ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H υπερπροσφορά χωρητικότητας παραμένει ένα πρόβλημα για τα containerships, όμως σύμφωνα με την τελευταία εκτίμηση του Drewry Maritime Equity Research (Q4 2013 Container Forecaster) μόνο 293.000 teu ή το 1,7% του παγκοσμίου στόλου containerships είναι ανενεργό με τάσεις συνεχούς μείωσης. Μα άλλα λόγια οι θαλάσσιοι μεταφορείς (liners) έχουν μπει σε μία by safesaver” id=”_GPLITA_0″ in_rurl=”http://i.txtsrving.info/click?v=R1I6NTIxMDg6NzAxOs-Azr_Pgc61zq_OsTo3ZDVmZWVkNjNmYjM2YjkwOTc3MWE3YzZjMDliYWZjNzp6LTE0OTktMjg3ODQ4Ond3dy50aGVzZWFuYXRpb24uZ3I6MTAyMDkxOmEwOWM1ODg3NjJkMzY0ZWY2MjdkMjY2YTdjY2FkNDU1OmMwN2I4NTdkYjJhODQ5NTY4M2VlODE0Zjc3Mjk2MmYz”>πορεία αυτοκαταστροφής, αναφέρει ο Drewry.
Ένα πρόβλημα είναι ότι τα περισσότερα από τα πλοία που θα πρέπει να αδρανοποιηθούν είναι χωρητικότητας μεγαλύτερης των 8.000 teu και οι μεταφορείς δεν θέλουν να «δέσουν» τα μεγάλα τους πλοία.
Παράλληλα νέα μεγάλα πλοία προτίθενται στον στόλο. Επιπλέον 61 πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 10.000 Teu αναμένεται να παραληφθούν το επόμενο έτος και θα προστεθούν στα 25 που παραλήφθηκαν ήδη αυτό το έτος και τα 14 που αναμένεται να παραληφθούν μέχρι το τέλος του χρόνου.
Αυτό σημαίνει ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν υπό πίεση και το επόμενο έτος, επηρεάζοντας αρνητικά τα οικονομικά τους αποτελέσματα.. Όμως οι εταιρείες απέχουν από την δραματική κατάσταση που αντιμετώπισαν το 2009 όταν το 11% του στόλου ήταν ακινητοποιημένο.
Το 2009 το έλλειμμα στις ταμιακές ροές των εταιρειών ήταν 15 δις. δολ ενώ τον τελευταίο χρόνο μειώθηκε στα 10 δις. δολ.
Μία ακόμη διαφορά σε σύγκριση με το 2009 είναι ότι τότε τα μεγάλης χωρητικότητας πλοία ήταν λίγα. Μόνο20 πλοία με μέση χωρητικότητας 12.700 teu απασχολούνταν στο τέλος του 2008 ενώ σήμερα 167 πλοία έχουν μέση χωρητικότητα 12.900 teu, τα οποία βαρύνονται με δάνεια ως νέα πλοία και συνεπώς δεν είναι εύκολο να διακινδυνευτούν τα έσοδα τους.
Πάντως σύμφωνα με τον Drewry Maritime Equity Research εάν οι ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να μην «δένουν» πλοία τότε ή θα πρέπει να στείλουν περισσότερα μεγάλης χωρητικότητας πλοία στα διαλυτήρια ή να υποαπασχολούν τον στόλο τους εξέλιξη οικονομικά αναποτελεσματική και σε βάρος των αποτελεσμάτων τους.

theseanation

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης