Ο Τουρισμός μαζί με την Ναυτιλία αποτελούν εδώ και δεκαετίες τους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας. Είναι οι κλάδοι που στηρίζουν το οικονομικό οικοδόμημα αυτής της χώρας με το συνάλλαγμα που εισάγουν να ξεπερνάει, τις καλές εποχές, σε ετήσια βάση, τα 30 εκατομμύρια ευρώ ενώ και την περίοδο κρίσης είναι κοντά στα 25 εκατομμύρια.

Όσο αφορά τον τουρισμό ο στόχος (και όχι οι προβλέψεις) για το 2015, τόσο του υπουργείου Τουρισμού όσο και του ΣΕΤΕ, μέχρι σήμερα, είναι μία αύξηση της τάξεως του 20%, στο σύνολο των εισερχόμενων τουριστών στην Ελλάδα, σε σύγκριση με το 2014, δηλαδή οι αφίξεις να αγγίξουν τα 25 εκατομμύρια τουρίστες, με ένα σύνολο τζίρου της τάξεως των 14 δισεκατομμυρίων ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως υπάρχουν και «ψιλά γράμματα» στην υπόθεση αυτή τα οποία προσγειώνουν στην πραγματικότητα.

Την συνολική εικόνα αποτυπώνει ένας γνώστης του κλάδου, ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο οποίος στις αρχές του 2013 πραγματοποίησε ένα όραμα ετών δημιουργώντας τη SWOT, εταιρεία Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τουριστικών Επιχειρήσεων.

«Βεβαίως ο στόχος του ΣΕΤΕ και του υπουργείου Τουρισμού, είναι μία αύξηση που θα αγγίξει τους 25.000.000 τουρίστες, στο σύνολο του Εισερχόμενου Τουρισμού στην Ελλάδα και το ευχόμαστε όλοι. Όμως είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι ως εισερχόμενοι τουρίστες στη χώρα μας, προσμετρούνται διάφορες κατηγορίες επισκεπτών, όπως π.χ. οι επιβάτες transit, όπου κάποιοι έχουν ως ενδιάμεσο σταθμό την Ελλάδα, για λίγες ώρες, πριν τον τελικό προορισμό τους. Έτσι ο ουσιαστικός αριθμός επισκεπτών της χώρας μας, όπου θα καταναλώσει και στις περιφερειακές επιχειρήσεις ενός προορισμού-τόπου είναι πάντα μικρότερος, από το μέγιστο των προβλέψεων και στόχων» επισημαίνει από την πρώτη στιγμή ο ιδρυτής της SWOT και προσθέτει:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ιδιαίτερη σημασία, θα πρέπει να δίδεται και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ξένων τουριστών, που επισκέπτονται τη χώρα μας, αφού εκτός από την Αθήνα, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα ο αριθμός των επισκεπτών δεν είναι αντίστοιχος με τις καταναλώσεις τους και τα έξοδα που πραγματοποιούν, εκτός των ξενοδοχείων που διαμένουν.»

Όσο αφορά τους αριθμούς και τις τάσεις μεταβάλλονται ανάλογα με τον τομέα που εξετάζει κάποιος.

«Το πρώτο τρίμηνο του 2015, έδειξε αύξηση της κίνησης στα αεροδρόμια Αθηνών και Θεσσαλονίκης κατά 33% και 25% αντίστοιχα, κυρίως όμως από το εσωτερικό. Δηλαδή οι Έλληνες μετακινούνται αρκετά εντός της χώρας.

Όμως το 2015 δείχνει ότι θα υπάρξει μείωση των προγραμματισμένων αεροπορικών αφίξεων από το εξωτερικό κατά 2%, σε σχέση με τον αντίστοιχο προγραμματισμό το 2014» τονίζει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης:

«Σημαντική μείωση κατά 23% αναμένεται στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Μείωση από 2% ως 9% επίσης αναμένεται στα αεροδρόμια της Κέρκυρας, της Κω, της Ρόδου, της Κεφαλονιάς, των Χανίων και της Καβάλας». Υπάρχουν όμως και αεροδρόμια στα οποία αναμένεται να καταγραφεί αύξηση της κίνησης.

«Από την άλλη πλευρά, εντυπωσιακή είναι η αύξηση των προγραμματισμένων πτήσεων στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης κατά 34% και της Σάμου κατά 29%. Σημαντικές αυξήσεις, μεταξύ 10% και 23%, αναμένονται στα αεροδρόμια του Άραξου, της Ζακύνθου, της Σκιάθου και του Ακτίου σύμφωνα στοιχεία, διασταυρωμένα με την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και τον ΣΕΤΕ» υπογραμμίζει ο Γ.Κωνσταντινίδης.

Οι προβλέψεις για την ακτοπλοία μέχρι το τέλος του 2015 κάνουν λόγο για αύξηση κατά 12% στις μετακινήσεις με πλοία προς και από όλους τους προορισμούς της Ελλάδας.

Κρουαζιέρα

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο κλάδος της κρουαζιέρας στο “ψηφιδωτό” του τουρισμού στην Ελλάδα.

«Οι κρουαζιέρες θα μας φέρουν αυτή χρονιά 2,5 εκατομμύρια αφίξεις ακολουθώντας τη διεθνή τάση αύξησης στις κρουαζιέρες, που πιάνουν ποσοστά δεκαετιών ’80-’90» είναι η εκτίμηση της SWOT.

Τα αισιόδοξα μηνύματα έρχονται και από τον συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό.

«Ο τομέας του συνεδριακού και επαγγελματικού τουρισμού έχει παρουσιάσει τα τελευταία δύο χρόνια, σημαντική ανάκαμψη, αφού μετά από μία επώδυνη τριετία, 2010-2013, οι αριθμοί, κυρίως στην Αθήνα, δείχνουν ότι τόσο ξένοι οργανισμοί και εταιρείες, όσο και ελληνικές επιχειρήσεις, αναπτύσσουν ενέργειες οργανωμένων δράσεων και ενημερώσεων προς στελέχη και συνεργάτες» τονίζει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

«Πιο συγκεκριμένα, η Αθήνα, μετά από μια άνοδο σε ποσοστό 30% το 2014, σε σχέση με το 2013, δείχνει να συνεχίζει τις αυξητικές τάσεις στη διακίνηση του επαγγελματικού τουρισμού με τα ποσοστά αυτά να αγγίζουν το 2015, το 12%, σε σχέση με το 2014».

Η SWOT

Μέσα σε αυτό το άκρως ανταγωνιστικό πλαίσιο η εταιρεία SWOT, αναπτύσσεται ραγδαία.

«Με γνώση του χώρου του τουρισμού και εμπειρία πολλών ετών από τα στελέχη της, γίνεται ο εξειδικευμένος συνεργάτης για κάθε τουριστική επιχείρηση, γνωρίζοντας τόσο το αντικείμενο, όσο και το σύνολο των εταιρειών που διακινούν τον τουρισμό στη χώρα μας» βεβαιώνει ο ιδρυτής της.

«Στόχος της SWOT, είναι η ανάδειξη των πελατών και συνεργατών της σε πρωταγωνιστές στον τομέα δράσης τους, ώστε να εδραιωθούν στη θέση που τους ανήκει στην τουριστική αγορά του τόπου τους, μέσα από την αναγνωρισιμότητα, την πληρότητα των υπηρεσιών τους και την αύξηση των εσόδων τους» τονίζει ο κ. Κωνσταντινίδης και προσθέτει.

«Η SWOT είναι επίσης η διοργανώτρια εταιρεία του BusinessTravel Professionals Forum (BTPF), όπου ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα έρχονται σε επαφή τους κυριότερους εκπροσώπους εμπορικών εταιρειών και ταξιδιωτικών γραφείων (DMC’s,PCO’s, MICE, Wholesalers) σε προγραμματισμένες Β2Β συναντήσεις ορισμένου χρόνου.

Στόχος του BTPF είναι η επίτευξη όσο το δυνατόν περισσότερων επαφών και προοπτικής συνεργασιών, μεταξύ των συμμετεχόντων, ώστε να αναπτυχθούν απευθείας σχέσεις με τους πρωταγωνιστές της αγοράς, γνωρίζοντας οι καλύτεροι… τους καλύτερους.»

Newmoney.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης