Πρέπει να υπάρξει γενικευμένη κινητοποίηση σε ναυτιλία και λιμάνια για να αποτραπεί μία ενδεχόμενη εκτεταμένη κυβερνο – επίθεση; Η καταφατική απάντηση στο ερώτημα αυτό, όπως επισημαίνουν αναλυτές, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ήδη έχει αρχίσει να σχηματοποιείται ένας νέος κλάδος σε παγκόσμια κλίμακα που «ειδικεύεται» στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών αντίμετρων σε μία ισάξια με την τρομοκρατία «ασύμμετρη απειλή» που όμως αυτή μπορεί να επεκταθεί μέσω υπολογιστών και δικτύων.
Τα σενάρια επί των οποίων εδράζει η απόφαση για την λήψη των ενδεδειγμένων μέτρων είναι τουλάχιστον, όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, εφιαλτικά με φορτία να «χάνονται» πλοία να αλλάζουν ρότες, χρηματικά ποσά για εφοδιασμούς, ανταλλακτικά και πληρωμές λιμένων να κατευθύνονται σε «άγνωστους λογαριασμούς και τη ζημιά στη φήμη των «θυμάτων» να συμπεριλαμβάνει και την ανεπιστρεπτί φυγή πελατών.
Πρόσφατα η US law firm Blank Rome είχε προβεί σε επισημάνσεις επί του θέματος που παρουσιάστηκαν μάλιστα και από μερίδα του διεθνούς ναυτιλιακού τύπου καθώς και άλλοι ειδικοί σε θέματα ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιακών τεχνολογικών εφαρμογών έχουν προειδοποιήσει για ενδεχόμενους κινδύνους.
Μάλιστα μεγάλα ανά τον κόσμο λιμάνια ήδη «θωρακίζονται» έναντι αυτών των απειλών αναπροσαρμόζοντας τα προγράμματα των υπολογιστικών τους συστημάτων σε νέα δεδομένα ασφαλείας με στόχο να «κλείσουν τις κερκόπορτες» στους «επιτήδειους». Ιδιαίτερα δε μετά την εκδήλωση «περιστατικού» στο λιμάνι της Αμβέρσας.(theseanation)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης