Περισσότερα από 46 δις δολάρια φαίνεται ότι επενδύουν τα Αμερικανικά λιμάνια, σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεων που είδαν το φώς της δημοσιότητας προκειμένου να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τη νέα γενιά των mega boxships από απόψεως υποδομών και εξοπλισμών.
Ωστόσο το αξιοσημείωτο στην υπόθεση είναι ότι ο συγκεκριμένος «λογαριασμός» αφορά τον «πρώτο κύκλο επενδύσεων» καθώς εικάζεται ότι λίαν προσεχώς και χάρη στις δυνατότητες της σύγχρονης ναυπηγικής θα παρουσιαστούν, κατόπιν παραγγελίας, ακόμη μεγαλύτερα πλοία του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Αν και το προαναφερθέν ποσό δεν… χαρακτηρίζεται «ιλιγγιώδες» ωστόσο είναι χαρακτηριστικό του μεγέθους των επιχειρούμενων εκσυγχρονιστικών αλλαγών που μάλλον δεν θα έχουν τέλος μέχρι οι ναυπηγοί να αποφασίσουν, αν το αποφασίσουν, ποιο θα είναι το όριο στα μεγέθη σε TEU’s.
Όσον αφορά στην Ευρώπη ακόμη δεν έχουν παρουσιαστεί στοιχεία για τις επενδύσεις που έχουν γίνει , σε πρώτη φάση, αλλά είναι παγιωμένη η άποψη ότι τα λιμάνια της Β. Ευρώπης ηγούνται μακράν σε επενδύσεις προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα μεγάλα πλοία αφ ενός και αφ ετέρου να μην κινδυνεύσουν από τα ανταγωνιστικά κινούμενα λιμάνια της Ν. Ευρώπης μεταξύ των οποίων και ο Πειραιάς.
Να σημειωθεί τέλος ότι μόλις προς 24ώρων είδαν το φώς της δημοσιότητας στοιχεία για απευθείας γραμμές Ασίας Αμερικής μέσω Σουέζ γεγονός που επαναφέρει το πεδίο ενδιαφέροντος για τις «συμπεριφορές» των λιμανιών της ΕΕ με «μέτωπο» στη Μεσόγειο και το ρόλο που θα κληθούν να διαδραματίσουν προσεχώς στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, του short sea αλλά και των logistics.(theseanation)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης