ΠΟΝΤΟΠΟΡΑ ΠΛΟΙΑ 3.325, ΑΝΕΡΓΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ 3.909 ( ΑΥΤΟ ΣΕ ΜΠΛΕ ΦΑΣΑ)

Του Θανάση Λαμπρόπουλου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 “Η ναυτιλία των Ελλήνων παρά τη παγκόσμια κρίση και τις δύσκολες μέρες που περνά η πατρίδα μας διατηρεί τη διεθνή πρωτοπορία της και τους παραγωγικούς δεσμούς της με τον τόπο, ενώ συγχρόνως προετοιμάζεται να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις άδηλου εν πολλοίς μέλλοντος”.

Αυτό και άλλα πολλά όπως ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος αριθμεί συνολικά 3.325 βαπόρια όλων των τύπων και συνολικής χωρητικότητας 227.000.000 dwt και ότι συνεχώς εκσυγχρονίζεται με νέα πλοία και με μικρή ηλικία, τόνισε στην ομιλία του στα Ποσειδώνεια 2012 ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θόδωρος Βενιάμης, κάνοντάς μας έτσι όλους υπερήφανους που η πατρίδα μας βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής πυραμίδας.

Και στην ιδιωτική έκθεση με τα ναυτιλιακά και όχι μόνο προϊόντα παρευρίσκονταν και τον χειροκρότησαν αφού αυτά που είπε μας γέμισαν τα αυτιά με ελπίδες για το δύσκολο αύριο, υπουργοί πρώην και νυν, εφοπλιστές, πλοιοκτήτες και κάθε λογής  προύχοντες της ναυτιλίας, εκ των οποίων όμως ουδείς αναρωτήθηκε και δεν ρώτησε τον πρόεδρο της ΕΕΕ γιατί αφού οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν πάνω από 3.000 πλοία, ελληνικά και ελληνόκτητα, υπάρχουν παράλληλα και πάνω από 3000 ενεργοί Έλληνες ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων, πολλοί εκ των οποίων μάλιστα είναι “ξέμπαρκοι” πολλούς μήνες τώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και όλοι τους σιωπούν και κάνουν λόγο για πρωτιές και εκσυγχρονισμό στα γκαζάδικα και τα φορτηγά και από πάνω ενώ γνωρίζουν το πρόβλημα της ανεργίας που αυτοί δημιούργησαν με την ναυτολόγηση αλλοδαπών ναυτικών στα πλοία τους και πάντα με τις ευλογίες της εκάστοτε κυβέρνησης απλά ποιούν τη νήσσα.

Και ας φωνάζουν και διαμαρτύρονται οι Έλληνες ναυτικοί και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αλλά και όλες οι ναυτεργατικές ενώσεις οι “έχοντες και κατέχωντες” αλλού τυρβάζουν, ενώ μαζί τους χέρι-χέρι και οι κυβερνώντες τη χώρα.

Και ενώ αυτοί λένε τα δικά τους τα στενά γύρω από την Ακτή Μιαούλη αλλά και των Βορείων και Νοτίων προαστίων εκεί όπου έχουν “μετακομίσει” τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν γεμίσει άνεργους καπεταναίους, μηχανικούς, λοστρόμους, ναύτες, τζόβενα και καμαρότους που αναζητούν το πολυπόθητο μπάρκο.

Και αυτοί οι Έλληνες ναυτικοί που ψάχνουν, σύμφωνα με το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας δεν είναι 100 ούτε 200 αλλά είναι 3.909 ναυτικοί μας, ποσοστό που καταγράφει αύξηση της ανεργίας τον Μάρτη του 2012 σε ποσοστό 56,9%, σε σύγκριση πάντα με το αντίστοιχο περυσινό μήνα που οι άνεργοι ναυτικοί μας ήταν 2.491, ενώ είναι λυπηρό-λυπηρότατο αλλά και ανησυχητικό ότι το 19,7% του συνόλου των άνεργων ήταν πλοίαρχοι κάθε τάξης οι οποίοι ανήλθαν στους 773 καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το Μάρτιο του 2011 κατά 67,6%.

Εδώ φυσικά πρέπει να τονισθεί και να επισημανθεί ότι η επίσημη ανεργία ειδικά στους αξιωματικούς αποδεικνύει περίτρανα ότι η εθνική προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα και η ίδρυση Ιδιωτικών Σχολών είναι ένα μεγάλο παραμύθι, αφού δεν υπάρχει πλέον μπάρκο ούτε και για τους εν ενεργεία Έλληνες ναυτικούς.

Ας αφήσουν λοιπόν όλοι τους (πλοιοκτήτες-κυβέρνηση), τα παραμύθια τους και ας κοιτάξουν να εκσυγχρονίζουν τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού έτσι ώστε οι απόφοιτοί τους να είναι και αυτοί σύγχρονοι όπως τα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία, τα οποία και σαφώς είναι περισσότερα με τα πλοία στην πρύμνη των οποίων κυματίζει η γαλανόλευκη, την οποία μάλιστα οι Έλληνες πλοιοκτήτες χαρακτηρίζουν όπου βρεθούν και όπου σταθούν ακριβή για την τσέπη τους.

Και καταφεύγουν σε σημαίες ακόμα και τρίτων και τριτοκοσμικών χωρών προκειμένου να γλυτώσουν και αυτή την ελάχιστη εφορία, ενώ οι απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων και οι εγκριτικές πράξεις έχουν στην κυριολεξία πετάξει από τα ελληνικά και ελληνόκτητα βαπόρια τους εναπομείναντες Έλληνες ναυτικούς.

Και φυσικά δεν λείπουν και οι φήμες τόσο στον Πειραιά όσο και στο Λονδίνο περί μειώσεων των μισθών λόγω της…κρίσης.

Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΝΕ που αφορούν τον Μάρτιο του 2012 οι Έλληνες εν ενεργεία ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων ανέρχονται στους 19.777 και οι ενεργοί στους 3.909 και οι οποίοι αντιστοιχούν στο 19,76% επί του συνόλου, δηλ.ένας στους 5 είναι άνεργος. Τον Νοέμβριο του 2011 οι άνεργοι ήταν 3.387 και αντιστοιχούσαν στο 17,13% επί του συνόλου των εν ενεργεία, ενώ τον Μάρτιο του ίδιου έτους οι άνεργοι ανέρχονταν στους 2.491 και αντιστοιχούσαν στο 12,5% επί του συνόλου, δηλ.μέσα σε ένα χρόνο η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών αυξήθηκε κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες.

Επίσης σύμφωνα πάντα με το ΓΕΝΕ που κάποιοι θέλουν να διαλύσουν οι άνεργοι πλοίαρχοι Α τάξης το Μάρτιο του 2012 ήταν 224, ενώ πέρυσι ήταν 132 αύξηση δηλ της ανεργίας 69,6%, οι Β τάξης ήταν 257 ενώ πέρυσι 147 αύξηση 74,8%, και οι Γ τάξης το Μάρτιο του 2012 ήταν 292 ενώ πέρυσι 182 αύξηση 60,4%.

Οι άνεργοι μηχανικοί σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία ήταν συνολική 297 ενώ πέρυσι ήταν 179 δηλ. αύξηση 55,8%, ωστόσο το πρόβλημα εντοπίζεται στους Γ τάξης όπου τον Μάρτιο του 2012 ήταν 222 ενώ πέρυσι ήταν 139, οι Α τάξης ήταν 75 από 40 το Μάρτιο του 2011, και οι Β τάξης παρουσιάζουν μηδενική ανεργία.

Τώρα βεβαίως έχουν σειρά στην επίσημη ανεργία και τα κατώτερα πληρώματα καταστρώματος αφού η ανεργία στους λοστρόμους, ναύτες, ναυτοπαίδες αυξήθηκε κατά 53,4%, αφού το Μάρτιο του 2012 οι άνεργοι αυτών των ειδικοτήτων ήταν 959 ενώ πέρυσι τον ίδιο μήνα ήταν 625, ενώ τον Νοέμβριο του ίδιου χρόνου οι άνεργοι ήταν 820 δηλ, αύξηση 17% σε ένα τετράμηνο.

Τέλος στο ΓΕΝΕ είναι εγγεγραμμένοι για ανεύρεση εργασίας 759 θαλαμηπόλοι, ενώ πέρυσι ήταν 502, και επίσης άνεργοι ήταν και 298 μάγειροι, που ο αριθμός τους τον περυσινό Μάρτιο ήταν 184 αύξηση της ανεργίας 56,50%

Κατά τα άλλα οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν ένα στόλο 3.325 βαποριών συνολικής χωρητικότητας 227.000.000 τόνων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης