Κονδύλι της τάξης των 60 εκατομμυρίων ευρώ πρόκειται να διαθέσει το «Terminal de Contenedores de Barcelona» (TCB) προκειμένου να επαυξήσει τους χώρους εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Βαρκελώνης.
Πρόκειται για τη δεύτερη κατά σειρά επενδυτική κίνηση καθώς πρόσφατα σχετικά είχε διατεθεί κονδύλι 40 εκατομμυρίων ευρώ που στόχευε στην βελτίωση της δυναμικότητας του λιμένα με την επέκταση των εγκαταστάσεων στα 1515 μέτρα.
Ωστόσο το σημαντικό στην όλη προσπάθεια βελτίωσης των δυνατοτήτων του εμπορικού λιμένα είναι η παράλληλη προσπάθεια βελτίωσης της σιδηροδρομικής κάλυψης με στόχο την καλύτερη διασύνδεση με λιμάνι της Β. Ευρώπης αλλά και της γειτονικής Γαλλίας.
Η σιδηροδρομική βελτίωση λιμένων με «πρόσωπο» στη Μεσόγειο φαίνεται να είναι ένα πρώτο «αντίμετρο» στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων της Β. Ευρώπης που είδαν τους όγκους τους να υπερ-αυξάνουν λόγω των νέων μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πλοίων και σε βαθμό «κόπωσης» των συστημάτων διασποράς των εμπορευμάτων παρά τις άριστες σιδηροδρομικές καλύψεις που διαθέτουν.
Να σημειωθεί τέλος ότι Ισπανικά, Γαλλικά και Ιταλικά λιμάνια έχουν προωθήσει τις «σιδηροδρομικές τους σχέσεις» με την δρομολόγηση υπερ-ταχέων εμπορευματικών συρμών προκειμένου είτε να διακινούν τα εμπορεύματα από το ένα στο άλλο είτε να τα προωθούν στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης. Άλλωστε το «στοίχημα» είναι τα Μεσογειακά λιμάνια, μεταξύ των οποίων και ο Πειραιάς, να «κερδίσουν τη μάχη» με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης καθώς οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αρχίζουν να βλέπουν, ελέω οικονομιών κλίμακας, με ιδιαίτερη συμπάθεια τα Μεσογειακά λιμάνια.(theseanation)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης