Το Βρετανικό Τμήμα Διερεύνησης Θαλάσσιων Ατυχημάτων (Marine Accident Investigation Branch-MAIT) κυκλοφόρησε την έκθεση της για το ατύχημα από την έρευνα που πραγματοποίησε για τη σύγκρουση τον Ιούλιο του 2013 του τάνκερ Apollo με την αποβάθρα στον Τερματικό Σταθμό του Northfleet Hope Εμπορευματοκιβωτίων στον ποταμό Τάμεση.
Σύμφωνα με την έκθεση, νωρίς το πρωί της 25ης Ιουλίου 2013, το γερμανικής ιδιοκτησίας MT Apollo έπλεε στον ποταμό Τάμεση κοντά στην περιοχή Tilburyness, κάτω από ισχυρά ρεύματα, όταν άφησε την προγραμματιζόμενη πορεία του και ήρθε σε επαφή με την αποβάθρα στον Τερματικό Σταθμό του Northfleet Hope. Τόσο το πλοίο, το οποίο ήταν φορτωμένο με 22.000 τόνους υγραερίου, όσο και η αποβάθρα υπέστησαν σημαντικές ζημιές ως αποτέλεσμα του ατυχήματος.
Κατά τη στιγμή της σύγκρουσης, η ομάδα της γέφυρας του πλοίου αποτελούνταν από δύο πλοηγούς της Λιμενικής Αρχής του Λονδίνου, ο πλοίαρχος, ο οποίος μόλις είχε επιστρέψει στη γέφυρα λίγο πριν το ατύχημα, τον αξιωματικό της γέφυρας (OOW) και τον πηδαλιούχο.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι ένας από τους πλοηγούς πραγματοποιούσε την πρακτική του άσκηση και δεν επιτρεπόταν να πιλοτάρει ένα πλοίο με μήκος και βύθισμα όπως του Apollo.
Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι κανένας από τους πλοηγούς δεν γνώριζε ότι το πλοίο ήταν εξοπλισμένο με έλικα μεταβλητού βήματος, που ήταν ρυθμισμένη στο μηδέν, καθώς το Apollo πλησίαζε το Tilburyness, μετά το οποίο το πλοίο άλλαξε πορεία.
Στην έκθεση επισημαίνεται ακόμα ότι το Tilburyness είναι μια περιοχή με έντονα και πολύπλοκα παλιρροιακά ρεύματα και υπήρξαν 4 ατυχήματα σε αυτήν την περιοχή από το 2007. Επίσης, οι πληροφορίες σχετικά με το σύστημα πρόωσης του πλοίου δεν ήταν άμεσα διαθέσιμες στους πλοηγούς, ενώ το μεγάλο μέγεθος του πλοίου και οι γενικότερες συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιούνταν η δοκιμή του πλοηγού δε συνιστούσαν τις κατάλληλες συνθήκες εξέτασης.
Η έκθεση αναφέρει ότι ο διαχειριστής του πλοίου έχει λάβει μέτρα για να αποφευχθεί η επανάληψη παρόμοιων συμβάντων και μια σύσταση έχει γίνει στη Λιμενική Αρχή του Λονδίνου, στη Βρετανική Ένωση Πλοηγών και στις υπόλοιπες αρμόδιες αρχές να αναπτύξουν κατευθυντήριες γραμμές για τις βέλτιστες συνθήκες διεξαγωγής της πρακτικής εξέτασης για πλοήγηση πλοίου.
e-nautilia

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης