Με το βλέμμα στις εκλογές και την ελπίδα ότι θα προκύψει πολιτική και οικονομική σταθερότητα βρίσκεται ο κλάδος της ελληνικής κρουαζιέρας ευελπιστώντας ότι η ομαλοποίηση της κατάστασης στην Ελλάδα θα έχει ως αποτέλεσμα ένα καλό 2016.
Οι επαΐοντες της ελληνικής κρουαζιέρας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Σε αυτούς που βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο και σε αυτούς που το βλέπουν μισοάδειο.
Η καλοκαιρινή περίοδος ολοκληρώνεται και τα πρώτα συμπεράσματα από τους φορείς του κλάδου χαρακτηρίζονται από μία συγκρατημένη αισιοδοξία.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας η οποία έσπευσε και κοινοποίησε τις θέσεις της αλλά και τις εκτιμήσεις της τόσο για την τρέχουσα περίοδο όσο και για το 2016.
«Παρά την πολιτική αστάθεια, την οικονομική κρίση με τις προεκτάσεις της στα capital controls, καταστάσεις που δυσχεραίνουν την ομαλή διαχείριση του τουριστικού προϊόντος, ο τουρισμός από τον κλάδο της κρουαζιέρας, δεν υπέστη σοβαρές απώλειες και δεν χάθηκε σημαντικό έδαφος από τις αρχικές προβλέψεις» επισημαίνεται σε κείμενο της Ένωσης το προεδρείο της οποίας προχωράει και σε πολιτική ανάλυση:
«Τα πρόσφατα πολιτικά γεγονότα και οι επικείμενες νέες εκλογές, ελπίζουμε να οδηγήσουν σύντομα σε σταθερότητα της κατάστασης, για να μην επηρεαστεί περισσότερο το κλίμα για τον τουρισμό εν γένει, μια που διανύουμε το δεύτερο σκέλος της τουριστικής περιόδου και οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί, καταρτίζουν τα σχέδια και τα προγράμματά τους και γίνεται το pre-booking για το 2016» και προσθέτει:
«Πάντως οι εκτιμήσεις είναι πως, εάν δεν επιδεινωθεί η κατάσταση, την επόμενη θερινή περίοδο θα βρισκόμαστε στην αρχή σταθερότητας με διατήρηση της κίνησης του 2015 και για το 2016 και με τάση ανάπτυξης, τα αποτελέσματα της οποίας θα φανούν καλύτερα στη συνέχεια».
Την καθησυχαστική διαβεβαίωση ότι η Ελλάδα και τα ελληνικά νησιά παραμένουν κορυφαίος προορισμός για τις εταιρείες κρουαζιέρας έχει δώσει ο Κυριάκος Αναστασιάδης, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της CLIA Ευρώπης- Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας.
«Θα θέλαμε να επιβεβαιώσουμε ότι η Ελλάδα και τα ελληνικά νησιά παραμένουν ένας κορυφαίος προορισμός στις προτιμήσεις και τις επιλογές του κλάδου της κρουαζιέρας. Καμία εταιρεία κρουαζιέρας δεν έχει εκφράσει την πρόθεσή της ή έχει προβεί σε ακύρωση προγραμματισμένων δρομολογίων κρουαζιέρας για τη φετινή ή και την επόμενη χρονιά.»
Οι απαισιόδοξοι
Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν στελέχη του κλάδου της κρουαζιέρας που επισημαίνουν ότι το πιο αποκαρδιωτικό γεγονός είναι ότι ενώ ο παγκόσμιος τουρισμός κρουαζιέρας αυξάνεται ετησίως σε ποσοστά 5% έως 7%, ενώ δημιουργούνται συνεχώς νέοι προορισμοί, παρ΄ όλα αυτά στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου υπάρχει μείωση και των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων αλλά και του αριθμού επιβατών παρά το γεγονός ότι προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια 3ης γενιάς δυναμικότητας άνω των 4.000 επιβατών το καθένα.
Βάση των στατιστικών καταγράφεται μία φθίνουσα πορεία από το έτος 2013 μέχρι σήμερα. Πιο συγκεκριμένα το 2014 υπήρξε μείωση κατά 12,88% σε επιβάτες και 10,77% σε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε σύγκριση με το έτος 2013. Διακινήθηκαν σε όλα τα λιμάνια της χώρας το 2014 4.932.373 επιβάτες έναντι 5.661.889 το έτος 2013.(newmoney)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης