Οι παραγγελίες Ελλήνων εφοπλιστών ρίχνουν την «πλάστιγγα» υπέρ των ναυπηγείων της Ιαπωνίας στη «σκακιέρα» του ανταγωνισμού με τα ναυπηγεία της Κίνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι, όπως αποτυπώνεται σε ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, τα κινέζικα ναυπηγεία δείχνουν περαιτέρω συρρίκνωση στο βιβλίο παραγγελιών τους ενώ αντίθετα τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας δείχνουν να ανακτούν μέρος της δύναμής τους.

Ωστόσο, όπως φαίνεται απ’ όλα τα στοιχεία τόσο η Ιαπωνία όσο και η πρώτη ναυπηγική δύναμη η Νότιος Κορέα έχουν αρχίσει να «μετράνε» σημαντικές απώλειες στις νέες παραγγελίες, γεγονός, που αρχίζει να προκαλεί κλυδωνισμούς στο σύνολο της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας.

Αναλυτικά, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου βιομηχανίας της Κίνας, τα κινέζικα ναυπηγεία κατάφεραν να κερδίσουν μόλις 15 εκατομμύρια τόνους (dwt) επί του συνόλου των νέων παραγγελιών, 47% κάτω από τα επίπεδα της ίδιας περιόδου πέρυσι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Κινέζικο βιβλίο παραγγελιών έχει διαμορφωθεί τώρα σε 121 εκατομμύρια τόνους καταγράφοντας μείωση 28,4% από τα 169 εκατομμύρια τόνους (dwt), που ήταν στο τέλος Σεπτεμβρίου 2011 και μείωση τριών εκατομμυρίων τόνων από τον περασμένο μήνα.

Η Ιαπωνία

Στην Ιαπωνία τα ναυπηγεία κέρδισαν 17 παραγγελίες συγκεντρώνοντας 908.639 gt (κόρους) στην διάρκεια του Σεπτεμβρίου έναντι 9 παραγγελιών συνολικής χωρητικότητας 243.900 gt (κόροι) τον Σεπτέμβριο του 2011 και παραγγελιών χωρητικότητας 790.948 κόρων τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία από την Ιαπωνική Ένωση Εξαγωγέων Πλοίων (Japan Ship Exporters’ Association- JSEA).

Ειδικότερα, τα μέλη του JSEA έλαβαν παραγγελίες για τρία πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ, τέσσερα Handysize φορτηγά, έξη Panamax φορτηγά, ένα LNG, ένα LPG και δύο Aframax δεξαμενόπλοια.

Η Ένωση ανέφερε ότι το 64,5% των παραγγελιών δόθηκαν από τους Ιάπωνες πλοιοκτήτες, το 10,3% από Έλληνες πλοιοκτήτες, άλλοι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί πλοιοκτήτες αντιπροσώπευαν το 12,7% ενώ οι πλοιοκτήτες από το Χονγκ Κονγκ αντιπροσώπευαν μόλις το 1,2% των παραγγελιών.

Στο τέλος του Σεπτεμβρίου στο βιβλίο παραγγελιών των ιαπωνικών ναυπηγείων ήταν 622 άνω 28,2 εκατομ. κόρων (gt) έναντι 631 πλοίων, χωρητικότητας άνω των 28,6 εκατομ. κόρων (gt) στα τέλη Αυγούστου. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το βιβλίο παραγγελιών έχει μειωθεί σημαντικά από τα 846 πλοία χωρητικότητας άνω των 38,5 εκατομμυρίων κόρων (gt) τον Αύγουστο του 2011.

Συνολικά, στην διάρκεια του 9μηνου του έτους τα Ιαπωνικά ναυπηγεία κατέκτησαν 117 παραγγελίες, της τάξης των 5,67 εκατομ. κόρων λιγότερα από τις παραγγελίες 151 πλοίων χωρητικότητας περισσότερο από 6,13 εκατομ. τόνων την ίδια περίοδο του περυσινού έτους.

Στη Νότιο Κορέα οι παραγγελίες νέων κατασκευών μειώθηκαν κατά 40% από έτος σε έτος για τη μεγαλύτερη ναυπηγική βιομηχανία στον κόσμο κατά την διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2012, με την εξασφάλιση παραγγελιών αξίας 13,12 δισ. δολαρίων έναντι παραγγελιών αξίας 22 δισ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Pireas2day

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης