυτελείας; Έχει εξεταστεί η συμβατότητα Κρατικού Φορέα Ακτοπλοΐας με τον Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 3577/92  για την ελευθερία των ενδομεταφορών στα Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
 
 
 
Ημερομηνία                                                      Ο ερωτών βουλευτής
   
               Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης

Η απάντηση του Θοδωρή Δρίτσα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο μέχρι πριν ένα μήνα Υπουργός Ναυτιλίας της μνημονιακής κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή καλώντας τον αρμόδιο Υπουργό της σημερινής κυβέρνησης να απαντήσει …. αντ’ αυτού (!!) για τα τραγικά χάλια που άφησε στην ακτοπλοΐα και για την τραγωδία των απλήρωτων ναυτικών.
Προφανώς θα λάβει την απάντηση δια της προβλεπόμενης θεσμικής οδού. Όμως, είναι αδύνατον να μην έρθει στη σκέψη οποιουδήποτε διαβάσει αυτή την Ερώτηση η γνωστή λαϊκή ρήση: «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί»!

Απάντηση Βουλευτή Β΄ Αθηνών, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, στον Αν. Υπουργό Ναυτιλίας

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας ακολουθεί πιστά την έως τώρα τακτική της Κυβέρνησης, επιλέγοντας και εκείνος τον δρόμο των ασαφών και αόριστων απαντήσεων, απέναντι σε συγκεκριμένα ερωτήματα.

Υπενθυμίζω στον κ. Δρίτσα ότι ευρισκόμενος στην Αντιπολίτευση δεν ψήφισε κανένα μέτρο που προτείναμε,  μεταξύ των οποίων η δυνατότητα ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας από τον εκάστοτε Υπουργό Ναυτιλίας, αλλά και η δυνατότητα, με κοινή συναίνεση, της  διάλυσης των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας. Αυτά τα δυο μέτρα αποτελούσαν εργαλεία για τη διαφαινόμενη αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων από συγκεκριμένες εταιρείες, οι οποίες όπως φαίνεται αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Επίσης, οι απλήρωτοι ναυτικοί κατέστησαν μείζον θέμα πολιτικής εκμετάλλευσης από τον ίδιο τον κ Δρίτσα για όλο το προηγούμενο διάστημα, ενώ γνώριζε ότι η Κυβέρνηση αδυνατεί να υπεισέλθει σε θέματα που αφορούν τις σχέσεις εργαζόμενου και εργοδότη, όπου αρμόδια είναι τα δικαστήρια.

Απαντώντας στο ίδιο ύφος με εκείνον, του χαρίζω την παροιμία «έσπειρε ανέμους και θερίζει θύελλες».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης