Το γύρο του διαδικτύου κάνουν δηλώσεις του πρωθυπουργού της Κίνας Λι Κετσιάνγκ στο σερβικό πρακτορείο ειδήσεων Τανγιούγκ, ο οποίος και θα συμμετάσχει στη σύνοδο Κορυφής μεταξύ της Κίνας και 16 χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (CEE). Ο Κινέζος πρωθυπουργός σημείωσε μεταξύ άλλων τη σημασία που αποδίδει η κυβέρνησή του στη σύνδεση της Κίνας με την Κεντρική Ευρώπη διά της χερσαίας και θαλάσσιας οδού και το ρόλο του Πειραιά ως βασικού κόμβου στη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα.
Όπως ανέφερε «με κόμβο το λιμάνι του Πειραιά, στην Ελλάδα και το σιδηροδρομικό δίκτυο Βελιγραδίου – Βουδαπέστης, η αποκαλούμενη Νότια οδός μπορεί να αποτελέσει τη θαλάσσια και χερσαία, ταχεία γραμμή επικοινωνίας της Κίνας με την Ευρώπη».
Ανεξαρτήτως των πολιτικών εξελίξεων επί ελληνικού εδάφους χάρη στις οποίες φαίνεται να παγώνει μέχρι τον Μάρτη η διαδικασία (δεύτερη φάση) ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και ΟΛΘ η αναφορά του Κινέζου πρωθυπουργού στη «Νότια οδό» έρχεται σε χρονική συγκυρία να επιβεβαιώσει την τοποθέτηση των παραγωγικών τάξεων αλλά και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη για το” momentum” και τον κίνδυνο να χαθεί για τα ελληνικά λιμάνια.
Στον ίδιο καμβά και η σημασία της σιδηροδρομικής κάλυψης των ελληνικών λιμανιών που εν μέρει έχει συνδεθεί και με την τύχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Να σημειωθεί ότι προ ημερών σε σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη είχε καταγραφεί η αγωνία και ο προβληματισμός των εκεί παραγωγικών τάξεων για τις καθυστερήσεις σύνδεσης του λιμένα της Θεσσαλονίκης με εμπορευματικούς συρμούς είτε επί του άξονα της Εγνατίας είτε με τα νότια Βαλκάνια.
Όπου ως γνωστόν συντελείται κοσμογονία αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών με βάση «γερμανικό σχέδιο» που υφίστατο προ του πρώτου παγκοσμίου πολέμου τμήματα του οποίου έχουν επικαιροποιηθεί και αποκτήσει στρατηγική σημασία μετά και την υποθαλάσσια σιδηροδρομική ζεύξη της Κωνσταντινούπολης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης