ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η χωρητικότητα των χώρων εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων δημιουργεί νέα δεδομένα ως προς την αναθεώρηση βασικών παραμέτρων που σχετίζονται με την ανάπτυξη των εμπορικών πολιτικών στα λιμάνια. Ήδη σε στρατηγικής σημασίας λιμάνια της Β. Θάλασσας διαφαίνεται ότι λίαν προσεχώς οι πάροχοι, που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι περισσότεροι των δύο ως προς τη διαχείριση terminals θα αποδυθούν σε μία νέα τακτική διατήρησης της πελατειακής τους βεντάλιας αλλά και προσέλκυσης πελατών από τους «αντιπάλους».

Χωρητικότητα, εξοπλισμοί και κυρίως ταχύτητες κινήσεων θα παίξουν σημαίνοντα ρόλο ως προς την διαμόρφωση των «τελικών πακέτων υπηρεσιών» επί των οποίων και θα κληθούν να αποφασίσουν το προσφορότερο οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Η χωρητικότητα του Ρότερνταμ θα προκαλέσει περιορισμένο πόλεμο τιμών. Οι τερματικοί σταθμοί ΑΡΜ εξετάζουν προτάσεις για πόλεμο τιμών, λόγω της μεγάλης χωρητικότητας του νέου σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Ρότερνταμ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο διευθύνων σύμβουλος της APMT στην Ευρώπη, Ben Vree, προβλέπει ότι θα είναι περιορισμένες ο όποιος αυξημένος ανταγωνισμός τιμών μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών.
Η νέα πύλη του Ρότερνταμ, που γειτνιάζει με τον τερματικό σταθμό Maasvlakte 2, πρόκειται να ανοίξει το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και προσβλέπει σε συνεργασία της DP World με τις ακόλουθες τέσσερις γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: APL, Mitsui OSK Line, Hyundai Merchant Marine και CMA CGM.

Ο τερματικός σταθμός Euromax, που βρίσκεται επίσης στο Ρότερνταμ, «βλέπει» συνεργασία της Kong’s Hutchison Port Holdings του Χονγκ Κονγκ , με την συμμαχία των Cosco Pacific, K Line, Yang Ming και Hanjin.

Σύμφωνα με εκτίμηση του Ben Vree ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες συνδέονται με τους λιμενικούς πάροχους γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι από τους συμβαλλόμενους θα μετέχουν με τον έναν η τον άλλο τρόπο στους τερματικούς σταθμούς.

Το γεγονός αυτό, δεν περνάει απαρατήρητο από τις κατά τόπους Αρχές Λιμένων που υπολογίζουν μέσα στα άλλα και την παράμετρο των συνεργασιών. Στις εξελίξεις στο συγκεκριμένο σκηνικό και οι επενδύσεις καθώς ο ανταγωνισμός αυτό επιτάσσει.

Όπως στην περίπτωση του Πειραιά όπου η έλευση της COSCO οδήγησε σε μεγάλες επενδύσεις σε τεχνολογία και εξοπλισμούς με αποτέλεσμα και ο ΟΛΠ να «αναγκαστεί» να ακολουθήσει. Στον ίδιο καμβά η πρόσφατη ανακοίνωση της μεγάλης συμφωνίας COSCO-HP-ΤΡΑΙΝΟΣΕ για διανομή των προϊόντων της HP στην Ευρώπη αλλά και την Ανατολική Μεσόγειο δημιουργεί νέα δεδομένα τα οποία ήδη έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών που ως γνωστόν προσβλέπουν στην ανάπτυξη του εμπορευματικού-σιδηροδρομικού κέντρου του Θριάσιου.

theseanation

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης