Στο επίκεντρο της προσοχής των πλοιοκτητών βρίσκονται τα πλοία από «δεύτερο χέρι» και είναι ενδεικτικό ότι μόνο τον περασμένο Ιούλιο άλλαξαν χέρια 151 πλοία και έγιναν επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές η προτίμηση αυτή αποδίδεται στα εξής γεγονότα:
1. Η μείωση των τιμών των «μεταχειρισμένων» τους δίνει πλεονέκτημα συντομότερης απόσβεσης σε μια ανάκαμψη της ναυλαγοράς απ’ ότι στα νεότευκτα πλοία.
2. Τα πλοία από «δεύτερο χέρι» παραδίδονται άμεσα, με αποτέλεσμα ως επένδυση να γίνεται σε άμεσο χρόνο, με μεσο- βραχυπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη. Αντίθετα, καθώς για τα νεότευκτα πλοία απαιτείται αναμονή δύο ή και περισσότερων χρόνων για την παράδοση, χρειάζεται μελέτη μακροπρόθεσμων μεγεθών.
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και σε αυτή την αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny τον περασμένο Ιούλιο αγόρασαν από «δεύτερο χέρι» 30 πλοία, τέσσερα λιγότερα απ’ ότι τον Ιούνιο, επενδύοντας περίπου 500 εκατομ. δολάρια. Αντίθετα, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2014 αγόρασαν 8 περισσότερα πλοία (αύξηση 36%).
Στα αξιοσημείωτα του Ιουλίου ότι οι Έλληνες «επέστρεψαν» στα bulk carriers αγοράζοντας 18 πλοία, σε ένα σύνολο επενδύσεων ύψους 238,5 εκατομ. δολαρίων ενώ τον Ιούνιο είχαν αγοράσει μόλις 14 (αύξηση 29%) και τον Ιούλιο του 2014 12 (αύξηση 50%).
Επίσης, αγοράστηκαν 6 δεξαμενόπλοια, ένα υγραεριοφόρο και 5 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ.
e-nautilia

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης