Της Άντζελας Πεΐτση

Άκαρπη απέβη η τελευταία συνάντηση εκπροσώπων των εργαζομένων από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσα. Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως οι λιμενεργάτες, όπως κατήγγειλαν, είχαν πρόσκληση-συνάντηση με τον κ. Δρίτσα, στις 16 Ιουνίου 2016. Η εν λόγω συνάντηση αναβλήθηκε μετά από τριάντα ώρες που είχε κλειστεί το ραντεβού και έξι μέρες αναμονής έως ότου να οριστεί. Τελικά η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιουνίου 2016 χωρίς ωστόσο να υπάρξει κανένα θετικό αποτέλεσμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι προτάσεις που κατέθεσε ο κ. Δρίτσας άφησαν ανικανοποίητους τους εργαζόμενους στα Λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με τους δεύτερους να αποφασίζουν νέα συνέχιση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων.

Οι συνδικαλιστικοί τους εκπρόσωποι και συγκεκριμένα ΟΜ.Υ.Λ.Ε. , Ένωση μονίμων και δοκίμων λιμενεργατών Ο.Λ.Π., Σύνδεσμος εποπτών – αρχιεργατών Ο.Λ.Π και Σύλλογος εργαζομένων ΟΛΘ, προχώρησαν σε κοινή ανακοίνωση, δημοσιοποιώντας τις θέσεις του Υπουργείου, τη διάταξη που πρότειναν οι λιμενεργάτες και την ανακοίνωση της Κυβέρνησης. Αιτιολογώντας την ενέργειά τους αυτή, μίλησαν για τη σωστή ενημέρωση των εργαζομένων, των χρηστών των Λιμανιών, των Βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου και της κοινής γνώμης.

Αναλυτικά :

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Α) Η Διάταξη που μας προτάθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας:

«α) ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία”Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. (Ο.Λ.Π. Α.Ε.)”, ο οποίος εγκρίθηκε με την με αριθμό 5115.01/02/2004 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών – Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εμπορικής Ναυτιλίας (ΦΕΚ Β΄390 26.2.2004) διατηρείται σε ισχύ μέχρι την κατάργηση του από το ΔΣ της ΟΛΠ Α.Ε. και την αντικατάσταση του κατά τις ισχύουσες, κάθε φορά, γενικές διατάξεις περί ιδιωτικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων.»

Β) Η Διάταξη που προτείναμε τα συνδικάτα:

«α) ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία
“Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. (Ο.Λ.Π. Α.Ε.)”, ο οποίος εγκρίθηκε με την με αριθμό 5115.01/02/2004 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών – Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εμπορικής Ναυτιλίας (ΦΕΚ Β΄390 26.2.2004) διατηρείται σε ισχύ μέχρι την τροποποίηση του κατά τις ισχύουσες, κάθε φορά, γενικές διατάξεις περί ιδιωτικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων, στο ισχύον δίκαιο με συλλογική σύμβαση εργασίας ή διαιτητική απόφαση.»

Γ) Η ανακοίνωση της Κυβέρνησης:

«1. Η διατήρηση σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ και η όποια ενδεχόμενη αντικατάστασή του θα μπορεί να γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά γενικές διατάξεις περί ιδιωτικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων.»

Στην κοινή ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια τονίζουν: «Είναι φανερό ότι η διάταξη που προτάθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας παραπέμπει σε κατάργηση του ισχύοντος Γενικού Κανονισμού Προσωπικού και μάλιστα με απλή απόφαση του ΔΣ/ΟΛΠ (δηλ. της COSCO) ενώ είναι κανονιστική πράξη τριών υπουργών. Δίνεται δηλαδή νομοθετική αρμοδιότητα στην COSCO και παραπέμπει στην απόλυτη επιβολή της για πλήρη απορρύθμιση-κινεζοποίηση των εργασιακών σχέσεων σε ΟΛΠ-ΟΛΘ».

Και καταλήγουν: «Ο καθένας μπορεί ν’ αντιληφθεί τώρα πλέον το μέγεθος της παραπλάνησης που επιχειρεί η κυβέρνηση. Όσο πιο γρήγορα η Κυβέρνηση σταματήσει την άθλια μεθόδευση και υιοθετήσει την ελάχιστη θέση των εργαζομένων όπως την παραθέτουμε, τόσο πιο γρήγορα θα οδηγηθούν τα λιμάνια σε ηρεμία. Τα ψέματα της κυβέρνησης σπέρνουν ανέμους και θερίζουν θύελλες».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης