«Κραυγή απόγνωσης» από τους πλοιοκτήτες ακτοπλοϊκών γραμμών  ηχεί στο Πειραιά, τις τελευταίες ημέρες καθώς η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος έχει επιφέρει σοβαρότατες συνέπειες στο τουρισμό και κατ’ επέκταση στην ακτοπλοΐα.

 Είναι χαρακτηριστικό ότι από το λιμάνι του Πειραιά κυκλικές κρουαζιέρες κάνουν μόνο δύο κρουαζιερόπλοια της Louis Hellenic Cruises, ενώ η Poulman Tours θυγατρική της Royal Caribbean Cruises πραγματοποιεί μόνο επιβίβαση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε την πρόθεσή της το 2013 να χρησιμοποιήσει σαν βάση το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης και να αφήσει το λιμάνι του Πειραιά.

Επίσης και η Costa η οποία είχε προγραμματίσει να επιβιβάζει κόσμο από τα λιμάνια του Ηρακλείου και της Ρόδου μέσα στο καλοκαίρι, δεν έχει ανοίξει ακόμα τα σχέδιά της, και η παρατεινόμενη κρίση έχει δημιουργήσει ανησυχίες στους φορείς της κρουαζιέρας στην Ακτή Μιαούλη.

Ακόμα και η ψήφιση του νόμου για την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα δεν έχει δημιουργήσει, τουλάχιστον αυτή τη στιγμή, το κλίμα ενθουσιασμού που ανέμεναν στην Ελλάδα φορείς και πολιτεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό που όμως θα επηρεάσει εντελώς αρνητικά την κρουαζιέρα στο μέσο της τουριστικής σεζόν αν δεν υπάρξει σταθερή κυβέρνηση, είναι σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στη NAYTEMPORIKI ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Κρουαζιέρας, Μιχάλης Λάμπρος: “κάτι που προβάλλει σαν αξεπέραστο πρόβλημα διότι όλοι μας περιμέναμε με αγωνία μια νέα κυβέρνηση από τις πρόσφατες εκλογές και την επανασύσταση του γνωστού μας υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που τόσο μας έλειψε τα τελευταία δύο χρόνια. Δυστυχώς πέσαμε έξω στις προσδοκίες μας και τώρα πλέον πάμε για νέες εκλογές”.

Πέραν την άρσης του καμποτάζ υπάρχουν δεκάδες άλλα θέματα για την κρουαζιέρα που πρέπει να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν άμεσα μόνο με την παρουσία υπεύθυνου υπουργού. “Ποιος θα κάνει τις επαφές με τις ξένες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά και τα ελληνικά λιμάνια ως αφετήριους και τερματικούς προορισμούς”, σημειώνει ο κ. Λάμπρος και προσθέτει: “Ποιος θα πάρει θέση για την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, τη λήψη μέτρων για την ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων, και όλες τις άλλες διαδικασίες που συνδέονται με την ομαλή και απρόσκοπτη προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια”, καθώς και ποιος: “θα ασχοληθεί επιτέλους σοβαρά με τα μέτρα ενίσχυσης του ανταγωνισμού των υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιων μήπως και επιτέλους επανέλθουν στη γαλανόλευκη κρουαζιερόπλοια ελληνικών συμφερόντων που αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται υπό ξένες ή κοινοτικές σημαίες λόγω του υψηλού κόστους της ελληνικής σημαίας”.

Όπως αναφέρει ο κ. Λάμπρος, σήμερα, δυστυχώς μόνο δύο κρουαζιερόπλοια της εταιρείας Louis Cruises δραστηριοποιούνται από τον Πειραιά και αυτά με σημαία Μάλτας.

“Η κατάσταση της ακυβερνησίας της χώρας μας και οι παρατεταμένες προεκλογικές περίοδοι έχουν δημιουργήσει κλίμα φόβου και αβεβαιότητας στους τουρίστες με αποτέλεσμα μέρα με την ημέρα να μειώνεται ο αριθμός των επιβατών των δύο πλοίων και να έχει φθάσει σε απογοητευτικά επίπεδα. Αν κάτι τέτοιο συμβαίνει στο μέσο της τουριστικής περιόδου φοβούμαι να σκεφτώ πού θα φθάσουν οι αριθμοί στο τέλος της περιόδου. Ολοσχερής οικονομική καταστροφή”.

Παράλληλα ο αντιπρόεδρος του κλάδου κρουαζιέρας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και μέλος του δ.σ. του ΣΕΤΕ, Ανδρέας Στυλιανόπουλος επισημαίνει: “Ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη του home porting στην κρουαζιέρα δεν μπορεί να είναι άλλο από την καλλιέργεια ενός καλύτερου επιπέδου εμπιστοσύνης.

Ως τώρα δεν έχει γίνει κάποια σοβαρή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση”.

Το παράδοξο ωστόσο είναι ότι οι ακτοπλοϊκές δέχονται ήδη κρατήσεις για την καλοκαιρινή σεζόν του 2013, αλλά έχουν παγώσει οι κρατήσεις για το 2012, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν μέχρι στιγμής ακυρώσεις.

Κορυφώνεται η αγωνία των ξενοδόχων                                                                                               

Σε αδιέξοδο βρίσκονται οι ξενοδόχοι της χώρας για την πορεία της φετινής χρονιάς, με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία των κρατήσεων στους εν Ελλάδι τουριστικούς προορισμούς. Ειδικότερα, όπως τονίζεται τις τελευταίες ημέρες, ο ρυθμός των κρατήσεων που εισάγονται στα συστήματα των ξενοδοχείων παρουσιάζει υστέρηση, σε σχέση με το προ των εκλογών διάστημα, ανάλογα με την περιοχή και την αγορά προέλευσης, που κυμαίνεται μεταξύ 30% και 50%.

Πιο αναλυτικά, η Πελοπόννησος, η Κέρκυρα και η Κρήτη εμφανίζουν μείωση του ρυθμού των κρατήσεων πέριξ του 50%, οι Κυκλάδες και η Χαλκιδική καταγράφουν μείωση του ρυθμού των κρατήσεων πέριξ του 30% και η Κως κινείται με μείωση του ρυθμού των κρατήσεων πέριξ του 40%. Σημειώνεται πως ο συνήθης αριθμός κρατήσεων, αυτή την εποχή, σε επίπεδο επικράτειας, ανέρχονται στο επίπεδο των 110.000 κρατήσεων ημερησίως.

Εύκολα, επομένως, μπορεί να γίνει αντιληπτή η απώλεια εσόδων για τη χώρα, στην περίπτωση που, τελικά, οι “διαφυγούσες” κρατήσεις κατευθυνθούν σε ανταγωνιστικούς προορισμούς, σημειώνουν οι ξενοδόχοι.

Στην παρέμβασή τους οι ξενοδόχοι ζητάνε από την υπηρεσιακή κυβέρνηση, να δοθεί ειδική μέριμνα στις ανάγκες της τουριστικής αγοράς, να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων υποδομών και να υπάρξει συντονισμός κεντρικού κράτους και οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης