Σε ελεύθερη πτώση βρίσκεται η πορεία του δείκτη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου που έχασε 17 ακόμη μονάδες, έκλεισε στις 738 και έσπασε τα χαμηλά του 2009 που ήταν οι 773 μονάδες.

«Παρά την μεταβλητότητα που υπάρχει στην παγκόσμια οικονομία, τα θεμελιώδη μεγέθη συνεχίζουν και συνηγορούν σε βελτίωση της αγοράς το τελευταίο τετράμηνο του έτους» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η έλλειψη δραστηριότητας στον Ατλαντικό και ιδιαίτερα από την Βραζιλία είναι ένας από τους λόγους που τα έσοδα των πλοίων και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων έχουν κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα ενώ την ίδια στιγμή αναφέρεται πως αρκετά Capes στον Ειρηνικό προσπαθούν να βρουν φορτία, γεγονός που επιδεινώνει περαιτέρω την εικόνα και πορεία της αγοράς» τονίζει και προσθέτει:

«Αρκετοί ναυλομεσίτες επισημαίνουν πως το 1ο εξάμηνο του 2014 και ιδιαίτερα το πρώτο τρίμηνο ήταν ιδιαίτερα χαμηλό, λόγω και των έντονων βροχοπτώσεων στην Βραζιλία και προσδοκούν βελτίωση της αγοράς οδεύοντας προς το 2ο εξάμηνο. Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως αναμένουν την αγορά να παρουσιάσει την ίδια τάση με πέρυσι, όπου από τον Αύγουστο άρχισε να παρουσιάζει κάποια θετικά σημάδια και το τελευταίο 3μηνο κινήθηκε ανοδικά ενώ τονίζουν η επικείμενη βελτίωση των ναύλων στον Ατλαντικό θα συμπαρασύρει και τους ναύλους στον Ειρηνικό.»

Όσο αφορά την Ινδονησία, η απαγόρευση των εξαγωγών σε minerals από τις αρχές του έτους με στόχο την ανάπτυξη της βιομηχανίας επεξεργασίας εντός της χώρας, είχε αρνητικό αντίκτυπο στα ημερήσια έσοδα των πλοίων και ιδιαίτερα των Handymax και των Supramax.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον Managing Director της Golden Ocean, Herman Billung, η απαγόρευση αυτή των εξαγωγών είναι σε αρκετά μεγάλο βαθμό η αιτία για την πτώση των ναύλων το πρώτο εξάμηνο.
newmoney

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης