Ναυπηγήσεων συνέχεια για τα «μεγάλα» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα τελευταία στοιχεία εμφανίζουν ευκρινώς τις τάσεις για παραγγελίες κατασκευών πλοίων με μεταφορικές ικανότητες της τάξης των 14.000 TEU αλλά και 18.000 TEU γεγονός που έχει θέσει σε κατάσταση πολέμου τα ναυπηγεία σε Ιαπωνία, Κορέα και Κίνα.

Η τελευταία μάλιστα διεκδικεί δυναμικά ένα μεγάλο μέρος των νέων παραγγελιών με ορίζοντα παράδοσης τη διετία 2016-17 προτάσσοντας την ταχύτητα κατασκευών αλλά και το κόστος που σε πολλές των περιπτώσεων είναι συμπιεσμένο. Από την άλλη πλευρά Ιαπωνία και Κορέα αντιτάσσουν στοιχεία ποιότητας στο σύνολο των κατασκευών σε μία προσπάθεια να αμβλύνουν τα προτασσόμενα από τον ανταγωνισμό. Μόλις πρόσφατα γνωστοποιήθηκε στο πλαίσιο δημοσιοποίησης στοιχείων για τις παραγγελίες ότι η SEASPAN παρήγγειλε τέσσερα συνολικά πλοία μεταφορικής ικανότητας 14.000 teu στα Ταϊβανέζικα ναυπηγεία CSBC με ορίζοντα παράδοσης το 2016 συνολικής αξίας $ 550m τα οποία και θα ναυλωθούν από την Yang Ming. Οι κατασκευές πλοίων με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες εκτός της «κατάστασης πολέμου» που έχουν φέρει τις ασιατικές ναυπηγικές κλίνες έχουν προκαλέσει «κούρσα ανταγωνισμού» μεταξύ εμπορικών λιμένων ανά τον κόσμο που διεκδικούν να εξυπηρετήσουν αυτά τα πλοία έναντι των ανταγωνιστών τους για προφανή οφέλη. Οι αλλαγές «πλεύσης» των εν λόγω λιμένων είναι τουλάχιστον «εντυπωσιακές» καθώς πέραν των νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων σε γερανογέφυρες και των παρελκόμενων τους έφτασαν να ανακοινώνουν ότι θα βελτιώσουν τα βυθίσματα τους ώστε να μπορούν άνετα να εξυπηρετηθούν τα «μεγάλα» πλοία ακόμη και όταν είναι πλήρως αυτά έμφορτα. Στην ίδια λογική ο τομέας των logistics εμφανίζει έντονη κινητικότητα όπως βέβαια και ο τομέας των συνδυασμένων μεταφορών (πλοίο-σιδηρόδρομος) ιδίως στη νότια Ευρώπη όπου είναι σε εξέλιξη ο «πόλεμος» βορρά – νότου μεταξύ των λιμένων για την απόκτηση της νέας αγοράς που σηματοδοτούν οι κατηγορίες των «μεγάλων» με ότι αυτό συνεπάγεται.
theseanation

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης