Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε διαδικασία αναθεώρησης της πολιτικής της για τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές. Η τρέχουσα πολιτική του προγράμματος NAIADES καθιερώθηκε το 2006 και από το επόμενο έτος θα πρέπει να δημιουργηθεί το πρόγραμμα NAIADES ΙΙ.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας, η Επιτροπή έχει ήδη δημοσιοποιήσει έγγραφο εργασίας, το οποίο παρουσιάζει συγκεκριμένες ενέργειες στο στάδιο της προετοιμασίας, καθώς και ορισμένες μελλοντικές πρωτοβουλίες. Συγκεκριμένα, στο έγγραφο εργασίας καθορίζονται πέντε τομείς όπου θα μπορούσαν να ληφθούν πιθανά μέτρα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

-Στην καθοδήγηση για την ενσωμάτωση των εσωτερικών πλωτών οδών και λιμένων στην υποδομή TEN-T,

-Στον εκσυγχρονισμό του στόλου συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων,

-Στην απασχόληση και τις δεξιότητες του προσωπικού,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

-Στην ανταλλαγή πληροφοριών και

-Στα κίνητρα που παρέχονται στην αγορά.

Το τελευταίο ουσιαστικά προτείνει στα λιμάνια, να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στο ρόλο των εσωτερικών πλωτών μεταφορών καθώς οι πληροφορίες αποτελούν το κλειδί για την ανάπτυξη του short sea αλλά και γενικότερα όλων των θαλάσσιων διασυνδέσεων μεταξύ λιμένων με προφανή στόχο την επιτάχυνση των εμπορευματικών ροών.

Το έγγραφο υποστηρίζει ότι τα λιμενικά τέλη, τα κόστη μεταφόρτωσης τερματικών και οι εμπορευματικές μεταφορές -πριν και μετά-  συμβάλλουν πολύ περισσότερο στο συνολικό κόστος των εσωτερικών πλωτών μεταφορών.

Κατά συνέπεια, η ικανότητα, η διαθεσιμότητα και η ποιότητα των εσωτερικών λιμενικών υπηρεσιών μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εμπέδωση της εσωτερικής ναυσιπλοΐας από τους ναυλωτές και ναυλομεσίτες.

“Θα ήθελα πολύ να δω τα στοιχεία στα οποία βασίζεται το συμπέρασμα της Επιτροπής”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ESPO Patrick Verhoeven σημειώνοντας ότι “αρκετά από τα μέλη μας καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες για την ανάπτυξη των εσωτερικών πλωτών μεταφορών”.

Η Επιτροπή δήλωσε ότι προτίθεται επίσης να αξιολογήσει τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες των λιμένων εσωτερικής ναυσιπλοΐας, ως μέρος της συνεχιζόμενης αναθεώρησης της πολιτικής των λιμένων της.

Το έγγραφο εργασίας αναφέρεται το πολύπλοκο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις ευρωπαϊκές μεταφορές, υποστηρίζοντας ότι απαιτείται μια αποσαφήνιση των καθηκόντων μεταξύ των διαφόρων εμπλεκόμενων φορέων.

 

Η Επιτροπή ανακοινώνει μια διαδικασία διαβούλευσης σχετικά με τη χρήση της τιμολόγησης των υποδομών για τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές και διοργανώνει στις 25 Ιουνίου με τη συμμετοχή της ESPO, συνάντηση διαβούλευσης με τους ενδιαφερομένους.

 

Πηγή: the sea nation

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης