Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε το νέο αναθεωρημένο, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κείμενο Σχεδίου Β’ Τροποποίησης μέσω φιλικού διακανονισμού του έργου κατασκευής του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ κ.λ.π., επένδυσης 230.000.000 ευρώ, μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του κ. Γιώργου Ανωμερίτη, μειοψηφούντων των εκπροσώπων των εργαζομένων.
Το νέο αναθεωρημένο κείμενο θα τεθεί υπόψη της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, η οποία συνέρχεται εκ νέου αύριο 25 Νοεμβρίου, ώρα 12.00 εξ’ αναβολής, οπότε αναμένεται να γίνει αποδεκτό. Το τελικό κείμενο ως σχέδιο νόμου θα αποσταλεί από το ΥΝΑ στην Βουλή, μετά την κύρωση του οποίου και τη δημοσίευση του σε ΦΕΚ θα τεθεί σε ισχύ.
Το κατασκευαστικό έργο του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, του Προβλήτα Πετρελαιοειδών του ΟΛΠ Α.Ε. και ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αναμένεται να ολοκληρωθούν το αργότερο το 2021, οπότε και η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Πειραιά, στο οποίο λειτουργούν ως διαχειριστές η ΣΕΠ Α.Ε. και ο ΟΛΠ Α.Ε. αναμένεται να ξεπεράσει τα 7.200.000 TEU (κιβώτια).

Αυτή είναι η εισήγηση του Προέδρου και Δ/ντα Συμβούλου του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΘΕΜΑ: Εισήγηση προς την Ε.Γ.Σ. επί του σχεδίου Συμφωνητικού Β’ Τροποποίησης
της από 25ης ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2008 Σύμβασης Παραχώρησης των Λιμενικών Εγκαταστάσεων 
των Προβλητών II και III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ 
ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε. (όπως τροποποιήθηκε την 26η Ιουλίου 2011), μετά την απόφαση του VI
ΤΜΗΜΑΤΟΣ του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τις παρατηρήσεις των μετόχων.
Μετά τα όσα έχουν εκτεθεί ως εισηγήσεις και αποφάσεις στα Δ.Σ. 179/11.11.2013, 
102/24.07.2014 και 140/20.10.2014, θα ήθελα να παραθέσω για το θέμα αυτό και τα 
ακόλουθα:
1. Όπως είναι γνωστό με τη Συμφωνία αυτή: 
α) Ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους
230.000.000 € στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. στα τμήματα των 
Προβλητών που του έχουν παραχωρηθεί ή του παραχωρούνται (Δυτικός Προβλήτας 
ΙΙΙ).
β) Αυξάνονται σημαντικότατα τα έσοδα από παραχωρήσεις για την εταιρία 
μας, αφού η δυναμικότητα αυξάνεται από 3.700.000 TEU σε 6.200.000 TEU
παραμένοντος σταθερού του ποσοστού είσπραξης επί των ενοποιημένων 
εσόδων της ΣΕΠ Α.Ε. στο 24,5%.
γ) Καθίσταται το λιμάνι του Πειραιά ένα εκ των πλέον σημαντικών λιμένων της 
Ευρώπης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων .
δ) Η Καθαρά Παρούσα Αξία της νέας Σύμβασης θα κυμαίνεται πλέον μεταξύ 
860 έως 1.050 εκατ. ευρώ και2
ε) Αποφεύγεται κάθε δικαστική εμπλοκή με την εταιρία “ΣΕΠ Α.Ε.” λόγω των 
απαιτήσεών της, οι οποίες συνδέονται με την οικονομική κρίση και τη μη μετακίνηση 
του Προβλήτα και των δικτύων Πετρελαιοειδών, συμβατικής ευθύνης του ΟΛΠ Α.Ε. 
2. Μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου το άρθρο 7 του Σχεδίου αναμορφώνεται 
ως ακολούθως:
7. Το κείμενο και οι Πίνακες 1 και 2 του άρθρου 4.3 («Μεταβλητό Οικονομικό 
Αντάλλαγμα») της Σύμβασης Παραχώρησης αριθμούνται ως παράγραφος 1 του 
άρθρου 4.3 και στο άρθρο 4.3 προστίθεται νέα παράγραφος 2 ως ακολούθως:
«4.3.2 Ορίζεται ρητά ότι, κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη της 
παρούσας, από την κύρωση του παρόντος συμφωνητικού Β’ τροποποίησης της 
Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή των Ελλήνων αναστέλλεται η καταβολή του 
εγγυημένου ανταλλάγματος του Πίνακα 2 του άρθρου 4.3 της σύμβασης 
παραχώρησης αρχικά μέχρι την ημερομηνία θέσεως σε παραγωγική λειτουργία του 
Δυτικού Τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ από την ΑΕΑΣ και σε κάθε περίπτωση μέχρι και 
το έτος 2021». ». 
Περαιτέρω από το έτος 2022 η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος, εφόσον 
ανακύψει περίπτωση καταβολής του, αναστέλλεται για κάθε έτος κατά το οποίο το 
ΑΕΠ της χώρας σε σταθερές τιμές 2005 (όπως ανακοινώνεται από την ΕΛ.ΣΤΑΤ), 
είναι χαμηλότερο από το ΑΕΠ του κατωτέρω Πίνακα 3 για το ίδιο έτος (ΑΕΠ 2008 σε 
σταθερές τιμές 2005 (€ 210.443 εκατ.) πλέον 2% ετησίως). 

Πίνακας 3- Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν Ελλάδας

Έτος ΑΕΠ ( € εκ.) Ετήσια Αύξηση (%)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

2022 277,675 2.0%
2023 283,228 2.0%
2024 288,893 2.0%
2025 294,670 2.0%
2026 300,564 2.0%
2027 306,575 2.0%
2028 312,707 2.0%
2029 318,961 2.0%
2030 325,340 2.0%
2031 331,847 2.0%
2032 338,484 2.0%3
2033 345,253 2.0%
2034 352,158 2.0%
2035 359,202 2.0%
2036 366,386 2.0%
2037 373,713 2.0%
2038 381,188 2.0%
2039 388,811 2.0%
2040 396,588 2.0%
2041 404,519 2.0%
2042 412,610 2.0%
2043 420,862 2.0%
2044 429,279 2.0%

7α. Στο άρθρο 4.4 «Σταθερό ετήσιο Αντάλλαγμα Ι» μετά την φράση «…όταν η 
επέκταση του Προβλήτα ΙΙΙ γίνει διαθέσιμη προς εκμετάλλευση» προστίθεται η 
φράση «…,περαιτέρω από την ημερομηνία θέσεως σε παραγωγική λειτουργία του 
Δυτικού Τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ, το σταθερό ετήσιο αντάλλαγμα Ι θα αυξηθεί 
κατά το μήκος των νέων θέσεων πλεύρισης πλοίων μεταφοράς 
εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι κατά μέτρα μήκους 567 μ. του καταβλητέου ποσού 
υπολογιζόμενου ως και για τις υπάρχουσες θέσεις πλεύρισης». 
7β. Στο άρθρο 4.5 «Σταθερό Ετήσιο Αντάλλαγμα ΙΙ» μετά τη φράση «…όταν η 
επέκταση του Προβλήτα ΙΙΙ γίνει διαθέσιμη προς εκμετάλλευση» προστίθεται η 
φράση «…,περαιτέρω από την ημερομηνία θέσεως σε παραγωγική λειτουργία της 
Δυτικής πλευράς της Προβλήτας ΙΙΙ το σταθερό αντάλλαγμα ΙΙ θα αυξηθεί κατά την 
προστιθέμενη διαθέσιμη έκταση, ήτοι κατά 135.330 τ.μ., του καταβλητέου 
ανταλλάγματος υπολογιζόμενου όπως και για υφιστάμενη έκταση».
3. Από τα πιο πάνω συνάγεται ότι:
α) Προστίθεται ως σημείο 7α το σημείο εκείνο το οποίο αφορούσε ως παρατήρηση 
στο σκεπτικό της Απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου το σταθερό ετήσιο 
αντάλλαγμα Ι. Βάσει και των τοπογραφικών σχεδιαγραμμάτων το μήκος του 
Προβλήτα ορίζεται σε 567 μ., για το οποίο θα καταβάλλεται το συμφωνημένο ποσό.
β) Προστίθεται ως σημείο 7β το σημείο εκείνο του σκεπτικού της Απόφασης του 
Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο αφορούσε το σταθερό αντάλλαγμα ΙΙ. Βάσει των 
τοπογραφικών σχεδιαγραμμάτων τα τετραγωνικά μέτρα του Δυτικού υπό κατασκευή 
Προβλήτα ΙΙΙ ορίζονται σε 135.330, για το οποίο θα καταβάλλεται το νόμιμο 
αντάλλαγμα.4
γ) Προστίθεται νέα αναδιατυπωμένη παράγραφος με αρ.:4.3.2 στην οποία 
γίνεται αποδεκτή η διατύπωση του σκεπτικού του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την 
αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος μέχρι το έτος 2021.
δ) Προστίθεται νέα αναδιατυπωμένη παράγραφος, μετά την προηγούμενη, 
καθώς και αναδιατυπωμένος ο Πίνακας 3 για την περίοδο μετά το 2022, εφόσον 
υπάρξει φυσικά τέτοια ανάγκη. Σημειωτέον ότι και το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχεται ότι 
οι τροποποιήσεις του Σχεδίου είναι νόμιμες για τους λόγους που εκθέτει και οι οποίες 
ως προς το ουσιαστικό τους οικονομικό περιεχόμενο ανάγονται σε ζητήματα 
σκοπιμότητας, τα οποία εκφεύγουν της ελεγκτικής αρμοδιότητας του Ελεγκτικού 
Συνεδρίου και αποτελούν θέματα αποκλειστικής αρμοδιότητας του ΟΛΠ Α.Ε. 
Δεδομένου ότι το θέμα της αναστολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος για 
μετά το 2021, οπότε και θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ο Προβλήτας ΙΙΙ έχει άμεσα 
συνδεθεί λειτουργικά και οικονομικά με τον όρο 20 του Σχεδίου Συμφωνίας περί 
“εγγυημένης δυναμικότητας και ελάχιστης διακίνησης”, τα οικονομικά δεδομένα 
τίθενται σε νέα βάση υπολογισμού, όσον αφορά την ελάχιστη διακίνηση φορτίων, η 
οποία πλέον θα ανέρχεται το 2021 σε 3.087.500 TEU κάτω των οποίων θα 
καταβάλλεται penalty από τη ΣΕΠ Α.Ε. στον ΟΛΠ Α.Ε., ενώ η ετήσια εγγυημένη 
δυναμικότητα θα ανέρχεται το 2021 σε 4.750.000 TEU, σημεία τα οποία λειτουργούν 
εξισορροπητικά με την αναστολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. 
Σημειώνεται ότι από το 2013 το συνολικό συμβατικό αντάλλαγμα είναι μεγαλύτερο 
του ελάχιστου εγγυημένου.
Τέλος, μετά τις πιο πάνω παρατηρήσεις και αναδιατυπώσεις, το Δ.Σ. αποφαίνεται, 
όπως και το Ελεγκτικό Συνέδριο, ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του Σχεδίου της δεύτερης
Τροποποιητικής Σύμβασης μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. και εισηγείται την έγκρισή του 
από την έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων. 
Όπως είναι γνωστό μετά την έγκριση της Γενικής Συνέλευσης, το κείμενο της 
Συμφωνίας θα πρέπει να αποσταλεί στο Υ.Ν.Α. προκειμένου πλέον ως Σχέδιο Νόμου να 
κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων. Από την ημερομηνία δημοσίευσης του 
Νόμου σε ΦΕΚ θα τεθεί και η Σύμβαση Παραχώρησης αυτή σε ισχύ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης