Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Δεν έχουν περάσει λίγα 24ωρα από την μέρα που εκεί στην κατά τα άλλα κοσμοπολίτικη Μύκονο,με τους ΧΑΙ ΣΟΣΑΙΤΙ επωνύμους πολίτες έσβησε ανάμεσα στην προπέλα ενός “νοικιάρικου” ταχύπλοου με έναν 22χρονο χειριστή ο 10χρονος μικρούλης,και ακόμα οι έχοντες τον νόμο στα χέρια τους λιμενικοί δεν λένε να τον εφαρμόσουν αυστηρά σε όλα τα νησιά της Ελλάδας και ειδικά στα Κυκλαδονήσια, όπου ο κάθε δημαρχάκος έχει μοιράσει αφειδώς άδειες εγκατάστασης στις παραλίες   επιχειρηματιών που νοικιάζουν τα θαλάσσια μέσα τους(τζετ σκι,μπανάνες,καναπέδες κ.α),ενώ παράλληλα αντί αδράς αμοιβής επιβιβάζουν στα θαλάσσια μέσα τους και ανήλικους.
Και ο κάθε δημαρχάκος δεν έχει εξετάσει κατά πως ορίζει η κείμενη νομοθεσία εάν ο ενδιαφερόμενος  επιχειρηματίας πληρεί την νομιμότητα και διαθέτει τις ναυτικές γνώσεις και όχι μόνο έτσι ώστε να λειτουργήσει το “μαγαζάκι” τους ακόμα και στις πολυσύχναστες παραλίες της Μυκόνου,της Νάξου,της Τήνου αλλά και της Πάρου όπου εκεί μάλιστα λειτουργούν και κάποιες σχολές εκμάθησης ΓΟΥΙΝΓΚ ΣΕΡΦΙΓΚ,ενώ κάθε χρόνο στο νησί συγκεντρώνονται σερφίστες από όλο τον κόσμο.
Μέχρις εδώ όλα καλά αλλά έχει αναρωτηθεί ο δήμαρχος του νησιού,αλλά πιο πολύ ο λιμενάρχης και οι υπηρετούντες ένστολοι της Ελληνικής Ακτοφυλακής,καθώς και το ΑΡΧΗΓΕΙΟ και οι επιτελείς τους αν εκεί στην Χρυσή Ακτή του νησιού οι λουόμενοι στις καταπληκτικές παραλίες της συγκεκριμένης  περιοχής νοιώθουν ασφάλεια καθώς μόλις λίγα μέτρα από τα κεφάλια τους περνούν και μάλιστα με μεγάλες ταχύτητες οι “σανίδες” των επαγγελματιών αλλά και οι εκπαιδευόμενοι του είδους?
Τι και αν κάποιοι(ελπίζω οι λιμενικοί) έχουν τοποθετήσει σημαδούρες μέσα από τις οποίες δεν επιτρέπεται να πλέουν οι σερφίστες και οι επικίνδυνες σανίδες τους οι οποίες λόγω της κατασκευής τους-στο κάτω μέρος διαθέτουν ειδικό μεταλλικό η πλαστικό φτερό για να σχίζουν τα κύματα-εισέρχονται ανάμεσα στους λουόμενους, ανάμεσα τους παιδιά και ηλικιωμένοι,και δεν ΙΔΡΩΝΕΙ ΤΟ ΑΥΤΙ ΤΟΥΣ με τίποτα.
Όσο και αν οι διαμαρτυρίες πέφτουν βροχή αυτοί οι επιχειρηματίες αλλά και οι “χομπίστες” τους θαλάσσιου αυτού σπορ τον ΧΑΒΑ ΤΟΥΣ, αφού γράφουν τους πολίτες αλλά και τους νόμους της χώρας στα ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ των υποδημάτων τους.
Και καλά αυτοί που τώρα είναι η εποχή της κονόμας,αλλά οι υπηρετούντες λιμενικοί στην Πάρο δεν βλέπουν και δεν ακούνε της διαμαρτυρίες,ακόμα και έγγραφες έτσι ώστε να πάνε εκεί στην Χρυσή Ακτή και απλά να ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ για τους οποίους μάλιστα έχουν ΟΡΚΙΣΘΕΙ.
Ως φαίνεται μοναδικό μέλημα των ένστολων του Λ.Σ όχι μόνο στην Πάρο αλλά και στα υπόλοιπα νησιά είναι να κάνουν τους ΠΑΡΚΑΔΟΡΟΥΣ των ακτοπλοϊκών εταιριών και των πλοίων τους,εκεί στα κατά τα άλλα ακατάλληλα νησιά,όπου όταν ανεβαίνουν τα μποφόρ κινδυνεύουν πλοία και επιβάτες.
Αλλά εκτός των ΣΕΡΦΕΡ που μάλλον δεν είναι καν επαγγελματίες του είδους αλλά μαθητευόμενοι που για να μάθουν να στέκονται πάνω στην σανίδα πληρώνουν χρυσά λεφτά τους εκπαιδευτές των ειδικών επιχειρήσεων που λειτουργούν εκεί,οι λουόμενοι κινδυνεύουν να τραυματισθούν η στην χειρότερη να χάσουν ακόμα και την ζωή τους και στην Σάντα Μαρία,το Μοναστήρι,τις Κολυμπήθρες αλλά και την παραλία του ΑΙ ΓΙΑΝΝΗ ΤΟΥ ΔΕΤΗ αφού τα ενοικιαζόμενα ταχύπλοα που από τις πρύμνες τους τραβάνε επίδοξους σκιέρ η τα επικίνδυνα θαλάσσια παιχνίδια,σαν αυτό που πήρε την ζωή του 10χρονου αγοριού στην Μύκονο.
Πάντως για να λέμε τα “ΣΥΚΑ-ΣΥΚΑ” και την “ΣΚΑΦΗ-ΣΚΑΦΗ” οι υπηρετούντες λιμενικοί στην Πάρο λόγω παντελούς έλλειψης ταχύπλοων περιπολικών σκαφών δεν είναι σε θέση να βρίσκονται την ίδια στιγμή σε όλες τις παραλίες όπου λειτουργούν επιχειρήσεις θαλάσσιων μέσων και άλλων παρεμφερών αντικειμένων(βλέπε σχολές κατάδυσης).
Είναι σε θέση όμως να μεταβαίνουν στα σημεία των καταγγελιών με την μοτοσυκλέτα και το Τζιπ που διαθέτουν έτσι ώστε να “συμμαζέψουν” κάπως τους παρανομούντες επιχειρηματίες,ενώ παράλληλα θα μπορούσαν-άλλωστε τους δίνει το δικαίωμα ο νόμος-να καλούν κάθε λίγο και λιγάκι τους επιχειρηματίες  του είδους και να τους υπενθυμίζουν ότι αν δεν πληρούν τους όρους ασφάλειας που σημειωτέον προβλέπονται από τον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΙΜΕΝΑ δεν θα πέσουν μόνο τα προβλεπόμενα πρόστιμα αλλά θα ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ και οι άδειες λειτουργίας που φυσικά έχουν ΕΚΔΟΘΕΙ  από τους οικείους δήμους.
Και μόνο τότε ΙΣΩΣ οι λουόμενοι κάθε ηλικίας εκεί στην ΠΑΡΟ αλλά και τα υπόλοιπα νησιά των ΚΥΚΛΑΔΩΝ να μην κινδυνεύουν να χάσουν ακόμα και την ζωή τους από κάθε επίδοξο η επαγγελματία σερφίστα η σκιέρ,η ακόμα και από κάποιο ιδιωτικό ταχύπλοο σκάφος αναψυχής ο χειριστής του οποίου καθώς δεν γνωρίζει καθόλου την ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ(αν και έχει δίπλωμα χειριστή ταχύπλοου που υποτίθεται χορηγεί το Λ.Σ μετά τις προβλεπόμενες εξετάσεις),πλέει ακόμα και ανάμεσα από τους λουόμενους,αλλά και ΣΦΗΝΑ μπροστά από τις πλώρες των επαγγελματικών  σκαφών που καθημερινά μεταφέρουν χιλιάδες επισκέπτες του νησιού στις παραλίες.
Όμως καλό θα είναι οι υπηρετούντες στα νησιά των Κυκλάδων Λιμενικοί να εφαρμόσουν και τους νόμους που διέπουν το “δέσιμο” των σκαφών αναψυχής σε λιμάνια αλλά και μικρούς όρμους όπου συχνά πυκνά βλέπουμε πολυτελή κότερα και άλλα σκάφη αναψυχής να έχουν “πριματσάρει”-έχουν δέσει κάβους- από τα βράχια των παραλίων,όπου όμως για να φτάσουν εκεί οι χοντροί κάβοι περνούν πάνω από τα σώματα και τα κεφάλια των λουόμενων που αμέριμνοι απολαμβάνουν ξαπλωμένοι στην αμμουδερή,αλλά επικίνδυνη κατά τα άλλα παραλία.
Και επιτέλους για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα οι Λιμενικοί σε όλη την επικράτεια δεν είναι για να κάνουν τους ΠΑΡΚΑΔΟΡΟΥΣ στα λιμάνια αλλά ΜΟΝΟ για την πάταξη κάθε έκνομης πράξης στην θάλασσα και τις παραλίες της.
ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης